Gå til innhold

Redd for at jeg har hjernesvulst

Anbefalte innlegg

Har i noen uker slitt med litt sporadisk hodepine som dukker opp ulike steder i hodet. Noen ganger kjennes det som trykkende hodepine, men det har ofte vært i forbindelse med klamt og tungt vær og når det brygger opp til tordenvær osv. Andre ganger får jeg mer sånn punktvis hodepine. Det har vært litt hektiske uker, først med 14 dagers ferie med 3 unger på reisefot. Deretter planlegging og gjennomføring av barnedåp. Noen ganger merker jeg mer litt svimmelhet som har kommet og gått. Har prøvd å finne forklaringer på dette også, som at det kanskje kom fra anspent nakke og skuldre. Har vært hos legen og hun trodde ikke jeg hadde noen svulst, men jeg hadde derimot litt for høyt blodtrykk. Har aldri vært plaget med det før, så hun ville ha meg tilbake til ny kontroll i slutten av august for å se om det hadde stabilisert seg. Har googlet mye på nettet rundt dette med svulst og går og bekymrer meg ofte for at det skal være noe alvorlig.

har også vært til øyenlege og optiker og tatt synstester. Fikk konstatert skjeve hornhinner, men ikke spesielt dårlig syn som tilsa at jeg måtte bruke briller. Tenkte kanskje at hodepinen kom fra øynene. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lenger. Mest sannsynlig er det vel ingenting alvorlig, men jeg går og bekymrer meg for dette likevel, spesielt fordi jeg har 3 små barn. Hva tror dere? Har ikke tidligere vært noe særlig plaget med hodepine, men det kan vel dukke opp hos de fleste iblant. Men jeg liker det ikke når det vedvarer dag etter dag i flere uker. Det er aldri kjempevondt, men mer sånn støtvis som kommer innimellom. Så kan jeg være fin i mange dager, før jeg på nytt merker noe igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143449175-redd-for-at-jeg-har-hjernesvulst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tror ingen her kan svare deg på dette. Jeg ville gått til legen med dine bekymringer og funnet ut av ting før det Evt er for sent. Hvis ikke fastlege tar deg alvorlig ville jeg gått til privat lege. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men bedre å finne ut av det enn å gå rundt og tenke uten å handle. Det gir deg ingen svar eller Evt behandling :)

Lykke til og god bedring!

her er symptomer på høyt blodtrykk

http://www.lommelegen.no/321775/hvordan-merkes-hoyt-blodtrykk

det er hodepine, kvalme, svimmelhet, synsforandringer

stress kan forårsake det (kanskje i din tilfelle?)

det er ikke til å spøke med høyt blodtrykk

pappaen min er 64 år og har det og det førte til at han måtte avlyse turen sin til søstra og var innlagt med hjerte problemer for ei veke på sykehus

og han er som passer på helse si masse, ikke røyker, spiser sunt og begynner dagen med joga

han ga meg en bok om det og der var anbefalt å måle blodtrykket

jeg hadde en gammel måler fra billig butikk Lidl

målte for noen veker det var 120\80 som alltid

men nå prøvde å måle under hodepine anfall og det var veldig høgt!!!

opp til 162\89 og i dag 184\101

har hodepine siden 5- års alderen, så i 34 år nå

men aldri målt blodtrykket under anfallet

det var værforandring nå og ,begynte å regne masse

http://www.lommelegen.no/321774/hvorfor-faar-vi-hoyt-blodtrykk

årsakene kan være overvekt, for lite bevegelse, feil kosthold og andre nå har jeg 13 kilo overvekt, men synes ikke det er så helsefarlig

men kanskje ?det er nok

i din tilfelle kanskje det roer seg etter ferien og alt stresset?

kanskje kjøpe en blodtrykksmåler på APOTEKET

og prøve å måle av og til?

skrive ut og gå til legen

Hvor mye hadde du hos legen?

men las nå at man må ligge i ro i 10 min før man måler seg

det har ikke jeg gjort altså

så prøver å måle på nytt nå..

man får hodepine av av høytblodtrykk, og også av lavtrykke som har vært nå de siste dagene. Mange som reagerer på været, jeg gjør det og må som regle legge meg pga hodepine og svimmelhet. Du sier at du tror du har fått hjernesvulst - da tenker at at det kansje er litt psykisk også at du er redd slik at dette utvikler seg til en slags angst som gjør at du blir ekstra svimmer og kansje hjertebank,det er ganske normalt når man er engstlig.

Det dummeste man gjør er om forskjellige sykdommer,for da har man tilslutt alle symptomene på de fleste. Har selv fibromyalgi som jeg fikk etter at jeg ble ryggopperert og har en del smerter som jeg har lært og takkle. Tror du kan ta livet med ro og slappet av. Stress ned og hør på legen din når det gjelder høyt blodtrykk - det kommer av stress. Mannen min har hatt det og fikk beskjed om å slutte og røyke.

