Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Prøver å lære gutten til å drikke av tutekopp. Han har skjønt greia, holder koppen med begge hender, fører den inn i munnen og er i det hele tatt svært begeistret.

Jeg har en kopp der jeg enten kan bruke en ventil som følger med, som gjør at han aktivt må suge på tuten for å få ut vann, eller jeg kan ta ut ventilen, og da strømmer vannet ut av seg selv. Når jeg bruker ventilen, skjønner han ikke hvordan han skal få ut vann - han bare gnager på tuten og suger ikke. Når jeg ikke bruker ventilen, får han ut vann og svelger, men han blir også klissvåt siden han ikke klarer å begrense hellingen enda.

Det jeg funderer på, er om det er lurest å bruke ventil eller ikke. Uten ventil lærer han at det kommer vann, og etter hvert vil han lære at han må begrense hellingen. Med ventil lærer han (forhåpentligvis!) at han må suge for å få ut vann, og det blir jo mye mindre søl.

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga datteren min tutekopp når hun var 6 mnd ca, en sånn med ventil man kan ta av. Det ble forferdelig med søl (med ventilen, og enda mer uten..) :P

Hun drev å tygde på tuten i starten selv, men det tok ikke lange tiden før hun skjønte at hun måtte suge på den, så jeg vil tro at med ventil er greit å fortsette med. Han skjønner det nok snart :)

Nå som hun er 11 mnd har hun endelig begynt å drikke (med ventilen) uten å søle. Tok bare 5 mnd å venne seg til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...