Gå til innhold

Mageknip igjen..(advarsel syteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

måå bare syte litt i dag.. våknet i natt med skikkelig mageknip, kaldsvettet og følte meg elendig..vurderte å vekke samboer men ville se det an, han skal jo på jobb og ville ikke skremme ham heller, heldigvis sovnet jeg til slutt og når jeg våknet i dag var det gått over, kjenner bare litt "etterdønninger", føler meg småkvalm og sliten. Blir litt redd da de premature riene startet slik sist, med dager med mageknip og slapphet osv..Er enda tidlig med fødsel til meg. Selv om jeg er lei av å gå gravid kjente jeg litt småpanikk i natt av tanken på at noe skulle skje..er visst ikke helt klar likevel, pluss at jeg ikke vil at babyen skal komme før hun er klar! Føler meg sliten og trist i dag..ville ikke være alene selv om jeg vet jo at samboer måtte dra på jobb. Uff er vel bare en dårlig dag tenker jeg! Kanskje prøve å sove mere og tenke positivt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffhuff.. det høres ikke så gøy ut nei..

hvor mange uker er du på vei?

har du mulighet for å sove og slappe av utover dagen?

her sitter jeg etter ei natt med minimini lite søvn, tror jeg har sovet 2,5timer tilsammen.. ble overrasket av babyshower igår-superhyggelig;) ble bare litt seint, og så har jeg begynt å våkne 4-5 for å tisse. fikk ikke sovet etterpå heller,kvalm og uvel:( skyldes nok bare dårlig søvn her.. å på toppen så begynte de med vegarbeid 06.50 her! graving.. så nå er det bare å holde øynene oppe til 12, da blir det barnepass for 3åringen og gjett hva jeg skal?!! soooove:))

Skrevet

zassy☆: uff, stakkars :(

hvor mange uker er du nå? husker deg fra 1.trimester og 2 trimester igrunn, jeg var også superkvalm :o

begynner å bli lei selv, selv om jeg "bare" er i uke 36+3, virker som om "alle" har termin nå i disse dager...

jeg synest bevegelsene begynner å bli vonde nå, men bør vel ikke klage siden han/hun beveger seg masse :)

min baby ligger i seteleie så er litt bekymret for det :/

håper dagen din blir litt bedre etterhvert:) klem

Skrevet

Hei begge to, jeg er i uke 35. Har heldigvis mulighet til å sove ja, er sykemeldt og ingen barn fra før så er heldig sånn. Fikk sove et par timer faktisk, våknet nå og skal prøve å få i meg mat..

magen føles litt bedre tror jeg. Alle har jo et eller annet de plages med så jeg prøver å ikke klage for mye, men av og til måå jeg bare, hehe. Kunne alltids vært verre ;) Blir bare bekymret for tidlig fødsel ettersom legen har sagt at han neppe tror jeg går til termin.

mamma08 uff håper du får sove godt kl 12 da :) Man blir jo helt gåen av å sove for lite, men kjempehyggelig med babyshower da! :) Typisk med vegarbeid..her er det måser som bråker helt sykt mye på natt og morgen, blir gaal, men må jo ha vinduet oppe ellers dør man av varme, hehe. alltid noe ;)

ninairen: ja der fikk du meg til å bli takknemlig over at jeg ikke har det sånn mer iallefall! Den kvalmetiden prøver jeg å fortrenge så godt jeg kan ;) Håper babyen din snur seg, høres ikke noe særlig ut å ha det å tenke på også!! Får du noe oppfølging i forhold til det?

Takk for trøst begge to, snille er dere :)

Skrevet

Hei Zassy :) Hadde selv mageknip hele mandag, fløy på do i ett kjør og var livredd for både for tidlig fødsel og for at de to pizzastykkene med litt blåmuggost jeg hadde spist på søndag skulle gjøre skade på lillejenta :( Var langt nede og gråt for ingen ting... Jeg er også førstegangs gravid som deg; ikke lett dette her - takle alle de fysiske plagene OG alle hormonene som gjør at psyken er ustabil. Kanskje noen burde starte en støttegruppe for førstegangs gravide, ha ha :) Mageknipen var heldigvis borte tirsdag morgen, og med masse aktivitet i magen føler jeg meg nå trygg på at alt er ok der inne :)

Du får ringe legen/føden dersom det ikke gir seg, men forhåpentligvis er det bare en del av "normale" gravid-plager.

