¤A-09¤ Skrevet 3. august 2011 #1 Del Skrevet 3. august 2011 jeg begynte i et vikariat i januar, som var en kontrakt på 6 mnd i første omgang. Denne gikk ut i mai (jeg trodde den gikk ut i juni), og jeg jobbet hele juni helt uviten om dette. Dessuten er kulturen i firmaet litt sånn at de ikke er så nøye på å skrive kontrakt akkurat på datoen. Første gangen gikk det faktisk 3 mnd, og da maste jeg 4 ganger for å få skrive under på en kontrakt som lå klar i sjefens papirer! Nå har jeg vært borte fra jobb(sykemeldt) en uke i juni og en i juli, resten har jeg hatt ferie. Da jeg ringte sjefen for å si at jeg var sykemeldt og gravid, sa han at arbeidsforholdet var over. Jeg har ikke fått lønn for den uken jeg var sykemeldt i juni/juli, bare de dagene i juni som jeg var på jobb, siden jeg da ikke har hatt timene registrert i systemet (pga kontrakten som har gåt ut). Er det ikke litt urimelig og la meg gå en og en halv mnd, uten og fortelle meg at arbeidskontrakten er gått ut og at jeg egentlig ikke jobber der lenger, så lenge etterpå???? Jeg har på ingen måte fått forespeilet at jeg ikke kom til å få jobb videre, før den telefonsamtalen. Noen synspunkter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448310-vanskelig-jobbsituasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilly Skrevet 3. august 2011 #2 Del Skrevet 3. august 2011 Så lenge arbeidsgiver har vært klar over at du har jobbet der disse seks ukene har han akseptert at du jobber der, og dermed kan han ikke nekte å utbetale lønn. Mener at disse ukene skal ses på som en forlengelse av den kontrakten du hadde så lenge ikke noe annet er avtalt. Men husker ikke hvordan lovteksten på dette er... Jeg ville krevd ham for lønn for den tiden du har jobbet der + sykemeldingsuken. Hvis han nekter så si at du da må gå videre med saken. Men sjekk med nav hvilke rettigheter du har i denne situasjonen, slik at du slipper å komme inn i en usaklig diskusjon med sjefen! Du må VITE dine rettigheter før du snakker med sjefen neste gang! Hva med den kontrakten dere hadde - var den spesifisert ift hvor lenge vikariatet skulle vare? (Les alltid kontrakter nøye!) Ha kontrakten foran deg eller med deg når du kontakter nav. Uansett har du rett på lønn for den tiden du har jobbet der! Men kanskje like greit å ikke å fortsette der (om du har mulighet) for situasjonen blir sikkert ikke bedre i fremtiden... Lykke til videre og stå på dine rettigheter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448310-vanskelig-jobbsituasjon/#findComment-143448348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magetroll ønskes Skrevet 4. august 2011 #3 Del Skrevet 4. august 2011 Vel.. Jeg mener sjefen din er way out of line her. Det kommer selvfølgelig an på hva som står i kontrakten din, men jeg tviler sterkt på at arbeidsgiver holder seg innenfor lovverket når de gjør det på denne måten. Synes du bør sjekke opp i dine rettigheter så fort som overhodet mulig! Hvis du er organisert er det bare å ta kontakt med de, så kan de hjelpe deg med dette ifht rettigheter og lover. Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448310-vanskelig-jobbsituasjon/#findComment-143450268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mininni Skrevet 4. august 2011 #4 Del Skrevet 4. august 2011 Nå skal jeg si deg noe veldig hyggelig: siden du ikke har fått skriftlig avtale for juni, de ikke har fortalt deg at avtalen hadde utløpt og har jobbet deler av tiden din der uten avtale, så har du etter all sannsynlighet krav på fast stilling, og han kan ikke bli kvitt deg i det hele tatt. Håper du er fagorganisert og kan kontakte fagforeningen din for juridisk hjelp, hvis ikke, ring en advokat. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448310-vanskelig-jobbsituasjon/#findComment-143450298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå