Gå til innhold

Noen med termin rundt 19 sept??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det?? Tenker dere mye? spennt på hva som skjer når fødselen er igang??

Jeg er fin i formen, har bare litt smerter i bekken/korsrygg når jeg har gjort endel ting i løpet av dagen... Kjenner en følelse av at jeg begynner og bli litt lei/tungt og være såå stor.... er jo snart høygravid:) Jeg for min del tenker endel på hvordan vil fødselen starte,hvordan blir den, greier jeg dette,kommer saboeren min til og takle fødselen?!!.. og lignende.. Har også fått endel tanker om vi har nåkk av bodyer,bukser ol... Prøver og tenke at vi har mer enn nåkk og at alt vil gå bra :) Men er ikke alltid like lett :P prøver og sove masse nå,og nyte den siste tiden :) Har tenkt å pakke bagen snart nå :)

Ha en fin gravid dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

21 sept. her :) Tar det hele med knusende ro... er kanskje litt for lite bekymret *hehe* Men det er klart jeg har mange tanker om fødsel og hvordan det blåser av seg. Gleder meg veldig til det skjer noe. Jeg er litt lei allerede. Har slitt veldig med bekkenløsning og bekkenlåsning, og nå i det siste har jeg har vondt for å få puste skikkelig. Dessuten klemmer nurket mitt veldig på hovedpulsåra, så jeg kan ikke engang kjøre bil lenger. Blir så svimmel : /

Så jeg ser frem til å få tilbake min gode gamle kropp :) Gleder meg til den virker som den skal igjen!

Tror det meste er i hus av ting og tang, eller så er det ihvertfall planlagt når og hvor vi skal kjøpe eller låne :)

Er litt usikker på dette med nok klær jeg også, men tenker at det kommer vel litt ann på babyen hvor mye som er nødvendig...? Om h*n gulper mye eller lite f.eks. Og da er det ikke langt til butikken hvis man trenger mer. Heldigvis har sambo 10 dager perm med meg i starten :)

Skal snart pakke bagen jeg også :) Vil gjøre meg ånkli flid der altså :)

Ha en fin graviddag du også!

Skrevet

Hei :)

Jeg har termin 14.09. Begynner å føle meg tung og diger, er slitsomt å jobbe 100 %. Har også en tass på tre og et halvt år fra før, og han krever jo sitt..

Jeg er også spent på fødselen, og på hvor fort ting går seg til etter at lillemann er kommet til verden.. Om han blir like lett å ha med å gjøre som storebror, hvor slitne vi kommer til å bli osv..

Nå har vi omtrent alt i hus, og det er deilig. En del ting som fremdeles skal vaskes, og seng og lekegrind skal monteres. Men vi er i rute og vel så det! Har begynt å legge frem litt som skal i bagen, men vet jo at jeg har gooood tid (får vi håpe!!).

Skrevet

hei! jeg har termin 17. september :) er veldig spent paa hvordan det kommer til aa starte denne gangen! men det var jeg sist gang ogsaa! alltid like spennede! sist startet det med at vannet gikk og fikke kynnere med en gang :)

ellers tenker jeg mye paa hvordan det kommer til aa bli aa ha to.. hvordan kommer eldste jenten til aa reagere naar hun ikke faar all oppmerksomheten lenger? kommer hun til aa bli sjalu? kommer hun til aa synes det er stas aa vere store soster? og saa skal vi flytte bare to mnd etter fodslen saa det stresser meg ganske mye ogsaa... mye aa tenke paa for tiden :)

formen er for saa vidt fin.. sover ikke saa godt lenger og har en del kynnere, men det er vel aa forvente seg paa denne tiden.. har stort sett vert aleine med eldstejenten hele svangerskapet da mim mann jobber i forsvaret og har vert vekke ganske mye dette aaret. men han kommer hjem paa sondag saa da haaper jeg ting blir litt lettere! kjenner det begynner aa bli tungt naa aa vere den enste til aa staa opp hver gang vesla vaakner og alltid vere den som bader og lager mat osv... har ikke det samme energi nivaaet som jeg hadde i 2. trimester :)

lykke til de neste paa ukene jenter, blir spennede for oss alle!