God bedring og lykke til :) Trøsteklem fra meg :)

Skrevet

Hei weegirl :) en støttegruppe ja, kanskje det ikke hadde vært så dumt :P Bare føler meg alene i blant, selv om jeg har verdens beste kjæreste som støtter og er der osv, så ER det likevel jeg som må gå gjennom alle de kroppslige plagene og slikt..sliten hele tiden føles det som, og er kjedelig å ikke orke så mye..bare det å være med venner, gleder meg til å være sosial og så ender det med at jeg må dra mye før alle sammen og føler meg så kjedelig liksom.

Godt at mageknipen din forsvant :) Håper dette også bare var noe jeg har spist og ikke begynnelsen på noe som sist.. kjenner heldigvis godt med bevegelser jeg også. Ja ringer føden hvis det blir noe mer konstant. De har jo også sagt at jeg skal ha lav terskel for å ringe, men mange ganger er det vanskelig å vite hva som er "normale" gravidplager og ikke når man er førstegangs.

Takk for trøstende ord og klem, det varmer :)

Skrevet

Syt i vei :) Det er desverre mye som kan plage en stakkars gravid kropp. Da trenger en å spy ut litt av og til. Forstår hvordan du føler deg! Mageknip liker vi ikke når vi er gravid. Vi tenker automatisk på babyen når det er noe med magen. Er jo der babyen ligger. Forhåpentligvis går dette over, men ved minste tegn på annet enn vanlig knip ringer du føden! Det er en ordre hehehe. Og skulle den lille komme nå går nok det helt fint. Lurt å prøve å få seg litt hvile for en blir fort lei og deppa av å være så sliten, det vet jeg alt om.

Nå skal jeg prøve å sove litt etter nok en tøff natt som igjen endte med en stor skuffelse :(

Sov godt Zassy! Klemmer til deg fra meg :)

Skrevet

husk du har kommet deg over den magiske grensa på 34 uker, det går sååå fint om baby kommer nå. Det blir ikke engang gjort noe forsøk på å stoppe fødsel hvis det starter nå. Klart de er litt små og det hadde vært fint å ha de inne 2-3 uker til, men dette går fint. Jeg er vel sånn omtrent 1 dag kortere enn deg, og har masse vonde kynnere, kjennes ut nå som det gjorde 3 dager før fødsel forrige gang. Så jeg prøver ta det med ro så godt jeg kan med en 1 1/2 åring i tillegg til jobb. har lyst å hodle baby inne til uke 37. Og helst et par dager til så jeg får noen dager av permisjonen til å gjøre huset klart til baby.

Skrevet

Hei Petrine :) Takk for gode ord. Synd å se deg her i dag også :P du skjønner hva jeg mener! Er det noen som fortjener å føde nå så er det du! Men jeg håper for dere som har gått lenge med vondter osv nå at mye av fødselen er "gjort" på forhånd og at det blir en lett og rask fødsel når den først kommer, det fortjener du :)

Ja skal følge ordren din ;) Og det er sant det med lite søvn, psyken blir ustabil av det, merker det godt, lettere at man tenker negativt.

