Gå til innhold

Utdrikningslag, mine tanker og følelser. Vær så snill å lese.

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare få begynne med å be dere være så snill å ikke dømme meg og komme med nedlatende kommentarer, for disse følelsene er ikke noe jeg råder over, men de sliter meg i stykker. Jeg trenger ikke kjeft, jeg trenger tips og råd til hvordan jeg skal forholde meg.

Vi skal gifte oss på nyåret, og i den forbindelse blir det jo gjerne arrangert utdrikningslag. Da dukker tankene om strippere opp. Jeg vet at dette er helt tullete tankegang, men det er nå sånn det er.

Personlig syns jeg at strippere i utdrikningslag er både harry og respektløst, men jeg vet at ikke alle deler mitt syn, og det er helt ok.

Jeg har i alle år slitt med lav selvfølelse og selvtillit, jeg føler meg ikke god nok, pen nok, flott nok osv. Men jeg har jo en samboer som elsker meg for den jeg er, og som faktisk har valgt meg og vil gifte seg med meg. Det er jo helt kjempeflott! Han vet om mine følelser, og jeg tror at om det hadde kommet en stripper i hans utdrikningslag, så hadde han følt det ubehagelig pga. meg, men dette har vi ikke snakket om så det kan jeg jo ikke si for sikkert.

Det kan godt hende at hans forlover ikke tenker på eller vurderer en stripper engang, men det river langt inni meg bare av at det kan være en mulighet. Venninnen min mener jeg er helt teit og bør fokusere på at han har valgt meg, og at strippere er uskyldig moro. Men sånn føles det ikke for meg. Jeg har hørt så mange historier om respektløse strippere som står omtrent naken og klint oppå brudgommen, kysser og tar på diverse deler som er forbeholdt meg. Dette syns jeg ikke er greit, og jeg får helt vondt inni meg av å tenke på det. Er det jeg som er helt håpløs her?

Jeg har sagt til min forlover at dette ikke er aktuelt for min del, det skal ingen strippere i mitt utdrikningslag, det er vel omtrent det eneste jeg ikke går med på, da backer jeg ut. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal oppfordre til å bli fristet av andre når man har planlagt å gifte seg. Men jeg går likevel med denne frykten om at hans forlover skal finne på noe sånt. Jeg kjenner en redsel inni meg, får tårer i øynene og er livredd for at det evt. skal skje noe galt, hvis han er skikkelig full eller noe. Jeg tror det ikke, han har aldri noensinne gitt meg grunn til å ikke stole på ham, men tanken på at noen andre (som mest sannsynlig ikke har "fødekropp" slik som jeg har, med strekkmerker og pupper som ikke er plassert der de var for ti år siden...) skal stå omtrent naken foran ham. Vedkommende er i så fall mye flottere enn meg, og jeg er redd det vil ødelegge mye for meg, og såre meg så til de grader.

Jeg vet at jeg krisemaksimerer, kan godt hende stripper ikke er et tema engang, og jeg føler ikke akkurat at jeg kan si det til forloveren heller. Men dette er så sårt og vondt for meg at det er nesten så jeg vurderer å droppe hele bryllupet bare pga. det. Jeg kommer selvsagt ikke til å gjøre det, men så vondt er det for meg.

Kan noen komme med noen ord til meg? Er jeg helt på trynet, eller har jeg "rett" til å føle det jeg gjør?

Takk til alle som orker å lese.

Fortsetter under...

Si fra til til kommende ekte mann om at du er så livredd for stripperinnen og om han kan si fra til forloveren om at han ikke ønsker dette i sitt utdrikningslag.

Jeg har samme tanker som deg, men strippere er der for at man ikke skal falle for fristelsen og om mannen begynner å klå så slår hun fingra hans unna.

Få din kommende mann til å fortelle sin forlover at han IKKE ønsker strippere i utdrikningslaget, problem løst :)

Skjønner godt at du ikke vil det, selv syns jeg å ha stripper der er helt tåpelig og respektløst.

Jeg skjønner tankegangen din, absolutt. Min mann sa klart fra til sin forlover at både stripping og ekstremsport var helt uaktuelt. (Type vannski, fallskjerm og andre ting man har hørt at folk har blitt drept av)

Men ja, stripping er harry. Og skulle det skje så trøst deg med at stripperen har null interesse for mannen din.

Annonse

Di er nok litt "teit", men det er mange av oss som er dumme på et eller annet område.

