Gå til innhold

Trøske faenskap,,,,,gi meg tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd aaalt på babyen ingenting hjelper jo!!!!!!!!!? Kort fortalt da jeg skrev det lange iinlegget som ble borte;( har prøvd farris, corsedyl, resepten fra legen med mycostain eller hva det heter i sikkert 5 uker i strekk, hjalp mye når babyen gikk på det,men fjernet ikke problemet helt så sluttet på det. Har nå siste uken kokt smukker så gir rene hver dag. Pensler med farris og knuste tyttebær( kjerringråd ) men nå har det blitt ille igjen!!! Fader, babyen er så grinete, spiser lite masse beleggw i finnes det noe strekere middel ? Jeg tar imot alt av tips som fugerte for dere. Jeg er sliten og oppgitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saften fra tyttebærene alst;)

Skrevet

Ammer du? isåfall bør du behandles også, slik at dere ikke smitter hverandre! Det som hjalp her var 4 uker med mycostantin til vesla og ca 6 uker med smøring av canesten på brystvortene etter hver amming.

http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Skrevet

Heisann :)

Jeg hadde det AKKURAT på samme måte som deg! Prøvde ALT og ingenting funket!! Så etter 6 uker på Mycostatin som ikke funket og småen klødde så fælt at han ristet hele han så gikk eg tilbake til legen og da fikk jeg noe som heter Diflucan, og vips etter TO dager var ALT borte :D :D :D

Eg forstår veeeeeldig godt frustrasjonen din så gå til legen å si at du skal ha Diflucan :) de regnet ut mengde ut fra kilo og husk at når du henter det på apoteket så skal de blande ut det pulveret som reseptem er på med 24 ml sterilt vann! Det gjorde de ikke når eg hentet det så ble mye styr og endte opp på lokale legevakten seint på kvelden for å få blandet ut med sterilt vann! :)

Lykke til :)

Skrevet

Få tak i krystallfiolett fra apoteket. Dette gir en fæl farge i munnen til babyen og brystvorta di hvis du ammer. Men absolutt verdt det. Skrekk og gru hvis du får sopp på brystvortene. AUUUU, jeg hadde det sist, det satte seg i noen sprekker jeg hadde fått og utviklet seg til et smertehelvete...

Mycostatin fungerte absolutt ikke for meg.

Håper du blir kvitt det:). Og til en annen gang: vil anbefale deg å søke råd hos barnepleiere/helsesøster/jordmor om spedbarnsproblematikk dersom legens råd ikke fører fram. De har ofte bedre greie på denne gruppen enn det legen har:p

Skrevet

Jeg fikk et sterkere soppmiddel for å smøre på brystvortene- dactacort, da jeg var mest plaget. Legen ville ikke gi meg Diflucan...Men tror jeg er kvitt det nå! Tok i hvertfall 4 uker, da fikk småen Mycostatin. Tror man må smøre seg med tålmodighet, tar laaang tid er min erfaring.

Skrevet

Jeg er ammehjelper (ammehjelpen.no)

Får DU behandling for sopp?

Er det synlig trøskebelegg (diagnostisert av lege/helsesøster) i munnen på babyen?

Behandlingen må fortsette inntil symptomene er borte.

Be legen din kontakte Nasjonalt kompetansesenter for amming på Rikshospitalet (tlf 23 07 54 00), de er eksperter på ammetrøbbel, og vil kunne vurdere om behandlingen dere får er riktig og om det bør tas flere prøver, gis annen medisin etc. (De svarer kun på spørsmål fra helsepersonell.)

Se også http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...