Skrevet

Termin 13.sept her :) Tenker en del på fødsel ja og hvordan det blir, men gruer meg egentlig ikke, bare vil få det overstått og at tiden skal gå fort til vi har fått babyen i hus! Er veldig lei av å være gravid, formen er varierende, har mye kynnere og blir veldig fort sliten, er 100% sykemeldt nå pga risiko for tidlig fødsel så blir lange dager.

Gleder meg masse til å bli mamma!! Samtidig er det uvirkelig og skummelt og aner ikke hva jeg går til, hehe, men sånn er det vel for førstegangsmødre :) Lykke til alle sammen, blir koselig å følges helt i mål :) Er glad det er august nå slik at vi kan si at vi føder i neste måned! :-D

Skrevet

Hei

Termin 22. september, andre gangs.

Formen er fin i grunn, føler meg ikke så stor og dryg som forrige gang, men sliter med hetetokter av en annen verden og irritabelt humør. Gleder meg til resten av familien begynner vanlig hverdag igjen i neste uke etter 3-4 uker ferie.

Tenker en del på hvordan fødselen starter i forhold til når vi må få i barnevakt. Forrige gang gikk slimproppen tirsdag, kynnere og masrier fra natt til onsdag, men vi dro ikke på føden før fredag kveld og guttungen kom 0445 lørdag morgen. Så tenker mye på hvordan det blir denne gangen, spesielt da i forhold til å få i barnevakt som bor en 30 minutts kjøring unna.....

Ellers øker utstyrsmengden stadig ;o) Sorterte ut gutteklærne fra eskene for en god stund siden og ga bort, og skal sortere igjennom det som er "nøytralt" nå rett over helga, da får jeg mer oversikt over hva vi faktisk har i de ulike størrelsene. Har likevel handlet en del i rosa i de minste størrelsene.

MEN, NÅ tenker jeg at det er nok shopping. Butikkene er IKKE langt unna når en likevel er ute og triller tur, og ungen trenger i grunn ikke så veldig mye når en går høsten og vinteren i møte. da blir det stort sett body, strømpebukse og ullklær til å ha på utenpå i vogna.

Skal og prøve å få sovet masse den siste tiden. Ikke være så opptatt av hva klokka er på døgnet, men heller sove når jeg er trøtt slik at jeg får høynet sannsynligheten for å være nogenlunde uthvilt når fødselen begynner. Det var jeg IKKE forrige gang.

Skrevet

22.sept. her:) kunne i grunn bare tenkt meg å få ut denne babyen. er feit,tung og temmelig lei nå.:)

har alt klart til babyen nå så vi venter bare. har fått en del sterke kynnere nå og i går var jeg sikker på at noe var i gang..men det ga seg.. 48 dager igjen med spenning;)

Skrevet

Heisann!!

Her går det mye bedre etter at magen sank på Tirsdag :D Alt føles mye lettere. Utenom bekkenlåsning på den ene siden, men det fixer kiropraktoren. Klart hverdagen er tyngre enn normalt, men heldig med en super snill 3åring i hus som er vedig omtenksom når det kommer til mammen og magen.

Denne gang tørr jeg ikke tenke på hvordan fødselen vil starte, for dette sv.skapet er 100% ulik det første. Eneste jeg har i hode er å komme rasket mulig inn på sykehuset så fort det skjer noe.

Plan A: Levere guttungen på vei til sykehuset, heldigvis ingen omvei.

Plan B: Vennepar av oss som bor 5min unna sykehuset må nok hente han der tror jeg. Visst det ikke skjer i bhg tid da. Hadde en styrtfødsel sist, uten symptomer før vannet plutselig gikk på natta.

