Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #51 Del Skrevet 5. august 2011 09:21 Ja, jeg er det nå, jeg hadde ikke vært det om mamma tok abort og det plager meg ikke overhodet. Mamma tok abort da hun ble gravid da jeg var 3 måneder, skal jeg gråte over en "tapt lillesøster/lillebror" da? Skal jeg ikke forstå min mors valg?? Jeg forstår så absolutt hennes valg. Alt kan bli til noe om man lar det vokse ser du, men det betyr ikke at man MÅ la det gro! Nei, starten er ikke et liv - det er ikke et liv før det er levedyktig på egenhånd. Jeg er for selvbestemt abort - uansett hva grunnen måtte være - særlig om jenta ikke vil være gravid - da er jeg for abort. Uansett hvor uforsiktig hun var. Har ikke barnet som uheldigvis ble til pga en voldtekt like mye rett til å leve som alle de andre du snakker om som liv da? Sånn i din mening ja - jeg er jo helt for selvbestemt abort. Jeg tåler at andre sier meningene sine vet du, jeg synes bare det er ekstremt usmakelig å snakke om fosterdrap (og også bruke de termene) i en tråd der en 16 åring er kommet galt avsted og ikke vet sine arme råd. Synes ikke du?? Er ikke du, som jeg, voksen, og føler empati med jenta på 16?? Start gjerne en tråd der man diskuterer temaet abort uavhengig, men ikke i denne tråden, det finner jeg ekstremt upassende. Om hun finner ut at det beste for henne er adopsjon eller abort har dere ingen rett til å gni deres lovord om motherhood nedover ørene på henne. Hun er 16. Det hjelper ikke hva dere gjorde som 18 åringer - hva hun finner ut er best for henne er det som er viktig og det er det hun tenker på for tiden. Hilsen 02:53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448404-jeg-er-gravid-og-bare-16-%C3%A5r-hjertet-mitt-verker/page/3/#findComment-143451718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå