Gå til innhold

Anonyme personangrep

Anbefalte innlegg

Uten å diskutere en konkret sak her:

Synes dere virkelig det er greit å komme med personangrep på navngitte/identifiserbare personer anonymt? Fortjener ikke alle å bli vist den respekten at kritikk blir fremsatt med fullt navn?

Jeg synes ikke personangrep hører hjemme på et nettforum med mulighet for å være anonym (man er også anonym med nick, forresten, så det hører ikke hjemme i nettforum i det hele tatt). Enhver kan bruke sin demokratiske rett til å ta opp et hvilket som helst tema, men da i en kanal der en må stå for det en sier, i.e. leserbrev/kommentarfelt i nettaviser der man må bruke navnet sitt.

Unntaksvis kan anonym kritikk av enkeltpersoner tillates, men det krever en redaktør som vurderer om det er gode grunner til å tillate ytringen. Jeg kan ikke se noen vektig grunn til å tillate personangrep her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450942-anonyme-personangrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Men jeg forstår ikke hvorfor så mange her inne skriver under "anonym" når de skriver hva de mener.. da burde man kunne stå for det..

Som du f.eks nå..hvorfor skriver du under anonym? Ikke noe kritikk..,og det er helt greit for meg.. men jeg forstår bare ikke hvorfor folk her inne skriver under anonym og ikke nicket sitt..når de ikke skal slenge dritt..eller stille flaue eller ekle spørsmål...

Tror det hadde hjulpet om flere hadde skrevet med nick når de svarer..

Ellers er jeg 100% enig med innlegget ditt og signerer!

Helt enig .. Jeg signerer alltid med nick ,

Men jeg skjønner de som signerer anonymt når de spør om noe flaut eller ikke vil bli gjenkjent av div årsaker , men aldri vist man skal slenge med leppa.

En annen årsak jeg tror er grunnen til at folk signerer anonymt er at man kan få veldig mye hets her inne og folk er ute etter deg med en gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...