Gå til innhold

Er det greit at barnet er i bhg. når pappa har permisjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva i alle dager er vitsen med pappaperm, regner med det er den slags perm du snakker om, om han ikke har tenkt å bruke den sammen med barnet? Er ikke snakk om at far skal ha 10 uker betalt ferie mens mor jobber og barnet er i barnehagen.. Kjenner jeg blir irritert jeg også, for en fjott..

Annonse

Hvis han var sykemeldt (syk) så hadde jeg forstått det, men pappaperm betyr jo at man skal være hjemme med barnet, ikke at barnet skal i barnehagen!

Stakkars barnet og for en lat far..tror han at han skal ha ferie han??

Ser vel ikke helt problemet så sant barnet har korte dager og ikke hver dag. På det viset vil no barnet få en myk overgang i barnehagen. Dessuten er no plassen betalt for uansett.

Er mor kanskje sjalu pga far får en rolig permisjon? Eventuelt har hun kanskje et ønske om å vise far hvor slitsomt det er å gå hjemme med små barn?

Jeg vet i hvertfall at hadde jeg hatt barnehageplass til barnet når jeg gikk hjemme så hadde jeg benyttet meg av den.

Det er lov, men IKKE greit!

Mannen min bruker sin siste uke med pappaperm for å gi jenta vår en innkjøring i barnehagen, men det synes jeg er noe helt annet.

Jævlig mannfolk sier jeg bare, om jeg var mamma, ville jeg ikke godtatt det i det hele tatt!

Ja, det blir vel det neste. Lengre permisjon OG barna i bhg. 23:38: du høres helt fjern ut. Hva har det å si at plassen er betalt for? Permisjon er jo til for å være hjemme med barna og fedrene sin pemisjon er utvidet for å gi de mer tid med barna. Ikke for å være hjemme mens andre passer barna.

Fy f***. Om man ikke har planer om å bruke pappapermen på barnet sitt, så tar man heller ikke ut pappapermisjon! Makan til talentløse mennesker. Jeg hadde rett og slett blitt skamfull om samboeren min i det hele tatt hadde kommet med ett slikt forslag! Håper han får høre hvor tragisk det er fra venner og familie.

Annonse

Det hadde blitt bråk i heimen om faren brukte permisjon som ferie for seg selv.

Heldigvis har vi god råd, vi hadde 3 måneder ferie med hele familien og det var jammen en god måte å bruke permisjonen på.

nei.. pappa har mermisjon for at barnet skal ha mulighet til å være hjemme med pappa samtidig som han får lønn. det sier seg vel selv at barnet ikke skal være i barnehagen denne perioden! hva skal pappa gjøre hjemme alene da mener han??

Mulig jeg har missforstått pappaperm konseptet, men ser for meg at det må være positivt for barnet å få en veldig rolig start i barnehagen.

Når det er sagt så trodde jeg det var meningen at mamma skulle være tilbake i jobb når pappa tok permisjon. Slik pappa og skulle få alenetid og mulighet til å knytte seg til barnet. Trodde ikke det var meningen at dette skulle være en lang ferie for hele familien.

Mvh 23:28

Skulle faktisk ønske at våre kjære politikere skaffet seg en oversikt over hvor mange fedre som har barna i barnehagen under permisjonen... I våres omgangskrets er det flere! Blir for dumt, når politikere står å sier at pappa skal vite hvor tøyet ligger og bli kjent med barnet sitt hjemme! Greit å levere i barnehagen med ferdig pakket sekk fra mamma'n og dra på fisketur!!!!!

Nei, i utgangspunktet er det ikke greit.

Men før man fyrer av alle de kraftsalvene som står over her så går det jo an å tenke litt.

Førstemann var født etter 1. september og vi hadde dermed ikke krav på plass når den betalte permisjonen utløp. Mannen min tok dermed ulønnet permisjon, mens vi sto i kø. Barnehagene i vår bydel har løpende opptak gjennom året, men da får man kun 1 ukes varsel når man har plass! Hvordan tror dere arbeidsgiveren til min mann skal kunne planlegge når han ber om permisjon helt uten mulighet til å si når han er tilbake?

Barnehagen godtar ikke at vi mottar plassen og betaler for den uten av barnet går der og det forstår jeg faktisk. Men for mannens arbeidsgiver er det også viktig med litt forutsigbarhet. Derfor vil man uforskyldt komme i den situasjonen at man plutselig har barnehageplass mens far er i permisjon.

Så generelt synes jeg ikke dette er greit, men jeg mener at det finnes unntak. Dersom man hadde bedre barnehagegarantier så det gikk an å planlegge bedre hadde det vært lettere.

Mannen min hadde forresten 7 mnd permisjon alene med barnet vårt.

Jeg har sommerferie i 3 månder (student) så jeg har hatt ferie siden slutten av mai, og gullet begynte i barnehage for første gang 1. august. Siden har han vært der hver dag. Jeg føler ikke at jeg kan la han være hjemme hele dagen nå, for da blir det uvant for han når han skal begynne der fast om noen få uker. Han får selvfølgelig relativt korte dager. Han sover til halv 9, så spiser vi frokost hjemme og tussler avgårde til barnehagen.

De ansatte sier han trives kjempegodt og at han koser seg der sammen med de andre barna. Han har vært hjemme med meg i nesten 2 år så dette tror jeg av hele mitt hjerte at han har godt av:)

Det er to andre fedre i barnehagen til mini som har pappapermisjon, og de lar også jentene sine være noen timer i barnehagen hver dag.

Her har mannen begynt i ny jobb og jeg er jobbsøkende. Barnet begynte i barnehage på mandagen, han er 17 mnd. Mannen har ikke hatt pappaperm enda, rett og slett fordi det ikke har vært mulig med nyoppstartet bedrift. Han skal ta pappapermen sin i november, desember, mens barnet er i barnehagen. Han tar gutten vår ut av barnehagen noen dager i uken og tar gradert pappaperm. Er dette galt?

her har pappa permisjon fra midten av desember og vi har søkt bhg plass fra januar. tenker at han da kan få en myk innkjøring med noen få timer om dagen frem til han begynner fullt. men hvis han skulle ha begynt fullt i bhg fra januar så hadde det jo ikke vært noe vits med pappaperm..

da er gutten vår over ett år. hadde han vært under året hadde han begynt senere. at fedrene setter ungen i bhg for å få fri selv, hele dager kan jeg si meg enig i at er helt på trynet. meg 11.05

Selvfølgelig er ikke det greit. Permisjonsordningen er ikke til for at fedre skal kunne dra på fisketur eller sløve hjemme.

Hvis dette eskalerer, så risikerer vi jo å miste denne ordningen, eller få den redusert. Myndighetene, som allerede har varslet innskrenkninger i velferdsgodene, har jo verdens beste argument. De kan jo bare si at "ettersom X % av barna likevel begynner i barnehagen ved 10 måneders alder, på foreldrenes initiativ, så kan vi ikke se at det er nødvendig med så lang foreldrepermisjon som vi har i dag. Disse pengene bør brukes andre steder."

Å sende barna i barnehagen i pappapermen er urettferdig ovenfor barna, og det er usolidarisk ovenfor andre foreldre da det faktisk kan bidra til dårligere tilbud til oss andre. Egoismen lenge leve.

Nei, det er IKKE greit!! Meningen med pappapermisjonen er jo at han skal være sammed med barnet!! Stakkars unge...!

Hva mener han at han skal gjøre når han er ute i permisjon da?? Dyrke hobbyene sine??? Da er man uansett ekstremt egoist, og det gjenspeiler vel hvordan han kommer til å være som far i fremtiden....

Jeg hadde i hvert fall IKKE godtatt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...