Gå til innhold

Røyket du under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ja desverre gjorde jeg det. holdt meg i nesten 6 uker i begynnelsen da, men da var jeg på ferie med mine foreldre,men så begynte jeg igjen når jeg kom hjem og var med vennene mine..

Men neste graviditet så slutter jeg på dagen... Snuppa er frisk som en fisk, kunne ikke se at jeg røyket i svangerskapet men man vet aldri er jo ikke sikkert jeg er like heldig neste gang så bedre og la være og røyke.

Eneste jeg tror jeg kan har merket på at jeg røykte og røykte etter hun ble født er melka når jeg ammet, måtte gi tillegg og etter hvert ble det bare mme og amming for kosen sin skyld.(men ammet til hun var 6 mnd om netter og innimellom på dagen)

NN 20:37

Tror ikke den hjernen din funker så bra!

Det er ikke alle det er like enkelt å slutte for, noe det er forskjellige grunner til. Synes det er feil at vi skal dømme de som som kanskje sliter med å slutte.

Men at man skal forsøke og ihvertfall trappe ned, bør være et must.

Jeg har aldri røkt, men dømmer absolutt ingen!

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg sluttet da vi bestemte oss for å prøve å få barn.

Men jeg har flere venninner som ikke har klart å slutte helt, men de har klart å kutte kraftig ned, og det har vært tøft nok for dem.

Vi er ulike, noen av oss er heldige og klarer å kutte på dagen. For mitt barns skyld er jeg glad det var så lett for meg, men jeg dømmer ikke dem som ikke klarer det heller, ihvertfall hvis de har forsøkt.

Nei, men jeg startet egentlig aldri skikkelig med å røyke heller..

Men det er mye annet jeg spiser og drikker regelmessig når jeg ikke er gravid som jeg kutter ut uten problemer nå. Ikke noe alkohol, ikke mykoster, ikke spekemat, ikke kjøtt som ikke er stekt til skosåle, ikke mer enn 2 kopper kaffe. Det er ikke noe gøy, men jeg gjør det gjerne for barnet mitt...

Annonse

Det er til dags dato ingen som har helse til å gjennomføre ett svangerskap, som har dødd av røykeabstinens!

Jeg har i motsetning til dere som forsvarer at folk ikke slutter, røyket selv. Det er vanskelig, men alt i livet er ikke lett! Noe gjør man bare!

Hilsen 20:37

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Nei. Jeg sluttet på dagen. Jeg var aldri noen storrøyker, men sosial røyker ble påvirket om jeg var med de av vennen mine som røyker.

Joda er vanskelig for noen å slutte å røyke, men for meg ville det vært vanskeligere å leve med skadene jeg eventuelt kunne påført mitt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...