Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #1 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg trenger råd ang hvordan jeg skal håndtere min nydelige og stae valp på 17 uker. Hun har vært ren lenge, fra før vi fikk henne. Vi fikk henne da hun var 14 uker så har ikke hatt henne lenge. Hun tusser og bæsjer ute på tur og holder seg i over 12 timer på natten så hun har kontroll. Hun har slått seg til ro her og sover godt om natten etc. Vi er mye ute nå som det er fint vær og hun koser seg i skyggen. Problemet er at nesten hver dag idet siste så har hun tisset på teppet inne selv rett etter at hun har vært ute. I går gjorde hun det 3 ganger og alle gangene er bare at hun setter seg ned og tusser litt. Det er tydelig at det ikke er fordi hun er tissetrengt. Vi roper ut "nei" og tar hun med ut med en eneste gang men da bryr hun seg ikke og legger seg bare ned.. Hun vet at det er galt men hun gjør det igjen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette.. På morgenen så piper hun ved døra og gir beskjed at hun må tisse så hun kan dette med å tisse ute. Jeg er hjemme med henne hele dagen nå da jeg har to ekstra uker med fri for å trene og være med henne før også jeg må på jobb. Det lengste hun har vært hjemme alene er en time og det går supert. Da legger hun seg under trappen og sover og det er ingen piping. Ikke når vi kommer hjem heller. Hun er særdeles sta for hun kan mye men gidder ikke særlig på kommando hvis hun ikke føler for det. Hun kan være kjempeflink så plutselig blir hun helt umulig.. Vi kommer til kort med henne her og må ta kurs.. Men i første omgang trenger jeg å skjønne hva denne tissingen inne er og hva jeg skal gjøre.. Noen som har mye erfaring med hund og som kan komme med noen råd? hele første etasje err nå tisset ned.det kan kanskje forklare hvorfor hun alltid går opp på vårt soverom for å sove inne. Hun legger seg aldri ned i stuen lenger.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447981-17-uker-gammel-hund-som-tusser-inne-selv-om-hun-egentlig-er-husren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #2 Del Skrevet 3. august 2011 Tisser, ikke tusser.. :-) Ingen med råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447981-17-uker-gammel-hund-som-tusser-inne-selv-om-hun-egentlig-er-husren/#findComment-143448128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #3 Del Skrevet 3. august 2011 Dra til dyrlegen med mistanke om urinveisinfeksjon. Det er den vanligste årsaken til at stuerene valper plutselig tisser inne igjen :-) Hilsen Dyrelegen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447981-17-uker-gammel-hund-som-tusser-inne-selv-om-hun-egentlig-er-husren/#findComment-143448171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå