dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Når er det vanlig med første time? Legene er litt uenige om termin her, men har fått time til overtidskontroll 9 dager etter den seneste termin. Synes det var sent jeg?! Har jeg ikke født til da så har det klikka for meg!!!!!!!
skatten 21.41 Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Hei! Hadde termin igår, og har fått overtidskontroll på sykehuset 12.8. 9 dager etter termin. Huff, synes også d er altfor lenge til! Gikk 10 dager over m førstemann, men hadde ikke regnet med d denne gangen! Kontrollen er på en fredag, så da setter de vel ikke noe igang før over neste helg... Håper VIRKELIG jeg slipper å gå så lenge, du også!
zassy☆ Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Her satte de opp time allerede da jeg var på ordinær ul og da satte de opp til 14 dager over termin!!! :-O Trodde det var det vanlige jeg og tenkte ikke mer over det før nå..
miepia30 Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Det er ikke sent. Det er helt vanlig det nå også etter de nye retningslinjene. Men har du ikke født til da så skjer ting kjapt og ofte allerede på overtidskontrollen når det gjelder å bli satt i gang. Håper du har født til da Overtid må være en tålmodighetsprøve deluxe
Hermine87 Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Jeg fikk beskjed fra jordmor igår at man skal på overtidskontroll senest 7 dager etter termin..?
Triduana Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Jeg fikk beskjed om at ved mitt sykehus har de normalt første overtidstime 7 dager etter UL termin. Men hvis det er 14 dager eller mer forskjell på menstermin og UL termin, så vil de ha første kontroll allerede når UL terminen er. Jeg hadde min første kontroll dagen etter termin. Men kontroll betyr IKKE at man blir satt igang. Jeg har vært på min 3. overtidskontroll i dag, er 10 dager på overtid nå. Fått time for igangsettelse i morgen
nera Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 Jeg hadde termin på mandag og var hos jordmor på tirsdag der hun ringte sykehuset og bestillte time til overtidskontroll på mandag 08.08. Jeg har tidligere blitt lovet at jeg ikke skal gå så langt over termin denne gangen da jeg gikk 14 dager over med første mann og det endte med en traumatisk fødsel, så jeg kom hjem og ringte direkte til sykehuset der jeg ærlig fortalte om min fødselsangst og frykten for å gå så langt over igjen. Må ærlig innrømme at jeg ikke klarte å holde tilbake tårene og var helt ut av meg. Kanskje dette hjalp på... jeg ble vertfall tatt seriøst og fikk time allerede neste dag altså i går. På kontrollen så tok de ultralyd der de estimerte babyens vekt, så på mengden med fostervann osv. Etterpå tok jeg en CTG for å finne ut av babyens trivsen osv, og til slutt sjekka de modning og tøyde litt. Der møtte jeg forresten en annen som hadde gått 12 dager over og fortsatt ikke var blitt satt i gang fordi hun ikke hadde insistert hardt nok! Pga stor pågang og helt fullt med mødre som skal settes i gang pga medisinske årsaker som sv forgift og sv diabetes i dag og morgen så må jeg vente til over helga. Da blir det i gangsetting på tirsdag hvis jeg ikke har født til da :-) Går med 2 cm åpning og er fullmoden så krysser fingrene for at kroppen finner ut hvordan man setter i gang selv! Uannsett så er jeg fornøyd med å bli satt i gang en uke over termin. Jeg hadde nok måtte ventet mye lenger dersom jeg ikke hadde ringt inn og bedt om å komme inn tidligere. Så hvis dere har det vondt og sliter jenter så ville jeg ha ringt inn og forklart situasjonen... er du heldig så blir du hørt :-) Krysser fingrene for at alle kommer i gang av seg selv! Lykke til jenter... :-)
Undretrollet Skrevet 4. august 2011 #8 Skrevet 4. august 2011 Min lege sa til meg idag at etter 1. mars så følger vi EUs retningslinjer for overtidskontroller og igangsetting. Dvs at jeg som har termin 16. aug skal på overtidskontroll den 19. og den 23. skal babyen ut. Synes det hørtes seint ut de timene dere har fått da. Han sa at dette var noe jeg ikke skulle trenge å kjempe meg til, men at slik var reglene nå.
<3 meg og den lille <3 Skrevet 4. august 2011 #9 Skrevet 4. august 2011 sant.. hadde termin på fredag jeg og var hos jordmor i dag, hun fiksa overtidskontroll til i morgen, så det skjedde fort. Men tviler vel på at de setter igang i morgen da... hihi men lovt å håpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå