Gå til innhold

Noen som studerer sosialt arbeid ved HiO eller Diakonhjemmet Høgskole, som har små barn?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det og hvor gamle er barna dine? Hvor mange timer i uka er obligatoriske med forelesning?

Jeg tror ikke dette vil gå for meg, har 4 barn på 1 år, 2 1/2, 4 og nesten 7 år. Jeg er ikke kvalifisert for deltids studiet så jeg fikk tilbud om heltid og det skremmer meg. Jeg må være i drømmeland, dette klarer jeg aldri selv om jeg er sammen med barnas far og han er hjelpsom.

Fortsetter under...

det er ikke ekstremt mye arbeid å være student. og lesestoffet på sosionomstudiet er lett og lese. selv om du jo selvsakt må gå i deg selv og finne ut hvilke metoder og hva du føler er det etisk riktige.

hvor mye obligatorisk det er nå i år vet jeg ikke, og det varierer fra diakonhjemmeet og hio.

hvorfor i alle dager skal du ikke greie og gå på skole? med mindre du skal bare ha a og b så er det ikke fantastisk mye jobb. mitt mål er å ikke ha noen karakterer som er dårligere en c og jeg leser vel kanskje 15 timer i uka + 9 timers forelesning.

Det tror jeg du klarer helt fint. Jeg har gått sosionom med to barn alene, som var 1 og 3 da jeg startet. Var ferdig for 2 år siden og hadde helt ok karakterer. Hvor mye som er obligatorisk varierer veldig, men det lønner seg jo å møte på det meste. Bruk f.eks tiden fra 8/9 til 15/16 til forelesninger/gruppearbeid/lesing, så får du god struktur på arbeidet.

Takk for svar, men jeg har ikke mulighet til å gå på skolen hver dag med så mange barn hjemme. Det jeg håper er at 2-3 dager i uka på skolen blir nok og 1-2 timer pr. dag til selvlesing, forventes det noe mer enn det av meg vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Noen andre med synspunkter her? Dag drømmer jeg bare?

hi

Jeg har barn på 4 år og 7 år. Var nettopp ferdig utdannet sosionom nå i mai.

Jeg har jobbet 100% ved siden av studiet.

Det har vært hardt, men verd det :) Dette klarer du! Pensumet har vært svært interessant igjennom årene synes jeg, det har jo mye å si når det kommer til leselysten ;)

Du klarer det iallefall ikke om du ikke prøver ;)

Annonse

http://158.36.65.196/4DACTION/WebShowSearch/1/1-0?wv_type=3&wv_ts=20110804T183124X8406&wv_search=sos11&wv_startWeek=1131&wv_stopWeek=1152&wv_first=0&wv_addObj=&wv_delObj=&wv_obj1=3085000&wv_graphic=Grafisk+format

Der har du høstens timeplan for Diakonhjemmets førsteårsstudenter iallefall.

Jeg går selv deltidsstudiet ved DHS, er alene med et barn, 3. året er som du sikkert vet fulltidsår og det er dette jeg starter på nå.

Deltidsstudiet har 75% nærværsplikt pr fag, og jeg tror at heltidsstudentene har det samme.

Ville ringt og prata med noen, de på DHS er iallefall fantastiske å prate med, og ser løsninger framfor problemer. En medstudent av meg deler f.eks opp 3. året for å få det til å gå opp med økonomi.

Hvorfor kan du ikke gå på skole hver dag?

Hvis du kun er interessert i å gå på skole 2-3 dager år uke - hvordan tror du da du skal klare praksis? For ikke å si hvordan du skal klare å få en jobb? Å få en 40% stilling som sosionom er lite realistisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...