Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg om SA??

Slusa

Anbefalte innlegg

Har lett og lett, men finner ingen som har skrevet om sånn som jeg har nå...

I går våknet jeg med stikninger/strekk i ene siden. I løpet av dagen flyttet det seg over til andre siden.. Var hos legen for å måle hcg og skal tilbake på fredag for å se om det har gått opp eller ned. Da jeg kom hjem så jeg det var lyserødt på papiret, litt sånn oransje... Tidligere i dag kom det ut en bittebitteliten oransje levret "klump", et par millimeter lang ca..

Strekket gikk over til mensmurringer, og nå er det ikke oransje på papiret lenger. Jeg tok en ny graviditetstest for å se fargen på streken.. Den var svak (den forrige var veldig sterk), men så samtidig også at urinen var nesten blank. Jeg går på lavkarbo og er i ketose, men ketosticken var også veldig svak, enda den var mørk rosa da jeg testet i morgenurin, og jeg har bare spist 8 g karbo i dag, men drukket masse vann.

For et par år siden hadde jeg svangerskap utenfor livmoren, og ettersom jeg husker hadde jeg veldig vondt, og det har jeg ikke nå.

Er selvsagt livredd for å mist siden vi har prøvd en stund nå, men blir ikke helt klok på om dette er en SA eller ikke. Og jeg har ikke tålmodighet og vente helt til over helgen med å få svar....

Jeg er/var 5+1 i dag..

Jeg frykter det verste, men likevel prøver jeg å klamre meg til et håp.. Kanskje det var tvillinger og den ene ble støtt ut? Vil man alltid blø skikkelig når man har en spontanabort? Gjør det alltid vondt?

Noen som har noen synspunkter??

Fortsetter under...

Hei,

jeg vet heller ikke hva Uamen betyr. Kanskje noen som kom borti tastene uten å være klar over det? :)

Stikninger og strekk kan være helt normalt under svangerskapet, og også blødninger kan være normalt. Har du tatt flere tester? Det at testen ble svakere kan jo dessverre være et dårlig tegn, og også det at det kom ut en klump. Men hvis du bare såvidt har blødd i tillegg så vil jeg tro det gir håp? Beklager, jeg har ikke noen erfaring med det du beskriver. Mine spontanaborter (MAer som har startet spontant...) har startet med ganske mørk blødning, og en god del blod før det har kommet noen klumper eller noe. Jeg har ikke hatt noen smerter før etter at jeg har blødd en stund. Har heller ingen erfaring med å miste så tidlig.

Jeg håper noen andre kan komme med synspunkter her! Skjønner godt at det er belastende å gå og vente så lenge. En ultralyd så tidlig vil antakeligvis ikke si noe sikkert, annet enn muligens om det er i eller rutenfor livmoren, og om det fortsatt er et foster/fostersekk der. Klarer du å vente til mandag så er det mye større sjanse for å få se hjerteslag dersom det fortsatt er liv.

Lykke til, håper det går bra med spiren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...