Gå til innhold

He*vetes drittran!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det rett før jeg gir opp hele omega3-prosjektet på babyen! Han er ni uker og jeg GRUER meg til hver gang jeg skal gi ham tran. Jeg har prøvd å gi ham på sprøyte, med skje og med kopp men han bare spytter det ut med det sølet det medfører. Prøver jeg å få ham til å svelge ved å blåse på ham blir han berserk og hyler og blir surklete. Hvordan gir dere tran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gikk fort over på å gi d-vitamin dråper i stedet da hun gulpet så mye av tran..., men vi ga på sprøyte og ga litt og litt..

du må ikke blåse på han for å fa han til å svelge!! det er jo lukke refleksen du stimulerer da....... du kan evt ta en fing på hver side av halsen og massere litt for å få han til å svelge, men for all del ikke blås!!

Skrevet

Gir d-vitamindråper pga gulping - anbefales. Drypper dråpene på en skje og gir.

Skrevet

jeg prøver å gi han pupp rett etter at han har fått tran så han får "skyllt" munnen. kan bli litt klin. enig i at det er noe kliss. han gulper lettere av den tranen av og til syns jeg.

Skrevet

Gutten min er 7 uker, og han spyttet ut all tranen første gang vi prøvde. Hele ungen stinka fisk i flere dager!

Fant ut at jeg var for kjapp på avtrekkeren med å sprøyte inn tranen, så nå tar jeg meg god tid. Gir han tran ved morgenstellet, da er han som regel ganske blid. Jeg smatter og åpner munnen min og ohh'er og ahher (høres sikkert helt åndssvak ut), og da hermer han og gjør det samme. Drypper da et par dråper tran litt bak i munnen hans mens han gliser, og venter en god stund før jeg gir neste runde. Tar lang tid, satser på at det vil gå fortere etterhvert.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har prøvd å bruke laaang tid men han nekter å svelge! Med mine to eldste gikk jeg over til d-vitamindråper men har lyst til å få inn omega 3 på han her.

Skrevet

Vi gikk raskt over til d-dråper. Følte nesten vi mishandlet ungen når vi prøvde å få i han tran stakkars! Nå drypper vi bare 5 dråper d-dråper i melke-flaska hans :)

Skrevet

Gi han en lang pause, før du prøver med tran igjen!

Jeg følte jeg skulle kvele gullet med tranen. Hun nektet å svelge, og skreik så intenst at hun inhalerte det i stedet. Hørtes helt grusomt ut!! Gav d-dråper ett par mnd før jeg prøvde det igjen, og da smilte hun bare når hun fikk det. Jeg ble helt satt ut over hvor enkelt det var å gi tran etter det!!!

Skrevet

Gi D-vitamindråper! Hvor mye vet vi egentlig om den fiskeoljen egentlig? Bare i Norge at man er hysterisk med tran. Jeg er skeptisk! Jenta mi skal ikke utsettes for det store eksperimentet som norske helsemyndigheter har satt igang. Jeg gir henne all den omega3-en hun trenger gjennom pupp, og makrell i tomat på brødskiva nå som hun har blitt 10 mnd.

Skrevet

Her kuttet vi tran da vi hadde samme problemet. Han fikk d-vitamin dråper. Da han begynte å spise fast føde gikk vi over til sanasol. HS mente sanasol var en helt grei erstatter for tran.

Skrevet

Skeptisk til tran? "Det store eksperimentet som norske helsemyndigheter har satt igang" Virkelig?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gi babyen din d-vitamin som du får kjøpt på apoteket til h*n blir 3-4mnd gammel pga lukkemusklaturen deres ikke er velutviklet enda, derfor gulper de lettere opp da. Jeg gjorde det med nurket mitt, og det gikk strålendes da jeg begynte å gi han tran like etter han begynte med fast føde. Her i huset går det kun tran med sitron smak blandet med fruktmos :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg gir alltid tran i badekaret jeg! Da slipper jeg i alle fall at klærne blir ødelagt av denne he*vetes trana;-)

Skrevet

Aldri gitt barna mine tran jeg. Men nå er jeg skeptisk til det da. Det er jo tross alt forbudt i noen land. Tenker at det må være en grunn til det.

gir biovit jeg da når barna har begynt å spise vanlig mat. D-vitamindråper fungerer også.

Skrevet

Hei,

vi gir tran ved å sprøyte den inn i tuten som er på flasken. Dette lærte vi oss etter et sykehusopphold. Det funker veldig bra for prinseessen vår. Hun suger tranen fint i seg.

Skrevet

Ja, jeg er skeptisk. Og ja, jeg ser på det som et stort eksperiment at alle barn skal ta tran fra de er nyfødt. Jeg er høyt utdannet innenfor helsefag, og er absolutt ikke en del av saueflokken du tilhører. Og undertegn med nick, din usle feiging. Eller begrens de syrlige kommentarene dine til anonymforumet.

Gjest Madolyn
Skrevet

"Kjøp EskimoKids på helsekosten!

Inneholder det samme som tran, men er ikke så harsk og lukter dermed lite:)

Og er kun tilsatt naturlig aroma (tutti frutti), så ingen farlige stoffer.

Står fra 1 år, men jeg kan ihvertfall ikke se at det skal være noe i veien for å begynne med denne før.

Bare å starte med 2,5 ml i stedet for 5 ml.

Min 4 snart 4 uker gamle baby skal snart få smake denne ihvertfall!

Smuggu"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her var det helt umulig å få i gutten tran, til vi gikk over til denne:

http://www.lifelinecare.no/65/71/kosttilskudd/barn-0.html

MYE mildere på smak, og MYE mindre daglig mengde!

Kjøpte på Apotek 1 for 100-lapp.

PS: twist off delen er seig syns jeg; vi klipper av tuppen her for å unngå søl :)

Madolyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...