Gå til innhold

Svangerskaps deprisjon.

Anbefalte innlegg

Sitter her og venter nr 2 i slutten av september.

Siste tiden har jeg bare følt meg mer og mer sliten, både fysisk og psykisk. Er lei meg, og tar lett til tårene. Uten helt og vite hvorfor. Føler meg som en elendig mamma for den kommende storebror, og kveler meg selv med tanken på hvordan jeg skal klare å være en bra mamma for to stk. Har bare så lyst at samboer skal forstå at jeg har det jævlig, men ikke så lett for han å forstå når jeg ikke forstår det selv heller.

hos jm skulle jeg fylle ut et skjema ang deprisjon, å sann rundt uke 20? åså skulle jeg fylle ut et nytt etter fødsel, dette for å avdekke og hjelpe folk som sliter. Jeg smilte og fylte gladlig ut et skjema og tenkte "jaja, dette gjelder jo ikke meg"

Nå.. har mest lyst å ligge meg med å gråte.. for ingenting!

Takk for luftingen. håper noen med erfaringer har noen gode ord:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143448045-svangerskaps-deprisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med det selv, men tror det er viktig at du tar kontakt med helsestasjonen, jordmor eller lege slik at du kan få snakket om dette med noen som forstår. Du skal ikke og trenger ikke gå med dette alene!

Det viktigste er nok å ta kontakt med en av de jeg nevnte over.

Jeg vet at akupunktur kan ha en viss effekt på dette også, så det går evt an å prøve i tillegg.

Viktig for deg å huske at kroppen din er en eneste stor hormonbombe nå, med en liten "husokkupant" i tillegg som gjør at du sikkert har mange begrensninger i hverdagen. Det er naturlig at du er trøtt og sliten både fysisk og psykisk. Du trenger ingen "grunn" for å ta lett til tårene nå - hormonene gjør deg slik, det er ikke noe galt med deg. Men det høres ut som om du trenger litt hjelp akkurat i denne perioden. Du er ikke alene om svangerskapsdepresjon, så søk hjelp - den finnes! :)

Sender deg mange gode tanker! :)

Hei, jeg har også svangerskapsdepresjon. Fikk det nesten med det samme jeg ble gravid. Tok selv kontakt med lege og har fortalt det til jordmoren osv. Går også i samtale hos psykolog. Er ikke helt bra, men er mye bedre. Har flere barn fra før og har aldri tidligere vært plaget med angst eller depresjon før. Håper at dette er noe som går over når svangerskapet er over og hormonene ikke herjer slik som nå. Ønsker deg lykke til. Ikke lett å få andre til å forstå hvordan man har det, når man ikke forstør det selv......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...