Regina Phalange Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Vi skal ordne pass til knerten på 7 uker. Vi bor i Oslo, men kunne tenkt meg å slippe og gå på passkontoret på Grønland. Noen som vet om vi feks kan dra til politiet i Ski og ordne det der? Selv om vi ikke bor i Follo politidistrikt? Hadde tenkt til å ordne det i morgen, men vi har ikke fikset noen bilder av han enda. Noen som har erfaring med å ta bilder av småttiser i fotoautomaten? Ei venninne av meg sa de satt med baby på fanget og hadde noe hvitt i mellom dem.. Eller tar de bilder i skranken?
min<3 Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 vi ordnet pass til sønnen vår forrige uke. (han er 2mnd) Samboer hadde på seg hvit t-skjorte og holdt han på fanget + at han måtte ha en hvit t-skjorte over hodet siden halsen hans kom med på bildet. Gutten hylte,men det ble da et bilde alikevel:)
Rose04 Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Vet ikke helt om du kan dra til Ski hvis du ikke bor i Follo, men vil jo tro at det går ann. Hvis du drar dit så tar de bilde der når du bestiller passet. Kan ikke bruke egene passbilder.
A_K Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Jeg Er ganske sikker på at du kan det, men ville ringt på forhånd og spurt så dere slipper bomtur
Regina Phalange Skrevet 5. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2011 Takk for svar jenter :-) Jeg ringte på forhånd, og visstnok kunne de unntaksvis ta imot passøkere fra andre politidistrikt. Men når jeg kom reagerte de på at jeg hadde adr i Oslo, så måtte frem med en liten hvit løgn om at jeg bodde i Follo i ferien :-) Og de tok ikke bilder av bebiser på stasjonen, da anbefalte de å å til fotograf for å ta bilde (179 kr takk!). Men nå er alt i boks og vi får passet i posten innen 10 arb dager :-) Juhuu, endelig litt ferie på oss også!
Rose04 Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Sorry at jeg skrev at de tok bilde på stasjonen. De gjorde det når jeg var der, så regnet med at de tok av babyer også. Men hvordan løste dere det med bilde? Hadde du med? Var det tatt på fotoboks? Jeg trenger pass til sønnen min på 8 mnd snart, men gidder seriøst ikke å dra til fotograf...:-/
Regina Phalange Skrevet 5. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2011 Ikke noe stress, de sa ifra om det når jeg ringte, så vi hadde med bilde når vi kom dit :-) Vi tok bilde på Foto Knudsen på Ski Storsenter. Sa vi skulle ha passbilder. De la han på en hvit stellematte med hvitt håndkle under hodet. Var gjort på 2 minutter. Så måtte vi vente i 10 min på bildene. Kostet som sagt 179 kr. Synes prisen var drøy, men tror det er verdt det mot å prøve ørti ganger i fotoboks :-)
Rose04 Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Ok, takk for info :-) Får stikke innom Foto Knutsen. Det er jo kjipt å komme med bilder fra fotoboks, også kan man ikke bruke dem fordi det er feil avstand eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå