Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #1 Del Skrevet 4. august 2011 Mannen min var utro for ca 6 mnd siden. Vi har snakket ordentlig ut om dette, og bestemt oss for å prøve. Noen sier jo at når de kommer over et slikt svik, kan forholdet bli bedre. Min man sier at dette har gjort at hn er kommet enda nærmere meg, siden jeg for første gang har åpnet meg emosjonelt. Han er oppriktig lei seg, noe jeg lett kan se, da han er et følelsesmenneske og har aldri gjort noe lignende før. Problemet vårt nå er tillit. Hvordan skulle man kunne bygge denne opp igjen? Er så redd for å bli sviktet. Føler også ofte at jeg ikke er god nok, siden han fant seg ei ny. Noen som har vært i lignende situasjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450079-stole-p%C3%A5-utro-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #2 Del Skrevet 4. august 2011 Har dessverre ikke noe råd å komme til deg. Det er bare du selv som vet om du kan stole på han igjen eller ikke. Det er du som kjenner han. Hvis det er første gang han har vært utro, så ville jeg nok ser an på tiden. Jeg har vært utro selv, men har aldri fortalt partneren min det. Vært utro engang. Fikk dårlig samvittighet, men samtidig så synes jeg forholdet vårt er bedre nå enn noen gang. Vi har bedre sex og kommuniserer bedre, så noe godt har det kommet av det negative. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450079-stole-p%C3%A5-utro-mann/#findComment-143450099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #3 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg har ikke det og skjønner godt det er vanskelig HI. Jeg vil tro at mannens ord og handlinger framover blir viktige. Jeg tror at hva han har vist og sagt ville påvirket meg til om jeg skal få tillit til han igjen etterhvert eller ikke. Ikke føl at du ikke er bra nok, det er sjeldent det er det som er grunnen til utroskap. Som regel er det spenningen, ikke at man vil bli kvitt partneren sin eller at partneren ikke er bra nok. Iallefall, om du tilgir og gir forholdet en ny sjanse er det uhyre viktig at du slipper taket i det vonde og ikke drar det fram i alle krangler i mange år framover. Det er lett for den svikne part å bruke dette mot den andre og det blir som gift i et forhold. Særlig om han virkelig angrer, da er det vondt å skulle bli påmint sitt svik hele tiden, hele tiden kjenne på sin dårlige samvittighet. Til slutt vil det være enklere å avslutte forholdet enn å leve slik under anger konstant. Håper virkelig dere finner ut av det. Og han må skjønne at han MÅ snakke med deg, han MÅ gi deg tid nå til å finne tilbake til tilliten og den eneste måten du kan klare det er om dere er åpne mot hverandre. Det tar tid å bygge opp igjen det dere hadde. Det må han skjønne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450079-stole-p%C3%A5-utro-mann/#findComment-143450107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #4 Del Skrevet 4. august 2011 Hei. For vår del synes jeg faktisk det er kommet mye mer positivt enn negativt ut av utroskapen. Den har ført oss sammen. Min mann sliter mye med dårlig samvittighet, noe jeg håper han blir kvitt. For noen par er det nok best å holde den skjult, så lenge man ikke gjør det flere ganger. Tror også noen er utro for å finne ut om det virkelig er partenern de vil ha. (Dette tror jeg var grunnen til at min man gjorde som han gjorde. Han kom rett hjem etterpå og la alle kortene på bordet). Men jeg kjenner det knyter seg i magen når han skal bort fra meg. Er så usikker på meg selv, om jeg er god nok for han. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450079-stole-p%C3%A5-utro-mann/#findComment-143450116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #5 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg har vært der, og jeg kan i alle fall si deg at slikt godt kan gå bra. Ofte blir forholdet bedre etterpå, på grunn av at man åpner seg mer, risikerer følelsene sine mer og dessuten kan en slik sak eventuellt balansere utforholdet dere i mellom. For min egen del så opplevde jeg for første gang at min mann virkelig respekterte meg, forstod at jeg ikke var "dum og blond" og til og med har har innrømmet at jeg i mye er mer intelligent enn han..... Tidligere var det en evig frustrasjon for meg at han alltid syntes han kunne allting best. Om jeg skal gi deg ert råd, så er det å slippe historikken og tenke at "han er en voksen mann, han må selv ta ansvar for sine handlinger. OM han vil svikte meg en gang til, så gjør han det uansett om jeg sitter på ryggen hans dag og natt". Om du skulle velge å kontrollere hver bevegelse han gjør, så vil han føle seg behandlet som et barn. Det fungerer oftest ikke. Lykke til. Det går nok bra, skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143450079-stole-p%C3%A5-utro-mann/#findComment-143450404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå