Sirkus85 Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Jeg har helt til begynnelsen av juli ikke hatt en plage så langt i svangerskapet =) Da begynte jeg å få noe muskelkramper i ribbeina på høyre side bak i tilegg til at ved ribbeina foran har jeg et område som dovner bort.. Dette er nok fordi lille gull ligger å presser der oppe. Nå er dette blitt så vondt og plagsomt at jeg blir helt utslitt av det i tilegg til at jeg jobber 10 timer om dagen. Er virkelig ikke et menneske som sykemelder meg uten grunn så jeg er litt rådvill. Kan det være skadelig for barnet at jeg er helt utslitt, amper osv pga vondtene mine? Som dere sikkert skjønner er jeg førstegangs Håper noen kan hjelpe meg litt på veien!
Vintersol Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Dersom du har vondt og er utslitt, er det ikke å være "sykemeldt uten grunn". Vet ikke om det påvirker fosteret at du er sliten, men det er ingen god idé å være fullstendig utslitt når fødselen står for døren. Foreslår du tar deg en tur til legen. Han kan sikkert si noe mer om hvorfor du har vondt, og kan vurdere om du skal sykemeldes. Det går jo an å få en delvis sykemelding også, slik at du kan jobbe litt kortere dager eller ha fri enkelte dager. 10 timers arbeidsdag som gravid er vel slitsomt selv om man ikke har en eneste plage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå