Gå til innhold

Kjære forumdamer. Som blir sjokkerte over helseteppe foran vognen, billigdresser, Nan og forovervendt bilsete. Hvor mye har dere gitt til dødene barn i den verste sultkatastrofen på 60 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting.. Og kommer heller ikke til å gi noe spesielt rettet til denne situasjonen. Støtter Redd barna og Leger uten grenser fast i måneden, og regner med at de hjelper der det er behov.

Uff, akkurat nå har jeg 10 kr på kontoen men så fort jeg får lønn går 1000 kroner dit!

Det er det værste jeg har sett! Det er forferdelig å spise når man vet at barn der sulter ihjel.. INGEN må sulte ihjel! Særlig ikke små barn. Det værker virkelig i hjertet mitt.

Annonse

Hadde barn sultet her så hadde vi kanskje ikke brydd oss med teppe over vognen osv, men iom at jeg ser flere babyer med flisteppe over vognen i 25 pluss grader enn jeg ser sultne somalere, så bryr jeg meg faktisk mer om det.

Ja, katastrofen er forferdelig, men jeg betaler skatt og Norge er kjent for å gi mer enn nok (og mer enn vi kanskje også burde) til katastroferammede land, uavhengig om det er krig, naturkatastrofer eller sult som er problemet.

Men nå er det ikke mangel på penger som hindrer uhjelpen å komme frem. Så denne gangen betaler jeg ikke noe heller. Ser ikke poenget med å sitte her å tro at jeg mater et sultent barn ved å overføre penger via sms når jeg vet det ikke stemmer.

Veldig pinlig å svare på.Jeg har gitt 20 kr til nå. (Og skattepenger såklart)Det var en bøsse som stod fremme til inntekt for Afrikas Horn.Genialt.

Skal gi mer etter lønningen er kommet inn,æresord.

blir sultekatastrofen mindre der ved at jeg utsetter mitt barn for mindre sikre ting her? så hvis jeg lager dårlig luft i vogna så sulter de litt mindre der nede? hvor mange barn redder jeg ved å ikke sikre barnet mitt i bilen da?

makan til idiotisk sammenligning

Jeg jobber for mine barn, og der er det mye ekstra. Så jeg har ikke overskudd til å gi til andre barn eller voksne pr i dag.

Syns jeg har ofret mye. Karriere, sosialt liv, økonomi, fritidsinteresser.... tja, det meste. Så jeg syns de som har alt på stell og lite problemer kan gjøre sitt for andre. Om de velger å gjøre noe her hjemme, eller i andre land, får være opp til dem.

Så fordi barn sulter på andre siden av jordkloden så skal ikke jeg gjøre det beste for mitt barn? Nå blir ikke jeg sjokkert over det som er nevnt her, jenta mi får Nan til og med, men hva hjelper det de sultende barna om jeg risikerer at mitt barn kan bli hardt skadet ved å ha framovervendt bilsete? Nå skal det sies at jeg faktisk ikke har gitt en krone... For det første er det faktisk ikke så mye av det man faktisk gir som kommer frem og for det andre så er det ALLTID noen som trenger nødhjelp og jeg bidrar med det jeg kan innimellom. Når det gjelder sultkatastrofen så unngår jeg faktisk å se på bildene, for det gjør så vondt i hjerte og sjel å se på. Hadde jeg kunnet gitt de stakkars barna mat og drikke hadde jeg gjort det, men når jeg ikke kan det så orker jeg rett og slett ikke å ta det helt innover meg.

Nei, men tro meg, hadde jeg hatt penger til overs så ville jeg ikke nølt! Om kort tid skal jeg leie flyttebil til en rimelig lang strekning og betale depositumspenger til ny leilighet. Alt på kun en inntekt...

Det er synd at barn sulter i Afrika, det er synd jeg ikke kan gjøre noe annet enn å donere penger... Hadde jeg hatt mulighet så ville jeg dratt ned personlig for å hjelpe! Kanskje ikke akkurat til denne sultkatastrofen, men når ting er roligere og mindre ekstrem.

