Gå til innhold

Hadde heller kjøpt alkohol til mitt barn eller latt det drikke hjemmebrent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skremselspropaganda? For et latterlig dumt utsagn.

Hadde du hatt snev av kunnskap om alkohol hadde du aldri sagt noe så komplett toskete.

Foreldre som gir barna sine alkohol er mindre begavede.

Jeg hadde nok ikke kjøpt me h*n kunne fått litt hjemme. Og hadde heller sagt at jeg skulle vite hvor det var og med hvem, lære at hjemmebrent er FARLIG og h*n bare skulle drikke av polvarer og uåpnede ting. Vist at jeg har tilitt og latt h*n reise på hvor mange fester h*n vill. Mye tryggere. Hva gjorde ikke vi da vi var unge ?

Annonse

med tanke på hvor mye alkohol kan ødelegge, og med tanke på alkoholisme i familien velger jeg å lære mine barn å passe seg for alkohol.. og kommer aldri til å kjøpe alkohol til de heller.

min mor og min far sa klart ifra at hjemmebrent var (og er) farlige greier, en vet ikke hva man har laget denna spriten av, og man vet ikke prosenten. Jeg fikk også klar beskjed om hva man kunne legge i drikkebegeret/brusflaska ens når en ikke så på. Så jeg drakk verken hjemmebrent eller lot glasset/flaska stå alene i min ungdomstid. Men drakk alkohol gjorde jeg, dog ikke i mengder før jeg kunne kjøpe selv, men en flaske rusbrus på en fest i halvåret var det vel mellom 16 og 18 år. Selvom mine venner drakk hjemmebrent og tilbød meg, så sa jeg plent nei. Jeg nekta tilogmed å bomme en røyk med evnetyrmix fordi jeg ikke visste hva det var og trodde de ville ha i meg hasj :P

Så det går ann å "skremme" unga til vett når det kommer til alkohol selvom man gir de en rusbrusflaske ;)

Er en grunn til at hasj er forbudt i Norge!

Jeg har barn som både har drukket alkohol og røkt hasj. Jeg er nok mora fra helvete, for jeg greide å finne ut hvor hasjen kom fra og så ringt politiet og fortalt hva jeg visste.

Da de ikke var gamle nok til å kjøpe egen alkohol, fant jeg ut hvem som kjøpte for dem og da var det å ta en tlf til vedkommede og skremme livskiten ut av dem. De kjøpte aldri alkohol til mine barn igjen.

Dere lurer kanskje på hvordan jeg fant ut dette. Jeg har barn som ikke klarer å juge... ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...