Har vært på loftet å tatt ned baby-baby klæra, planer om å vaske di en gang i løpet av mnd.

Må fixe ferdig inne i huset, da vi har isolert huset og bytta vinduer. Så alle vinduer må fores ut, sparkles, males og listes. Oi da.... ser nå på svart og hvitt det er jo en god del som må ordnes :s

Må bytte barnesete, da det er produksjonsfeil ved den typen. Men det ordner seg iløpet av neste uke, kjøpe ny stellematte, badebalje, ellers noen bodyer må til innkjøp da forrige mann er født i juni.

Tiden flyr avgårde nå syest jeg etter 3uker ferie. Nå er jeg 100% sykmeldt, så regner med at jeg har nok å henge fingrene i di neste ukene.

Men er veldig spent på hvordan alt kommer til å bli mot slutten, og barseltiden som to barns mor :P

Skrevet

Termin 26 sept.

Skrevet

Termin 11 september :)

Formen er veldig bra, har det litt tungt nå i varmen, kjenner jeg blir fort varm! Klarer ikke å sitte i sola. Gleder meg veldig til lillejenta kommer. Har det meste klart nå. Babyrom er oppusset, har det meste av utstyr bortsett fra vogn.

Skal på ferie nå, bare til sverige da, men kjenner det skal bli godt å gjøre noe annet, sånn at tiden kanskje går litt fortere :D

Lykke til alle sammen!!! Fortsatt god gravid sommer!

Skrevet

Så koslig å høre fra såå mange :) Godt og kunne dele ting :)

Merker at jeg blir fortere sliten nå.. og har behov for endel søvn.. Ble nå sykmeld 100%, men d er jo ikke lenge til jeg går ut i permisjon :) var på jobb etter ferien (jobber som hjelpepleier,i boliger for psykisk utv.hemmede) og det var veldig tungt til rygg/bekken, endte med masse "menssmerter" og veldig vond rygg,bestemte meg da for og sykmelde meg, slik at jeg ikke får bekkenløsning og evt for tidlig fødsel pga at jeg går på jobb og har mange tunge løft... Så hva driver dere med på dagen når dere er sykmeldt da damer??

:)

Skrevet

Jeg har termin 18 September.

Har vært i fon form inntil de 2 siste månedene.

Den lille har lagt seg så uhøvelig til nedi der så hun presser på et par nerver som gjør at jeg konstant har strålingsondt i lysken på begge sidene og ned igjennom lårene... Ondt!! Ondt å bevege underdelen stort sett hele tiden.

I tillegg er hun i seteleie og laaangt ned- noe som resulterer i at når hun sparker kjennes det ut som at hun er på tur ut!

Ble sjekket på føden for ikke så lenge siden - og ja - de kjente en liten fot oppi der...

Ellers er det fint å gå gravid - men må si jeg gleder meg til å eie kroppen min alene om en stund. Og ikke minst å se mini " live " !

Klær har hun allerede mere enn meg av- så det skal ikke mangle noe der.

Har skrevet liste med ting som burde være på plass straks - ammebh - sengklær-kamera osv - føles bra å kunne krysse ut ting etterhvert!

Skrevet

Termin 20 september :)

Jeg har klart å få kikhoste.. har hatt 3 uker med sykdom nå og det toppet seg på torsdag da jeg ble innlagt.. Legene har gjort mye feil og allt dette kunne vært unngått med riktig medisin med en gang jeg skjønte det var kikhoste..

På grunn av dette er jeg redd.. redd for at baby ikke skal være i god form, redd for at han blir stresset av hostingen, redd for at fødselen skal starte, redd for å ikke bli frisk til fødselen :/

Ellers så mangler vi ganske masse, siden vi skal flytte om 1 uke og 1 dag :) Når vi kommer i hus starter de store innkjøpene :)

Ser frem til det og håper jeg blir i bedre form :)

Misunner dere gravide som går å koser dere med magen :) skulle ønske jeg kunne nyte den siste tiden med masse kos og søvn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...