Gå til innhold

igansetting når man er moden VS umoden!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på føden 4 ganger siden forige mandag og blitt strippet og tøyd, samt ul for å estimere vekten på mini... Skal også opp på lørdag og få igangsettingsnåler av en jordmor som setter akupuntur og bli strippet en gang til....hvis ikke dette setter igang noe blir det "medisinsk" igangsetting til mandag

Har 14 dager til termin, 2 cm åpning og 1 cm igjen av "halsen" (er 3.gangs)

Ble satt igang på termindato sist og var helt lukket og umoden... hadde da en lang/hard fødsel

Det jeg lurer på nå er om jeg kan forvente meg det samme denne gangen eller om det går lettere når man er mer moden???

Noen som har noen trøstende ord eller erfaringer de vil dele??? :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kun en pille i skjeden og fødselen var over 5 timer senere. Da hadde jeg samme "modningsgrad" som deg :)

Skrevet

Åå, det hørtes flott ut:):) En sånn fødsel kunne jeg godt tenke meg;=) Har holdt på i 26 og 30 timer med de to andre... :/

Men håper egentlig på at det skal starte av seg selv før helga, går turer og hviler om hverandre her... "må" vel ha sex et par ganger også;=)

Skrevet

Min forrige fødsel var igangsatt. Jeg fikk beskjed om at jeg nesten ikke var moden i det hele tatt, ingen åpning, og svært lite av de andre modningstegnene.

Allikevel hadde jeg en rask fødsel. 5 timer fra første rie til ungen var ute. Det var selvsagt tøft når det gikk så fort, men jeg synes allikevel det var en veldig fin fødsel.

Så jeg tror ikke modenhet nødvendigvis påvirker lengden på fødselen. Det gjorde det i hvert fall ikke for meg.

Skrevet

Jeg ble også satt i gang ved min første fødsel, på maks overtid. Jeg var ikke moden i det hele tatt! Etter én pille begynte riene og to intense timer senere var jenta vår ute. Jeg tror det der er veldig individuelt, men legen min sier at det vanligvis tar mye lengre tid enn i mitt tilfelle når det ikke er noen tegn til modning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...