Håper du får sove godt Petrine, klem tilbake :)

Skrevet

zassy☆: ja tror jeg også har fortrengt hvor dårlig jeg har vert :o

ja får oppfølging, skal på sykehuset på tirsdag, for eventuelt å prøve å snu babyen... så får vi bare se hva legen sier der.. håper virkelig at han/hun har snudd seg innen tirsdag, er jo lov å håpe:)

uke 35 ja, da er det bare 2 uker til babyen eventuelt ikke er prematur :)))

håper babyen holder seg inne litt til:)

begynner å bli lei jeg :/

Skrevet

miepia30 ja jeg vet, målet var jo egentlig å komme forbi 34 og nå er jeg jo nesten 35 så er glad for det, men vil også heelst ha henne der inne til minst 37, vet hun er litt lita også så hver dag teller :) Har jo skjønt det sånn at mange her inne går med vonde kynnere lenge før fødsel, mens andre igjen bare har noen dager og så ender i fødsel, så man kan jo aldri vite. Får bare ta det med ro og prøve å ta det som det kommer :)

ninairen: Det blir spennende å høre om de får snudd baby da og om hun/han holder seg sånn, masse lykke til! Ja det er jo faktisk "bare" to uker til ikkeprematur, men det er to uker jeg gjerne vil ha med meg :) Det er så rart å tenke på at termin er om bare 5 uker..om jeg går helt til termin så er det jo faktisk ikke lange tiden igjen, begynner sånn smått å gå opp for meg at vi faktisk skal ha en baby i hus snart :P Litt skremmende, men gleder meg mest :) Er kjempelei av å gå gravid jeg også..så er litt motstridende følelse at jeg ikke vil i fødsel og likevel vil være ferdig. Det jeg egentlig vil er at tiden skal gå fort og at baby holder seg inne til hun er litt mer klar :)

Skrevet

Takk zassy :)

Fikk ikke sove, men men ble å se en film da. Nå har jeg hentet mini i bhg så nå blir det å slappe av resten av dagen. Orker ikke mer :(

Skrevet

Nå blir det din tur snart Petrine! Alle føder jo i hytt og vær føler jeg så du følger nok med i strømmen du også! Ikke gi opp, snart har du lillebaby i armene dine. Slapp av resten av dagen du med god samvittighet, det er da måte på hva en skal orke som høygravid! Jeg orker jo knapt noenting og er en del uker kortere på vei enn deg. Snart får du belønningen for alt slitet! "hang in there" ;) KLEM!

Skrevet

Takk :) Ja det ble mange fødsler nå.. =)) Kjempeglad på alles vegne, men jeg vil også! Ja vet det blir snart, bare håper alt dette tullet har gjort noe godt hehehe. Ååå som vi gleder oss til dette er over og lillegutt er kommet. Stakkars sambo blir jo like stresset hver gang det begynner vet du. Var han som ringte føden i natt hehehe =) For rundt å tok tiden på rier og pakket ned litt mat hehehe. Han er nå søt også da :)

Hvordan er magen din nå? Håper det går bedre!

Skrevet

Har du sjekket deg for betahemolytiske streptokokker? Jeg har fått det påvist nå, og siden jeg har hatt mye magesmerter og feber, fikk jeg antibiotika. Det har hjulpet på magesmertene. Har man oppbluss av dette i skjeden, kan man også få det i tarmen. Ikke vanlig at man får plager av disse streptokokkene, men legene er ganske sikre på at det er det som har vært med meg.

Håper det går bedre med deg :-)

Skrevet

håpefull: Hei, ja jeg har gbs hvis det er det du mener? eller jeg hadde infeksjon men har fått antibiotika mot det..men kan jo være det har blusset opp igjen, hvem vet, skal til lege igjen neste uke så blir vel sendt inn urinprøve igjen. Håper det holder seg unna til fødsel, men lege mente det ofte kom tilbake innen en periode på 6 uker ca. Begynner jo å lure på om det kan være tilbake ettersom jeg merker samme slags smerter som sist, men får vel bare ta det som det kommer nå, de stopper ikke fødsel uansett nå når jeg har kommet så langt da. Godt du ble kvitt smertene etter behandling da :)

Petrine: hehe søt samboer du har da, godt han passer på deg :) Fikk litt magevondt igjen i gårkveld, men ikke så ille som det har vært så gikk greit i natt. Så satser på forbigående tendenser.. håper alt er bra med deg i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...