Gå til innhold

Hvor mye kan jeg forvente å få i lån?

Anbefalte innlegg

Har egenkapital på ca. 350 000 kroner (men har samtidig studielån på det samme). Har ingen betalingsanmerkninger og har vært flink til å spare (noe banken også kan se på egenkapital, som er oppspart over flere år).

Har en årslønn på 450 000 kroner og skal kjøpe alene. Har et barn.

Noen som har en formening om hvor mye jeg kan forvente meg?

Fortsetter under...

Ganske lik min situasjon. Jeg søkte om og fikk innvilget lån i fjor. Jeg hadde da egenkapital på 650 000, studielån på 300 000 (dette la de faktisk ikke så mye vekt på, fikk beskjed om at "alle" har jo studielån), årslønn 360 000. Kjøpte også alene, med 2 barn. Jeg fikk tilbud om max 1,1 mill i lån. Dette holdt ikke til egnet bolig for min del, men fikk låne det resterende (ca 200 000) via husbanken. Hvor mye har du evt behov for å låne? Lykke til!

Tja, jeg trenger egentlig lån som kan dekke en leilighet til omkring to millioner (noe pluss, noe minus), så jeg er egentlig litt usikker. Med 1,3 millioner i lån kommer jeg ikke så langt som jeg bør, selv om jeg egentlig ikke ønsker å ta på meg så altfor mye lån heller.

Hvordan fungerer det for deg hver måned? Hvor mye betaler du ned på lånet?

HI

Jeg betaler ca 7000 i renter og avdrag + 3400 i husleie. Det går helt fint. Søk først i vanlig bank for å se hvor mye de kan tilby, ta så kontakt med boligkontoret/husbanken for å søke om toppfinansiering der (differansen mellom lånetilbud i banken + egenkapital, og aktuelle boligers pris).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...