Gå til innhold

Navnedebatten pågår for fullt hos oss - vil gjerne høre andres synspunkter på disse navnene:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har helt klart forskjellig navnesmak, så det var litt vanskelig å velge da jeg egentlig ikke liker noen av navnene.

Tomine er greit nok, men det er fortsatt litt rart med navn som er sammensatt av et jente- og et guttenavn. Malin er litt harry 80-talls, og Linea heter så fryktelig mange småjenter (er ikke et stygt navn). Julie har jeg aldri likt, men det er jo ikke stygt (liker bedre Julia), og Antonie er litt det samme som Tomine, men slettes ikke så galt. Isobel dropper jeg å kommentere.

Hvis jeg skal forsøke å rangere.

Antonie (er egentlig ikke så aller verst)

Tomine (greit nok, men Antonie er finere)

Linea

Julie

Malin

Isobel

Lykke til.

Styr unna Malin og Linea.. Sykt mange småjenter som heter det. Personlig synes jeg de to navnene passer dårligere jo eldre barna blir, og definitivt ikke på en voksen dame. På avdelingen til jenta mi er det intet mindre enn 2 Malin, en Mailin og 2 Linea/Linnea.

Isobel er fint, men vanskelig å oppfatte for andre. Antonie liker jeg, Tomine også, selv om det er på vei opp :-)

Forresten, Antonie utgår fra førsteplassen hvis det ikke uttales rett frem, altså som AntonIE - med trykk på nie. Hvis det uttales Antoniii, med stum e, faller det egentlig nesten under Isobel.

Litt seint å kommentere denne kanskje, men gjør det likevel.

Her har du tre bra navn:

Malin - et helt greit navn, enkelt og rett fram, funker i alle sammenhenger

Linea - helt håpløst hvis du skriver det sånn, da blir det Line-a. Navnet må skrives med 2xN; Linnea. Linnea er vakkert, men pt veldig poppis.

Julie - listens desiderte vinner. Klassisk, vakkert, blir aldri feil. Et kjempevalg!

Resten er søppel.

Annonse

Tomine- nydelig navn, hadde det ikke vært for at jeg vet om en hest med det samme navnet..

Malin- ikke vanlig navn her jeg bor, så jeg forbinder navnet med maling.. Ikke vondt ment mot de som har det, men jeg synes bare ikke det navnet er noe særlig pent.

Linea- Linnea er et nydelig navn, men dessverre så "poppis"navn.

Julie- det navnet jeg liker best av de navnene dere har å velge mellom. Julie og Tomine kommer definitivt på en god førsteplass.

Antonie- nei, uff.. ikke noe særlig flott navn...

Isobel- har ikke hørt noen med det navnet, men det var helt greit navn. Ikke noe mange barn heter og ganske pent.

Jeg syns Tomine er så utrolig fint :) Jenta til ei venninne heter det, men hun er snart voksen :) Skjønn jente, men jeg syns navnet var spesielt i starten. Nå forbinder jeg det med henne, og da blir det bare finere :)

Tomine - Neei, er ikke helt kjent med dette navnet. Men etter å ha "smakt" litt på det så falt det ikke helt i smak. Liker bedre Mina som navn da.

Malin - Syns det er et søtt navn og kjenner 2 stk voksne som heter det. Begge er svenske og kjempeflotte damer. Syns det passer til både store som små.

Linea - Enige med de over her, bør staves med 2 n-er. Igjen er ikke dette helt min smak i navn.

Julie - Tidløst og klassisk navn. Går vel aldri helt av moten tror jeg

Antonie - Liker endingen på -a bedre, men da kanskje som et mellomnavn

Isobel - liker navnet, men liker Isabella bedre. Dette er fordi jeg kjenner 2 små kjempeartige jenter som heter Isabella. Begge har kneikende god humor til å være 3-åringer og det gir meg gode assosiasjoner.

Annonse

Julie - det beste av forslagene, selv om det er dørgende kjedelig.

Malin - greit, men ikke mer.

Linea - bør skrives med 2 n'er, men er uansett oppbrukt.

Tomine - nei, sukkersøtt.

Antonie og Isobel - uff, uff, uff.

Jeg hadde helt klart droppet :

Linea (fint men alle heter det)

Antonie (det syntes jeg ikke var noe fint, uavhengig av hvordan det uttales)

Isobel (minner meg om en fallen engel, vet ikk helt hvorfor)

Tomine, Malin og Julie syntes jeg alle er kjempefine navn:)

Takk for mange svar, jammen er det delte meninger blant folk, hehe!

Jeg er veldig klar over at Linea/Linnea er et poppis navn, men jeg kjenner ingen som heter det, ikke barnehage, nabolag eller noe, og liker navnet kjempegodt, alltid gjort det. Så dette er vel en liten favoritt hos meg selv.

Julie klinger så godt med mine to andre barn sine navn, og er i mine øyne et klassisk og tidløst navn.

åh, så vanskelig dette med navn er!

Mine to jenter heter Linnea og Julie. Den eldste heter Linnea, og egentlig aldri møtt noen med samme navn i barnehage eller andre steså der. Føler vel at det er flere som heter Julie...men veldig fine navn da! Så stemmer for de:-)

Haha, jeg er visst uenig med nesten alle her, synes Isobel er helt nydelig - men det er nok fordi jeg er stor fan av Isobel Campbell (

)

Synes også Antonie er veldig fint.

Linnea er fint men ekstremt poppis (jenta di skal jo ferdes i andre sammenhenger enn akkurat nærmiljøet når hun blir eldre), Julie synes jeg er ok, men litt oppbrukt, Tomine utgår fordi dattera til Morten Harket heter det. Var det alle, tro?

Tomine - Klinger ikke helt i mine ører.

Malin - Kanon fint, men synes det er litt oppbrukt

Linea - Samme som ovenfor.

Julie - Samme som ovenfor. Hva med JuliA! Skikkelig flott atte ;-)

Antonie - Egentlig ganske fint, men usikker på hvordan det sies?

Isobel - Hmm.. Egentlig ganske fint ja. Måtte bare smake litt på det først.

Hvis jeg skulle velge et av dem, så tror jeg det hadde blitt Malin.

synes alle navna du tenker på er fine :)

Men heller mot Isobel....sikkert fordi vi venter ei jente som skal hete Isabel ;)

Kjedelig å bruke navn som "alle" andre har. Så får heller folk venne seg til navnet, om noen år er det nok mer vanlig her i Norge også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...