Annonse

Jeg støtter Redd barna fast og mannen min er Plan fadder. Har også gitt penger på disse meldingene som har kommet fra f.eks kirkens nødhjelp. Helt forferdelig bilder og tårene presser på når jeg ser de... Kommer nok til å gi mer penger.

Jeg har ikke gitt noe og kommer heller ikke til å gi. Skjønner meg ikke egentlig helt på overskriften her. Hva slags sammenheng har tingene i overskriften egentlig? Burde du ikke heller spurt om de med ekstra penger på konto har gitt? At jeg er opptatt av sikkerheten til mitt barn;betyr vel ikke at jeg skal gi noe mer enn andre av den grunn. Vil også føye til at å gi nan ikke kan sammenlignes med sikkerhet i bil og teppe foran vogn. Barnet dør ikke av å få nan. Men helseteppe foran vogn kan føre til krybbedød og bakovervendt sete kan redde liv, om man havner i ulykke!

Her var det mange kalde, kyniske og antagelug gjerrige kvinner.

Og dumme.

Poenget til hi er nok at kan man bekymre seg for et helseteppe man ser på senteret og lage et innlegg her om det, hvor mye mer bekymret og sjokkert blir man ikke da over å se uskyldige barn dø som

fluer.

Tenk om det var du som var i nød og det satt folk på andre siden av verden og ikke løftet en finger, fornøyd for de betalte skatt. Grusomt.

Oij oij! Her var det mange så gikk rett i forsvar.

Jeg har ikke gitt noe, kommer ikke til å gi noe.

Og hva andre gjør med sine barnevogner, amming osv, driter jeg i.

Jeg bryr meg ikke om billigdresser eller om folk gir mme men jeg bryr meg mye om sikkerhet.

Når det gjelder sultkatastrofen i afrikas horn, så har jeg siden jeg fyller år i disse tider bedt dem som vanligvis pleier å kjøpe gave til meg bedt dem å donere pengene til sultkatastrofen igjennom wfp.org Jeg har ALT og dem har ikke engang det mest essensielle du trenger for å leve, så da klarer jeg ikke å få masse "unyttige" ting som jeg faktisk ikke trenger.

Jeg har allerede fått hos mannen min 2200 måltider donert bort til katastrofen. Det tilsvarer rundt 3000kr. Hva øvrig familie gir gjenstår og se når jeg får gavene.....Jeg skal selv også bidra selfølgelig, og vil da gi noen tusen.

Jeg tenker på det på den måten at om du har en gode du kan klare deg uten om det er en kafetur eller et interiørblad eller noe så kan man faktisk isteden gi vekk de pengene til denne katastrofen for her trenges det bidrag NÅ.

Lukk opp øynene.....smaker kaffen og den kaka til rundt 55kr like godt når du vet at det tilsvarer 40måltider igjennom wfp til noen som sårt trenger det? 40 måltider!!!

Jeg sier ikke du aldri skal kose deg, men vær klar over hvor godt du faktisk har det og tenk om det er en ting du kan klare deg uten. Om du kan gi vekk kun 20kroner så er det bedre enn ingenting, for alle monner drar og 20 kroner tilsvarer faktisk rundt 14 måltider!!!

Du kan donere rett til denne katastrofen her https://www.wfp.org/donate/hoa_banners

Husk at om du vil donere til selve katastrofen i afrikas horn så bruk bruk enten linken ovenfor eller trykk deg inn gjennom bannerne på hovedsiden. Donerer du rett til wfp så kommer det i fellespotten...

Håper noen leste dette og finner ut at de kan bidra litt........

De fleste klarer faktisk å ha flere tanker i hodet samtidig, så det går fint an å bry seg om flere ting av forskjellig alvorlighetsgrad samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...