Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi valgte ikke samboer,, tror det er delte ,meninger om dette.

men som oftest er jo fadderen en god venn, søster, bror osv.

Samboere kan jo byttes ut, det gjør man jo som regel ikke med søsken , nære venner.

Jeg ville ikke tatt meg nær av å ikke bli valgt som fadder om samboern min ble det.

Når jeg tenker over det, så tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt fornærmet eller lei meg selv...men i dette tilfelle gjelder det sambos søster og da Evt hennes sambo . Tror ikke han hadde brydd seg, men hun hadde kanskje blitt fornærma at vi ikke inkluderte han.... Vi jenter er jo øitt vanskelige.....:)

Annonse

Vi har valgt par, nettopp fordi vi ikke ønsker at noen skal bli såret over å bli "holdt utenfor".

Valgte derfor bort en vi ønsket som fadder til det ene barnet vårt, fordi h*n akkurat da var i et ustabilt forhold.

Men ser det er mange som ikke bryr seg om det på samme måte som oss.

Vi velger bare familie som faddere. Min erfaring er at både nære venner og families ektefeller kan forsvinne med årene, men familien er alltid familie. Hos oss er det tradisjon at fadderne har en litt spesiell rolle under hele oppveksten, bl.a. holder tale ved konfirmasjon og bryllup og sånn. Det ville være rart om barnets fadder da var en tidligere samboer av tanten hvor forholdet har vært over i ti år .

Men jeg er selv fadder til min niese (datter av mannen min sin bror), og syntes det var veldig koselig å bli spurt, selvfølgelig! Og i noen situasjoner synes jeg det er mer naturlig å spørre ektefeller enn andre. Det kommer jo også an på hvor mange fadere man har til barnet!

Fullt mulig at det er vanlig, men slik har ikke vi praktisert det. :-) Begge barna har to faddere hver (samme skal tuppa som snart kommer ha), og vi har ikke valgt annet enn familie. Vi velger den vi vil ha som fadder, men har ikke valgt par. Dette fordi vi bare ønsker to til hver, og samtidig ønsker å velge de vi selv vil. Har ikke merka noe til sure miner. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...