Jeg synes du skal snakke direkte med forloveren til mannen din. Han har helt sikkert ikke lyst til å ødelegge for dere, selv om han mener stripping er uskyldig morro.

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har tenkt på å snakke med ham, men jeg føler meg så utrolig teit selv om jeg egentlig ikke tror han vil syns det. Blir litt sånn at jeg er den sure kjerringen som skal bestemme over mannen...på den andre siden, så tror jeg jo ikke at han hadde syns det var så veldig kult om det kom en stripper i mitt utdrikningslag. Men det er så vanskelig å ta opp sånne ting syns jeg, hvordan begynner man liksom..

Men siden flere mener at jeg faktisk kan ta det opp med ham, så kan jeg kanskje gjøre det ja. Tusen hjertelig.

hi

Til første 10.59: Ja, jeg tror nok også at han vil forstå, men det er så vanskelig å ta det opp, selv om jeg tror jeg kommer til å gjøre det.

Til andre 10.59: Jeg har jo også tenkt på det, jeg kjenner han godt, men igjen føler jeg at jeg blir den sure kjerringen som skal bestemme.

Huff, at det skal være så vanskelig. Det er jo egentlig bare en bagatell som jeg blåser opp i dimensjoner, men dette er virkelig vanskelig, uansett hvor tåpelig det høres ut. Forøvrig godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke sånn.

hi

Du kommer til å føle deg så mye bedre når du har fått fortalt dette til forloveden din!

Du må ikke være så redd for hva andre mener om deg (kontrollernde kjærring etc) Du må være åpen og ærlig til mannen din om hva du føler, på den måten vil du også få styrke og selvtillit til å være deg selv. Ikke forsøk å gjøre deg tøffere enn du er bare for å et bedre image utad!

Det går helt sikkert veldig bra!

Tusen takk for et kjempefint svar 11.09. De ordene skal jeg virkelig ta med meg. Jeg kommer nok til å snakke med ham om dette, for det plager meg i såpass stor grad at det er hemmende for meg.

hi

har samme tankegang som deg , men ta en prat med hans forlover, og forklar dine følelser og spør om du kanskje kan få en liten forklaring på hva slags planer han har for utdrikkningslag, og ev når dette vil skje. på den måten kan du forberede deg på at hva som skjer og da kanskje lettere godta det, :)

Det er mulig det har vært en endring i forhold til utdrikningslag det siste året. Men, i løpet av de utdrikkningslagene jeg og sammboeren min har vært i så har det aldri vært stripper.

Siden vi bor på østlandet og kommer henholdsvis fra vest og nornorge så har vi fått prøvd noen utdrikningslag rundt om kring i Norge.

I tillegg så jobber jeg i en typisk mannsdominert jobb. Og jeg har heller aldri der hørt om noen som har hatt stripper i utdrikningslaget.

Det koster tross alt noen tusen for en stripper og de fleste ønsker heller å bruke disse pengene på andre aktiviteter som paintball, fallskjermhopping, rafting, fest og morro.

Men, gjør som de andre her inne sier. Snakk med mannen din du. Har det vært et tema i andre utdrikningslag i vennegjengen hans? Hvis ikke så tror ikke jeg du har så mye å bekymre deg for.

Annonse

for å si det sånn, hvis det er å være kontrolerende og drittkjærring bare fordi man er bekjymret, så ja da er jeg det , for her skal det ikke noen strippere i utdrikningslag.

når man ser hvor mye skade på forhold litt uskyldig flørting gjør nå i 2011, og da man i tillegg ikke føler seg konfortabel med det, så er det beste å la være, ikke godta noe du vet vil bli et problem i fremtiden, for det kommer til å gnage lenge etterpå.

11.26

Tusen tusen takk til alle som har svart meg, det setter jeg utrolig stor pris på.

Min samboeren og forloveren er det to første til å gifte seg, og har avtalt å være forlovere for hverandre. Så vi har ingen erfaring fra utdrikningslag i den gjengen.

Jeg tror heller ikke at jeg har noe å bekymre meg for, men jeg gjør det likevel siden jeg ikke vet. Noe av grunnen til at det er ubehagelig å ta det opp, er også nettopp at det kan hende det ikke er et tema engang. Men det er vel gjerne bedre å være føre var...?

Får håpe du har rett 11.33, at folk flest dropper det og heller finner på aktiviteter sammen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...