Gå til innhold

Å herregud! Hva har jeg gjort??? FORBRUKSFINANSIERING!!!!????

Anbefalte innlegg

Er 19 år gammel og har aldri tatt opp lån hittil. Men så tenkte jeg at jeg måtte ha litt penger til overs til depositum når den tid kommer (enda ikke funnet meg leilighet), så jeg tok opp forbruksfinansiering?

Kan noen forklare meg veldig enkelt hva det er for noe og hvor mye jeg må betale i måneden når jeg får 10 000 kr? Bruker postbanken. Jeg føler meg stokk dum, og dette er ihvertfall noe jeg ikke dleer med andre enn dere her på anonymforum... Dumme meg...

Å herregud... Hva i huleste har jeg gjort...

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke tid til... Ettåringen løper rundt føttene mine og en 5 åring som er på besøk maser. Gjorde det i et øyeblikk av panikk fordi jeg så jeg hadde lite penger på kontoen og regninger i en hel haug ved siden av meg... I tillegg er jeg så utrolig stokk dum, trodde jo aldri jeg skulle få de pengene! Ikke høye forventninger ihvertfall...

Hi

Er du i det hele tatt gammel nok til å ta opp sånne lån? Ikke stygt ment, men jeg husker når jeg var 20 og skulle på en skole som krevde skolepenger, og så ringte jeg og spurte om forbrukslån, men de sa jeg må være 23.

Men ellers er det lurt å seg godt inn i ting før en søker om det...

Det er driiiit kjipt.

Jeg hadde 50000 i kredittkort gjeld, deriblant forbruksfinansiering.

Vi måtte låne 50000 av besteforeldrene mine.

Betalte ned alt og betaler heller de en sum i mnd.

Kan du gjøre det, ANBEFALES det!

Og så et lite tips: Aldri ALDRI ta opp lån for å få betalt regningene dine!! Det er så utrolig vanskelig å komme seg ut av den sirkelen! Har slitt i 8 år pga noen dumme valg som 19-åring!

Ring og få annulert det!

Anonym som svarte nedenfor :)

Annonse

Har også prøvd å søke om forbrukslån tidligere, men det hadde jeg ingen sjanse å få. Forbruksfinansiering er tydeligvis noe helt annet da siden jeg fikk det innvilget.

Har vært i banken og snakket om billån da jeg snart skal kjøre opp, og de mente jeg kunne få billån hos de på rundt 100 000.

HI

Om det er som annen kreditt betaler du ikke noe før du bruker av de. Da er det gjerne skyhøye renter.

Ikke lurt å bruke slikt til depositum. Og det er vel ikke nok til det heller.

Da vi leide sist før vi kjøpte selv måtte vi ha 45 000 kr i depositum(6 mnd leie) og det begynner å bli en del år siden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...