Gå til innhold

Hva er det verste din svigermor/svigerfar har sagt til deg??

Anbefalte innlegg

Min svigermor satt foran hele sin familie og kalte meg lat og dårlig mor for hun mente at det var så fryktelig synd i hennes sønn som måtte stå opp med barnet vort midt på natta. Jeg hadde begynnt i jobb igjen etter endt permisjon og nå var alltså min samboer hjemme i pappaperm.

Men hun mente alltså at det var min jobb og stå opp om natta selv om jeg måtte opp kl 0600 for og komme meg på jobb.

Men jeg fikk heldigvis støtte fra hele hennes famillie bla så lurte hennes søster på om ikke jeg gjorde det samme når jeg var i permisjon og ja selvsagt sto jeg opp om natta når jeg hadde permisjon og han skulle på jobb tidlig om morgenen...Så ingen støtte til svigermor!!!!

Svigermor ble faktisk så sur på sine søsken at hun nektet og feire jul med dem siden de ikke støttet henne...

Fortsetter under...

Herregud! Ja, stakkars den helt uskyldige sønnen hennes!

Er vel ikke noe bestemt, men min svigerfar og hans nye samboer, legger seg oppi hvilke ting vi skal kjøpe til vår baby.

Jeg har ingneting imot IKEA, men akkurat nå hadde jeg sett meg ut noe annet. Økonomisk er det ingen problem.

Da blir de faktisk sur, fordi jeg skal bruke mine penger til mitt barn.

Presterer å si, sååå god økonomi har dere ikke.

De har ingen insikt i vår økonomi. Som forøvrig er på 1,5 mill i samlet årsinntekt...

For en koselig dame!

Min svigermor har sagt:

Det er synd på deg som har så dårlig smak. (Interiør osv)

At jeg utnytter mannen min med penger osv (det gjør jeg absolutt ikke, vi har felles økonomi og bidrar likt)

Om ikke foreldrene MINE kan gi henne noen penger, for de har bedre råd enn henne...

Osv...

Hun ville bli kalt mormor fordi hun assosierte farmor med å være mindre verdt.. Hun freste til meg når hun holdt min fem dager gamle datter at jeg ikke skulle ta henne ifra henne. Og hun spurte oldeforeldrene om ikke de kunne skifte på min fem dager gamle datter. Da sa jeg at det gjør jeg og barnefar enn så lenge og ingen andre.

Hun har også sagt når jenta lå og sov at når jenta våkner så skulle hun ta henne opp . Jeg sa klart jeg tar henne jeg ..

Svigermonster sier jeg også!!

Umoden drittkjerring ville jeg kalt henne....

Min svigermor derimot har aldri sagt et skjevt ord verken til meg eller min mann, hun er så stille og beskjeden at det er nesten irriterende:-)

Og selvfølgelig BARE snill, stiller alltid opp hvis det er noe vi ber henne om...ulempen for henne er vel at vi klarer oss fint selv.

Annonse

Hun har sagt masse annet også, bla så mener hun at det ikke er rettferdig at vi eiger lige stor del i vår bolig siden samboeren (snart mannen min) tjener mer enn meg.

Men selv har hun aldri jobbet og hun eiger like stor del i boligen hun deler med min svigerfar..og svigerfar har stått opp på nettene når min mann og søskene var små selv om han måtte tidlig på jobb og hun var hjemmeværende men det er visst noe helt annet, for hun er visst den eneste i verden som fortjener en snill mann..

HI

Svigermor har sagt at ungen vår er en sutreunge (baby på 10 mnd som var trøtt og lei). Det skal jeg love dere hun ALDRI sier igjen så lenge hun lever.

Svigerfar klinte til med disse velvalgte ord for noen år siden: "Jøss, skal si du har lagt på deg!". Men han hadde faktisk helt rett, så han skal ha for ærligheten.

Huffameg! Usjarmerende dame....

Min har blitt dritfornærmet fordi jeg ikke ville dele alle intime medisisnske opplysninger med henne under svangerskapet, og ble helt fa seg da mannen min ba henne slutte å grave så til de grader i mitt helsemessige privatliv... Hun er sykepleier, så hun mente vel hun hadde en slags profesjonell rett tl å vite alt sånt.

Dessuten har hun kommet med antydninger til at vi har det rotete (type "ikke verst at dere klarte å finne den tingen DER inne", og dette var vel dag 4 etter fødsel...nei, rydding var ikke førstepri!!) noe som har ført til at jeg rydder hysterisk hver gang de skal komme på besøk...

Min svigermor har blant annet sagt..

-Du henger i en jævla tynn tråd. (Fordi jeg glemte å spørre om hånden hennes var bedre etter en to mnd. gammel, knøttliten operasjon.)

-Du tror du er så jævla spesiell fordi du er gravid. (Vi var på ferie sammen og bekkenet mitt gikk helt i stå, så jeg klarte ikke henge på hennes tempo)

-Jeg bryr meg ikke om deg, kun sønnen min.

Min svigermor høres ut som din, HI. Usaklig, fryktelig dårlig til å argumentere og mangler alt av sosiale antenner. Hehe, huff..

Tja det verste er vell da hun sa at hun ikke syntes det var noe artig å være sammens med barna. (barnebarna).

De var på besøk hos oss 1 helg i forbindlese med bursdagsfeiring....

Dette ble sagt i ettertid. Altså jeg merket jo godt at hun ikke syntes det var noe særlig å være på besøk hos oss den gangen, så var en unødvendig opplysning.

Annonse

Svigerfar sin verste kommentar til bebisen foran meg (når hun var nyfødt): Bare kom til meg du, for mora di kommer bare til å miste deg i gulvet!

Svigermor sin verste kommentar når jeg satt med blått øye og blåmerke over kinnet etter at hennes sønn hadde slått meg ned: du må være snill med gutten min... JEG må være snill!? wtf?

Svigermor sin verste kommentar til barnet etter at pappaen hennes mishandlet henne og nye kona: Jeg kan ikke gjøre noe med dette, han er tross alt lille sønnen min selv om han er voksen..

Min forhenværende svigermor spurte en gang om jeg ikke ville ha noen klær fra henne (str 52) siden jeg (str 34) kledde meg så kjedelig. Hun oppmuntret meg også hver gang vi møttes til å få litt kjøtt på kroppen. Jeg takket pent nei, og sa at jeg ikke var så glad i store mønster. Sannelig kom det et par sekker tøy med da mannen var innom alene neste gang. De ble sikkert fretex glad for.

Jeg har heldigvis en veldi snill og omsorsfull svigermor som kun tenker på vårt beste. Jeg vet at hun er veldi glad i meg og jeg er også utrolig glad i henne og er utrolig takknemmlig for og ha komt inn i en slik flott famillie;)

Men hennes omsorg for oss kan også irritere som feks da hun og jeg var og handlet sammen og samboer hadde bedt meg om og kjøpe med noe cola, så jeg hev oppi noen flasker og da begynnte svigermor og mase og mase om hvorfor vi trengte 2 FLASKER med cola for det var usunt og mye sukker også videre og videre, hun gav seg IKKE. Jeg ble irritert og sa " jeg bryr meg ikke om hva du handler og den muggosten du kjøper er jo heller ikke akkurat sunn" da ble hun fornærma og mente at jeg ikke hadde noe med hva hun handlet;0) Måtte le da gitt og da sa jeg bare " der ser du hvor irriterende det er".

Men 99,9 % av tida er vi gode venner og jeg setter ufattlig stor pris på min snille men til ider noe irriterende svigermor;)

Hahaha, da hadde jeg ledd jeg HI. Det er det eneste man kan gjøre med sånne kommentarer!

Min svigermor presset på meg klær hun ikke kunne bruke lenger. Hun hadde jo slanket seg, så da kunne jeg bruke dem...(Hun veier sikkert 20 kg mer enn meg og vi har laaaangt i fra samme klesstil). Ble litt vel opphengt i min egen vekt etter det.

Hun gjør også totalt motsatt av det vi ber om i forhold til babyen. Når vi endelig har fått den til å sove, kan du være sikker på at hun vekker den og tar den opp dersom vi snur oss ett sekund.

hun sa: dere har vel slitt lenge med å bli gravide, siden du er så feit som du er.

også sa hun noen minutter senere: jeg har på følelsen at dere får en gutt, siden jeg ønsker meg en jente.

btw, vi ble gravide på første forsøk! Men faen heller da, det har da ikke hun noe med.

Denne tråden er tragisk på en morsom måte;)

Min søsters eks svigermor kunne være et skikklig svigermonster. Min søster hadde hele famillien til søndagsmiddag da hennes daværende svigermor presterte og si " Nå kan du gå og vaske og legge sammen klær, for nå sitter ungene og spiser".