Ønsker deg lykketil og sender over positive tanker :)))

Jeg hadde på det meste 193/83 og det syntes hun var i høyeste laget. Jeg har altså 3 svangerskap bak meg og har alltid hatt normalt blodtrykk. Nå har jeg også begynt å få økt håravfall. Kan det ha noen sammenheng med f.eks. stress? Det er vel normalt at en mister en del hår jevnlig, men i de siste dagene syns jeg at jeg har dratt ut masse hår når jeg vasiker det..

Annonse

Når du sier at du i tillegg mister hår tenker jeg stoffskifte jeg da, ble det sjekket?

Etter 3 svangerskap er det ikke så uvanlig med litt svingninger på stoffskiftet, symptomene der er også bl.a hodepine...

Det er forskjell på hvor følsomme vi er for forandringer i stoffskiftet, noen får flere og mer plagsomme symptomer enn andre, selv på veldig små forandringer.

Hodepine er veldig normalt å ha med ujevne mellomrom i løpet av livet, men veldig sjelden det skyldes svulst.

Har du prøvd en kiropraktor eller naprapat? Jeg har særlig god erfaring med naprapat, de er flinke til å finne årsaken til hodepine om det er låsninger eller muskelknuter/spenninger som er årsaken.

Ingen kan vi si noe fra eller til. En hjernesvulst finner man på CT- Røntgen. Sjelden en lege kan si at du har hjernesvulst uten å ta bilder først.

Jeg har selv hatt hjernesvulst og denne hadde jeg hatt i 15-20 år...

Jeg hadde dårlige perioder men også perioder hvor jeg var bedre..... hodepine i seg selv betyr ikke hjernesvulst. Men ja, jeg hadde hodepine, men for meg var det migrene anfall.

Du nevner håravfall...ammer du?

Lavt stoffskifte var nevnt av noen her.

Men for å slå deg til ro...kanskje du bør gå til en annen lege.

Du kan gjerne sende meg en pm om du ønsker.

Jeg ser at jeg i et tidligere innlegg hadde skrevet feil blodtrykk på meg. Det skulle altså være 145/93 ved siste måling. Tidligere hos meg har som regel undertrykket ligget på rundt 75-80, så legen syntes det var litt i høyeste laget nå, men ikke urovekkende høyt. Jeg fikk til råd og prøve å finne litt mer tid til meg selv i hverdagen, kutte ned på salt i maten og gjerne prøve å trimme regelmessig. Jeg er litt overektig, så hvis jeg hadde klart å gå ned 4-5 kg. ville dette også hjulpet mye på blodtrykket trodde hun. Jeg har sjekket stoffskiftet og det var helt normalt. Da jeg nenvte min "punkt" hodepine, syntes hun det hørtes ut som typisk stress hodepine. Nå har jeg fått fremskyndet timen min hos henne neste gang, slik at jeg skal dit i neste uke i stedet for i slutten av august. Jeg er nok kanskje en utålmodig person og som heller kanskje ikke er vant til å ha så mye "vondter" rundt omkring. Jeg har veldig lyst til å komme til en naprapat for å kanskje fått litt råd og veiledning der. Ellers får jeg vel bare prøve å stresse litt mer ned i tida som kommer og komme meg ut i skog og mark og få nok søvn og frisk luft. Så får vi håpe at det ikke er noe skummelt som feiler meg.

Hjernesvulst??? Hvordan i alle dager kom du frem til det?? Hodepine er vel ganske så vanlig å ha i stressende perioder i livet, ganske så udramatiske symptomer du har synes jeg. Tror du bør bruke energien din på noe annet enn på å bekymre deg for noe så usannsynlig.

Bare for å ha sagt det, en naprapat må du ringe å få time hos selv, legen din henviser ikke til naprapater siden de ikke har refusjonsordning med nav.

Men de er virkelig trollmenn/kvinner når det gjelder å hjelpe med muskelspenninger og hodepine så de er verdt pengene!

Jeg har hatt timer hos fysioterapeut som ikke har hjulpet det grann, men en eneste time hos naprapat har gjort underverker.

Du må slå opp på gule sider, eller google, så finner du naprapater i nærheten av der du bor. Eller så må du flytte til Sverige, for der er naprapatene en del av helsevesenet og tilknyttet sykehus og leger ;)

God bedring med hodepinen din.

Jeg har også i det siste merket en slags svak "during" i hodet mitt. Dette hører jeg når det er helt stille rundt meg. Ikke øresus, men en svak during. Kan det også komme av høyt blodtrykk tro? Noen ganger innbiller jeg meg at jeg har litt dobbeltsyn. samboer begynner nok å bli ganske lei av alle mine gjetninger om hva som kan feile meg og at jeg til stadighet får symptomer som ligner på en alvorlig sykdom. Men jeg blir som sagt veldig engstelig for at det skal være noe alvorlig og redd for at det ikke blir oppdaget raskt nok. Skal til lege neste uke, så da skal jeg øse ut all mine bekymringstanker til henne. Hun er tross alt betalt for å høre på slike ting, i stedet for at jeg skal plage min kjære samboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...