Gå til innhold

Skriving av masteroppgave og graviditet- erfaringer?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med å skrive masteroppgave samtidig som de har vært gravide? Vil gjerne høre både fordeler og ulemper da dette kanskje kan bli min hverdag våren 2012:) Må vel også nevne at jeg i tillegg til å studere fulltid (samlingsbasert, så er lite på skolen) også jobber deltid (60 %). Masteren jeg skal ta er forøvrig i spesialpedagogikk og oppgaven har et omfang på 40 studiepoeng, ca 80 sider tror jeg:) Vet at det kommer til å bli tøft altså, så derfor vil jeg gjerne høre om noen andre har erfaringer med dette.

Mvh verpesyk student:)

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Så flott at du er i gang med masteren! Jeg gjorde det samme for noen år siden og det gikk helt fint det! Som student styrer en dagene fritt selv og det var en flott tid når vi kunne kose oss med frokost om morgenen før vi ruslet ned i barnehagen. Vesla hadde relativt korte dager og jeg var effektiv når jeg jobbet slik at hun skulle slippe og være så lenge i barnehagen. I de intensive periodene reiste hun og pappaen på helgebesøk tiø besteforeldrene slik at jeg fikk skrevet som besatt noen dager for å komme i mål. Jeg jobbet 20 % ved siden av i en periode og siste halve året jobbet jeg full tid men da var jeg stort sett ferdig med oppgaven. Husk at som student har en ofte rett på plass i studentbarnehagene etc, men den lille må bytte barnehage når en er ferdig med studiene. Allikevel så kan dette gi dere gode dager i studietiden! Jeg kom på mange gode innspill til oppgaven min når jeg satt på gulvet og lekte med vesla om ettermiddagen. Den avslappende atmosfæren gav meg andre perspektiver på det jeg skrev om så jeg passet på og ha en notisbok ved siden av meg slik at smarte ideer kunne noteres ned kjapt! Dette var en v de beste periodene av årene hvor vi har hatt barn, ingen dårlig samvittighet for å være for travel, vi hadde god tid i lange perioder og oppgaven gikk inn med toppkarakter. Nå holder jeg på med PhD og forsøker på samme stuntet! Lykke lykke til!

Hei!

HI her.

Takk for svar. Så godt å høre at det er fullt gjennomførbart! Jeg ser egentlig ikke for meg at dette skal være noe problem å få til, da jeg kommer til å være så og si ferdig med oppgaven før jeg får termin. Oppgaven skal leveres i september og vi prøver å planlegge sånn at termin blir rett før dette...så da har jeg snakket med lånekassen og funnet ut hva jeg må gjøre for å få krav på fødselsstipendet:) Når man studerer og jobber i tillegg så får man vist både i pose og sekk, permisjonspenger og fødselsstipend=)

Men man vet jo selfølgelig aldri hva slags plager man får under graviditeten, om det i det hele tatt klaffer, om man er i god form osv. Men jeg vil ikke tenke negativt heller, tar det som det kommer tenker jeg:) Det er i alle fall flott å høre at det er andre som har vært gjennom dette før meg og at det har gått bra. Da skal vi iallefall prøve å få det til, hehe=)

Masse lykke til til deg også!:D Dette klarer vi:D

• 2 uker senere...

hei og hopp! en masterstudent og forhåpentligvis snart gravid her også!

jeg har jo barn fra før, så for meg ville jeg ikke fått kabalen til å gå opp ved å jobbe ved siden av, -men jeg begynner på full frisk nå, og håper at jeg skal kunne klare å studere med baby hjemme og mine håpefulle små....

i verste fall får jeg ta ut noen måneder permisjon, -men så fort jeg er student, vil jo far miste sin permisjon, så her får en bare håpe på det beste!

Hei!

Hi her igjen.

Så kjekt å høre at det er flere der ute som tenker som meg, hehe. Så lenge man er målbevisst og innstilt på at det skal gå bra, så tror jeg at man kan klare akkurat det man vil!:) Er man innstilt på at ting kan bli tøffe så er man i forkant og da blir det kanskje lettere å takle hva man enn skulle møte på- tenker nå jeg da i alle fall=)

Vi får alle bare krysse alt som kryssest kan og håpe på det beste:D ingenting er umulig!

Lykke til til deg Vintersol og Ostepopen:-)

Jeg er nygravid med termin 13 dager før masteren skal leveres. Begynner å bli kvalm og uvel så gruer meg litt. Må ut og gjøre intervjuer og har ingen mulighet til å sykemelde meg som fra en jobb. Kan evt oppdatere underveis om hvordan det går!

Annonse

Hei!

Så artig å høre fra flere=) ja det hadde vært gøy om vi kunne oppdatere hverandre litt underveis:) Vi skal bli prøvere fra oktober av, så dette blir spennende.Har et lite håp om at det skal klaffe fort, men dette vet man jo aldri. Jeg skal ikke begynne på masteroppgaven før etter jul jeg, så det er nå en stund til ennå. Men har noen arbeidskrav og en eksamen før jul så har nok å henge fingrene i ved siden av jobb. Men det er veldig kjekt å høre at det er flere som skal å har vært gjennom det samme som jeg forhåpentligvis skal gjennom nå i tiden fremover:) vi kan jo prøve å holde litt liv i denne tråden og oppdatere litt med jamne mellomrom så kanskje vi kan finne litt støtte og trøst i hverandre når det trengs. Ofte er det nok å vite at det er noen andre som har gått eller går gjennom det samme som en selv.

Er det forresten noen av dere som er plaget med migrene? Jeg har migrene med mer eller mindre jamne mellomrom og er spent på hvordan denne blir dersom jeg blir gravid...har et liiiite håp om at den skal forsvinne fullstendig i de 9 månedene siden min migrene er hormonelt betinget (som regel i sammenheng med mensen). Blir uansett spennende å se og om hvordan jeg eventuelt takler migrenen uten noe form for medisiner...det gruer jeg meg til! Men skal ikke ta noen sorger på forskudd, tar ting som de kommer og kanskje er jeg heldig å slipper den problemstillingen:)

Ønsker dere alle lykke til og håper vi kan oppdatere hverandre underveis:)

Mvh HI=)

Hei!

Så godt å se at det er flere i samme situasjon som meg :-) Jeg har akkurat funnet ut at vi skal ha barn, og går inn i mitt siste år som master student. Har fullført 40 stp med fag, og 20 stp av masteroppgaven nå. det gjenstår da et fag på 10 stp høst og vår semester, og resten av masteroppgaven med 40 resterende stp. Jeg gjennomførte en del intervjuer i den føste uka hvor mensen uteble, og var jo helt bortreist, hahaha. Reiste rundt fra informant til informant, kjøpte tester i de forskjellige byene jeg var i, og tok gravitester på cafeer. Herregud for en uke!

Jeg skal levere masteroppgaven 11. mai, og har termin 15 mai (tror jeg, har ikke vært hos jordmor/lege enda). Så jeg satser på at jeg skal rekke å skreve ferdig. Krysser fingrene for at formen holder. Uansett skal første utkast leveres til veiledning 1 apr, så siste mnd er bare fin redigering. Det bør gå. Det eneste jeg er litt skeptisk til er siste eksamen. Hadde veldig lyst til å få fullført allt, men kan nok hende at min siste eksamen kræsjer med fødsel.

Noen som vet hva som skjer med fødselspenger og sånn? Dette bekymrer meg litt. Jeg jobber ikke ved siden av, og mannen min tjener ikke så masse penger. Hvordan fungerer dette med lånekassa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...