Gå til innhold

Mye sexlyst / lite sexlyst. Hvem skal rette seg etter hvem?

Anbefalte innlegg

Lever i et forhold med en mann som har mye sterkere sexlyst enn meg og dette blir det selvfølgelig problemer av. Vi har hatt veldig lite sex tidligere i forholdet, men i det siste har jeg "føyd meg" mer, og den siste måneden har vi hatt sex omtrent ukentlig. Men han vil fortsatt ha mer, og blir fortsatt misfornøyd med at jeg avviser ham. Hadde det vært opp til ham, hadde vi hatt sex flere ganger i uka.

Han er også misfornøyd med at jeg ikke tar initiativ til sex, men jeg kan bare ikke ta initiativ til enda mer sex, i tillegg til de gangene jeg aksepterer hans initiativ. Jeg vet at det er mange som har sex ukentlig og enda oftere, men det ligger bare ikke for meg. Jeg synes det er kjipt å avvise ham, men jeg synes også han bør respektere at jeg har sjeldnere lyst enn ham.

Nå virker det sikkert som jeg ikke liker sex, men det gjør jeg. Jeg vil bare ikke ha det for ofte. Det sliter meg ut, og jeg savner å ha tid til å bare slappe av.

Mannen min blir sur når han blir avvist, og det gjør det selvsagt bare tingene enda vanskeligere. Jeg prøver å snakke med ham, men han bare velter all frustrasjon ut av seg. I hans øyne ligger hele problemet hos meg, det er alltid jeg som ikke "vil" nok. Jeg skjønner at jeg av og til må jenke meg etter hans ønsker og gå med på sex selv om jeg helst ville gjort noe annet. Men har ikke han det samme ansvaret for å jenke seg etter mine behov, og akseptere at jeg ikke vil like ofte som ham?

Fortsetter under...

Begge to skal rette seg etter den andre. Men han skal gjøre det mer enn du.

Et forhold må være gi og ta, men det er viktigere at den som vil retter seg etter den som ikke vil, enn omvendt. Å tvinge seg til sex med noen som ikke ønsker det, er en alvorlig forbrytelse. Å si nei til en partner som ønsker sex, er heldigvis fullt lovlig.

Vanskelig det der, men kansje du burde trene, for å få mer energi og overskudd til sex. Hvor gamle er barnet/ barna forresten?

Synes ikke man skal føye seg å ha sex når man ikke selv har lyst, men man kan ta såpass ansvar at man jobber sammen om å finne ut hvorfor og hva som skal til for å få lyst på sex.

Der har begge parter like mye ansvar sammen, han må finne ut hvordan du får mer lyst, og du må også være åpen med ham og forklare hva som skal til.

Jeg for min del kunne godt tenkt meg sex hver dag, men pga jobben til mannen så er jo det umulig når han er borte, kan fort gå en uke og lengre mellom innimellom her, men når han er hjemme så har vi gjerne sex daglig eller i hvertfall annenhver dag.

Jeg har det på samme måte nå som jeg er gravid og dødssliten. Jeg føyer meg en gang i uka eller så, men det blir som om mye vil ha mer, og mer sex avler mer mas.

Når vi først har sex, liker jeg det, men jeg hater å våkne uten å være uthvilt fordi vi har brukt kvelden på sex. Det blir litt til at jeg puster letta ut når vi er ferdige, for jeg tenker at jeg slipper å ha dårlig samvittighet i flere dager.

Jeg HATER å være slik, for egentlig liker jeg jo sex. Det er bare det at jeg liker søvn bedre...

Noen sier man skal rette seg etter hverandre? Gi og ta? NEI, jeg gidder ikke ha sex med min mann og jeg ikke vil. Hva er vi damer, tømmestasjon? Må vi til enhver tid stille opp? For noe tull og tøys!

Jeg har samme problem HI! Jeg har sagt om han ikke kan leve med meg slik jeg er, så får han finne seg en annen dame. Jeg blir fysisk og psykisk dårlig når jeg tidligere har stilt opp for å være snill. Nå er det faen med nok! Er han så jævla kåt får han ornde seg selv.

Annonse

Selvfølgelig skal man gi og ta i ett forhold. Hvorfor tror du at det kun er du som bestemmer.

Du har også valgt å leve i dette forholdet så da må du også tilpasse deg din partner.

Syns du det er greit om han ber deg flytte ut?

Da kan han og ungene få inn en ny dame.

Jeg må bare godta lite lyst fra min kjære. Fordi samleie er smertefullt for ham........ Men har er blitt en kløpper i å erstatte "tapet" :)

Jeg kunne aldri ha funnet på å presse meg på han for å få det jeg vil. Er det ikke godt for han, så er det ikke godt for meg.

Tror menn generelt tenker litt annerledes, og forventer en spretten og lysten kvinne så snart de svinger litt med svansen. Jeg har vært i et slikt forhold. Han var overivrig, og forbandt nærhet og kjærtegn med sex. Slitsomt, og faktisk en av grunnene til at jeg ikke lenger er sammen med han. Selv om sexen var langt over gjennomsnittet der. Jeg bare orket ikke presset.

Nå er det ikke slik at han tvinger meg til sex eller bruker meg som "tømmestasjon" da. Det blir helt feil å framstille det på den måten. Han er en snill mann og en hensynsfull elsker. Det er bare det at han har så stor apetitt og vil så mye oftere enn meg.

Før sa jeg nesten alltid nei. Han ble frustrert og sur av det, og jeg bestemte meg for å prøve å "mane fram" lyst litt oftere. Siden i vår har vi hatt sex annenhver uke, og den siste måneden har vi hatt sex nesten hver uke, men han synes visst ennå ikke det er nok. I tillegg er det dette med at han klager over at jeg ikke tar initiativ. Men jeg får alt jeg trenger og mer til, av det vi allerede har. Hvordan kan han vente at jeg tar initiativ da?

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...