Jeg hadde kjent svigerforeldrene mine et års tid, da jeg og kjæresten ble invitert på middag dit. Jeg spiste en porsjon, og følte meg mett. Takket nei til enda mere mat. Fikk da spørsmål om det var fælt. Svarte at maten var god, men jeg var mett. Flere teite spørsmål om hvorfor jeg ikke ville ha mer - helt til: "Du spiser lite, men du er ikke spesielt tynn!"

Jeg ble bare paff. Hele familien til eksen min satt der rundt bordet. Følte meg fin da, gitt... Verste av alt: jeg var ei lita, slank, ung, jente på 18 år den gangen. Svigermonsteret derimot var 180 cm høy og smellfeit!!

Noen mnd senere (etter jeg hadde gått ned 5 kilo pga hennes kommentar i det selskapet), fikk jeg høre igjen av en kollega av henne at hun hadde fortalt hun skulle bli farmor, og at jeg var gravid. Neste gang vi var der, konfronterte eksen min sin mor med dette. Da så hun på meg og sa: "Jeg var sikker på du var gravid jeg. Det vises jo både på hofter og mage..."

Noen mnd etter det igjen, kom svigerforeldrene tilbake fra syden, og hadde kjøpt klær til oss. Svigerfar fortalte han hadde handlet med ei som var ca på min størrelse, og at han på den måten hadde fått hjelp med klesstørrelsene. Jeg prøvde klærne, som passa perfekt, og svigermor titta på meg og sa: " Jeg trodde aldri du skulle få på deg de jeansene. Hun dama i butikken var sååå tynn. Jeg prøvde å si til "Arne" at vi måtte opp MINST to størrelser i forhold til henne, men neeeeida, han er jo så påståelig..."

I løpet av vårt 9 år lange forhold, kalte hun meg på en eller annen måte feit stort sett hver gang vi møttes....

Værst av alt: HUN er feit, hun!! Men jeg har aldri sunket så lavt som å kommentere det. Men har noen ganger tenkt: hva i huleste er det som feiler øynene hennes: ser hun ikke at hun selv er feit? Jeg var ca 160 cm og mellom 48 og 53 kilo. Hun var ca 180 cm, og jeg aner ikke hvor mange kilo...

Mitt svigermonster sier ikke så mye til meg/oss direkte hun da, men hun er veldig "flink" til å fortelle andre hvordan ståa er hjemme hos oss.. Har fått høre flere mindre koselige ting om meg selv på bygda, og nøstet tråden direkte tilbake til henne! -dumme neket! :P

Men hun sa til meg en gang mens jeg var gravid, og hadde kastet opp døgnet rundt i fire-fem måneder. Formen min var på bånn, både fysisk og psykisk, og hele graviditeten var en stor belastning for både meg og mannen. Kommentaren "nå må du ta deg sammen for *** har ikke godt av å være sammen med deg når du er slik", gjorde ikke tingene enklere akkurat!

Jeg var gravid i uke 28, og vi visste ikke kjønnet. Da vi fikk vite det, ringte vi til moren hans. Som kunne fortelle at hun ikke ville vite kjønnet på barnet. Men, jeg sa klart ifra at jeg kom til å fortelle det på facebook uansett. For der hadde jeg venner, familie og slekt som jeg ikke snakket med så ofte, men uansett ville dele det med..

Okei sa hun, og godtok det.. Selv var vi venner på facebook, men hun er jo aldri pålogget uansett. Så gikk det vell ca 4 uker.. Så ringte hun moren min(??) av alle personer.. Og fortalte hvor jævlig skuffet hun var over meg. Att alle sammen hadde fått vite det før hun.. Og dette hadde hun virkelig ikke trodd jeg kom til å gjøre..

Etterpå presterte hun å be moren min på tupperware party........

Kan vell kanskje sies at mammaen min ikke tåler trynet på det trollet, og at hun ikke kom på party..

Og jeg enda 1 1/2 år etterpå er skuffet over oppførselen hennes...

15:11:

spes å ville bli kalt mormor når man ikke er det, ja... Men kan hun ikke være bestemor da?

Ellers synes jeg at du er sær dersom du ikke vil la andre skifte på datteren din eller ta henne opp når hun våkner. Det er en glede for besteforeldre og oldeforeldre du ikke burde nekte de. Du er med barnet ditt hele tiden, det er ikke de.

Kan rett og slett ikke komme på noe de har sagt eller gjort mot meg i negativ forstand. Eneste gangen jeg har vært litt irritert på svigermor er den gangen hun hadde klippet pannelugg på småjentene mine, men var ikke verdens undergang, så rista irritasjonen av meg og smilte og takka for omtanken :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...