lilleunderapril2011 Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Heisan! Vi fikk nylig vårt fjerde barn og nå har vi fire barn fra 0-6 år. Vi har en peugeot 307 sw (7-seter) og har vært veldig fornøyd med den, men vi ser at det blir litt knapt med plass når vi må bruke seks seter hele tiden. Vi har planer om å kjøpe ny bil og vil gjerne ha noen tips om gode kjøp. De små flerbruksbilene (f.eks. VW touran, Opel Zafira, o.l.) blir for små. Vi har sett på Ford Galaxy og lurer på om ikke den også vil bli for liten dersom vi skal ha med litt bagasje. Vi har ofte med passasjerer og har bruk for syv seter og da blir det lite bagasjeplass igjen. Vi har sett på Toyota Previa (kun gamle modeller igjen av denne -2004 er visst den nyeste de selger i Norge?) og vurderer VW Caravelle også.... Tips/erfaringer mottas med takk!!! (legger dette inn på flere sider, i håp om å få noen tips;)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Jeg kan ikke få lovprist vår VW Caravelle nok som familiebil til "stor"familien. Vi har også 4 barn, og det er helt nydelig å ha så god plass i bilen! Vi har kort versjon og 8 seter i kombinasjonen 2+3+3. Alle setene bak kan tas ut om nødvendig, eller bare legges ned (ene tiltes fram). Selv om alle 8 setene er oppe, kan jeg løfte hele barnevognen rett inn i bilen bak (sidelengs riktignok) uten å måtte slå den sammen, og da er det fortsatt plass til mye der bak. Vi var nylig på ferie og hadde med vogn, 3 stappfulle bossekker med dyner og puter (til hytte), 3 bager, 4 sekker, en god del poser og litt leker til barna. Med litt vettug pakking var det fortsatt rikelig med plass igjen i bilen. Herlig :-) Alle setene er romslige, og vi hadde to svære BeSafe seter bakovervendt ved siden av hverandre uten at de engang berørte hverandre. På lenger turer er det veldig praktisk å kunne spre ungene slik at det sitter to på hver side på rad 2, og to på hver side på rad 3. Da slipper vi krangling og plaging av to som må sitte helt oppi hverandre. Den bilen vi har kjøpte vi helt ny for 3 år siden, og den er da såpass moderne at den ser ut som en helt vanlig, men litt stor, personbil foran. Den er veldig god å kjøre, og har mer enn nok kraft selv med "bare" 102hk dieselmotor. Skal dere kjøpe ny vil jeg på det varmeste anbefal å slenge på en ekstra skyvedør slik at dere har på begge sider (jeg synes det er et must) og bakdører som åpnes som vanlige dører, og ikke luke.
lilleunderapril2011 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2011 Takk for svar! Det var nyttig info. Har sett på Vw Caddy Maxi i dag og holder foreløpig en knapp på den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå