Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med litt grøt om kvelden? Og sov babyen

Bedre om natta? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med velling på flaske da han var 3 1/2 mnd, og grøt med skje da han var 4 mnd. Jeg begynte å gi om morgenen fordi jeg var redd han skulle få vondt i magen, men gikk raskt over til å gi om kvelden også. Tror ikke vi brukte en uke engang på å komme opp i full porsjon. Han ble mye roligere, mett og god, men sove bedre/ lengre om natta gjorde han ikke... Tilslutt begynte jeg å gi velling om natta, da holdt det at jeg ga han mat en gang hver natt.

Skrevet

Begynte da han var 4mnd. Først på morgenen den første uken og så om kvelden. Sover dessverre ikke bedre om natten.

Skrevet

Begynte da snuppa var 4 mnd. Vi introduserte grøt i et veldig rolig tempo og brukte nok 3 uker før vi var oppe i full porsjon.

I starten ga vi også grøt på morgenen, men etter et par uker gikk vi over til å gi henne på kvelden i steden, siden hun ikke fikk vondt i magen av grøt...

Sov igrunnen ikke bedre på natten før vi hadde avvent henne med nattmat. Gjorde det når hun var ca 8 mnd...

Skrevet

Jeg begynte å gi grøt til nurket mitt da han var 4 mnd og 3 dager gammel. I begynnelse fikk han kun smaksprøve på formiddag, men da jeg så at han storkoste seg og ikke fikk magevond økt jeg til full posjon allerede 4 dager etter. Og jammen merket jeg stor forskjell på nurket mitt og meg. Jeg fikk mer ut av dagen siden jeg ikke trengte å amme i ett (hver 1,5t), pluss at jeg fikk mer roligere og livlig unge siden grøten mettes lenger enn mm. Uke etter fikk han halv posjon både til lunsj og til kvelds ved siden av mm. Og jammen meg sovet han mye mye bedre om natta :) Jeg slapp å amme hver 1,5t om natta og. Våknet heller etter 5t, så pupp og sov da igjen til kl.7 - 7.30.

Har ei venninne som begynte å gi velling til nurket sitt da hun var 3,5 mnd gammel (tynnet ut grøten), og hun merket også stor forskjell.

Dessverre er ikke alle like heldige oss, for det varierer fra unger til unger, men vi får bare krysse fingrene for at nurket ditt sover godt etter grøtmåltid er innført :) Lykke til!

Skrevet

Begynte ved 5,5 mnd. Merket ingen bedring av nattesoevnen.

Skrevet

Her fikk lille grøt fra ca 5mnd, hadde fått noen smaksprøver på diverse fra 4 mnd. Nå etter drøye 3 uker med gradvis opptrapping er vi akkurat oppe i full posjon på kveld.

Litt usikker på om det hjelper så mye på natten, hun har sovet ganske godt tidligere så vi har ikke rukket å se en skikkelig forandring..

Men hun har blitt løs i magen da, det trodde jeg ikke var vanlig...?

Kan det ha en sammenheng med hva slags grøt de får om de sover bedre?

Hva slags grøt bruker dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...