Gå til innhold

Da har jeg vært på kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle prøver og målinge var helt fine med unntak av vekten min da. Jeg begynte å gå ned på vekten i uke 28 og har bare fortsatt med det. Nå veier jeg det samme som jeg var i uke 22!! Syntes det virker litt skremmende, men legen mente at babyen vokser som den skal og har det helt supert. Bare mor som sliter :( Hodet var ihvertfall godt festet og han mente det ikke var lenge til det ville skje noe.

Jeg spurte om han kunne sjekke modning og evt strippe, men nei det ville han overhode ikke. Blæææ . Ble jo helt på gråten fordi jeg er så sliten av alle plagene og ikke minst at jeg ikke klarer å få i meg nok mat. Tappet for energi :(

Fikk ny time 12. aug!!! Ble frustrert over det også :(( Herlighet, det er jo en evighet til! 12 aug og så skal jeg da videre til ett sykehus som har j#%/¤# god tid når det gjelder igangsetting!!! Nei denne ungen skal ut lenge før det!!!!

Dette var deprimerende :((((( Er skikkelig lei meg og frustrert nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda, kan tenke meg det er frustrerende å gå ned i vekt også!! Her går det bare oppover , så kan bare tenke meg til hvordan det er... Du skal se at du føder før den 12. :) Vi krysser fingrene for det!! Når er terminen din igjen? Her er det 13 dager igjen, er ganske lei. Vasket badet og gjestedoen i dag, og da var jeg pinade oppbrukt gitt!!! Yeyyyy...

Er det lenge til fullmåne tro??

Sender deg gode klemmer...

Skrevet

Så kjipt. Føler med deg.

Jeg er helt utslitt om dagen, mareritt om natta og griner om dagen. Skal på min 3, overtidskontroll i morgen. De har sjekket modning og åpning ved de to første kontrollene og ble strippet ved den første, men det hjelper ingenting. Vært moden og med åpning over 1 mnd så det har tydeligvis ikke så mye å si :( Andre kontrollen var fæl pga legen. Så nå er fødeangsten jeg trodde jeg var kommet over kommet tilbake.

Jordmoren jeg har gått til har ferie, legen jeg likte på sykehuset har ferie, akupunktøren jeg har gått til har ferie.

Har avtale med kjæresten at hvis de ikke vil sette i gang i morgen heller skal jeg grine (kommer til å gå helt av seg selv) mens han kjefter. Så får vi se om det hjelper eller om vi blir kastet ut ;)

Håper du får føde snart! Ikke noe gøy denne overtiden.

Skrevet

Huff je den vekten har jo bekymret meg litt. Kan jo være greit med litt reserver til amming etterpå også. Er ikke noe stor i utgangspunktet og har liksom ikke noe å gå på, men men. Håpe matlysten kommer seg etter fødsel ihvertfall for erfaringsmessig tar ammingen mange kg hos meg.

Flink du som har klart å vaske så pass mye hehehe. Jeg bruker flere timer på badet fordi jeg må sette meg ned å pause hele tiden :( Men men. Tror det er fullmåne rundt 13 aug.... Det er for lenge for meg. Orker ikke tenke på at jeg skal gå så lenge. Ul-terminen er om 3 dager. Menstermin i dag.

Takk for klemmer, det hjelper ;)

Skrevet

Huff stakkars deg Triduana!!

Det er fælt å si det, men det er faktisk godt å se at noen har det på samme viset, og kanskje verre... Når er/var terminen din??

Trøsteklemmer i en slitsom tid! Og masse lykke til i morgen!

Skrevet

Håper du får skikkelig matlyst når magen er tom, slik at du slipper å rase så mye ned i vekt... Må være kjedelig å ikke klare og spise! Vasket masse idag ja, hehe... Pustet og stønnet som en 90 års gammel mann mens jeg holdt på ;) Godt jeg var aleine, er ikke så tiltrekkende med den uffinga...

Håper du får i god tid før fullmåne :) Krysser fingrene her. Jeg skal vel egentlig være fornøyd om jeg få rundt fullmåne, så satser på den ;)

Lykke til!

Skrevet

He he. Bra det kan hjelpe litt å tømme ut "gørr". Har prøvd å ikke skrive så mye her siste dagene siden jeg bare er negativ. Vil jo ikke psyke ned andre som klarer å være litt mer positive.

Menstermin var 9.7, ul termin var 25.7. Siden det er så stor forskjell kan det være en ekstra risiko. Men det hjelper vist ikke for å sette igang, bare for å få masse kontroller. Har arrvev i livmorhalsen, så den vil sannsynligvis ikke åpne seg mer av seg selv.

Var forresten til fotpleie i går, det var godt. Så hvis du har anledning til å gjøre tilsvarende ting, la noen dulle med deg så kan det hjelpe litt :)

Skrevet

Hehehe vet. Det okkingen og stønningen er grusomt, men hva skal en gjøre da? hehehe :)

Ja får håpe det kommer seg med matinntaket. Blir ihvertfall bedre plass hahaha.

Så lenge en slipper så altfor mye plager på slutten er det greit å gå til termin og kanskje litt over også, men sånn jeg går nå bør en ikke få lov å gå over :(

Ja håper du får hjelp av fullmånen =))

Skrevet

Føler det litt sånn jeg også, at det er mye neg får tiden. Men det er tungt å gå sånn :((

Ja det var stort sprik på terminene. Kan de ikke bare sette i gang da?? Babyen er jo ferdig uansett. Forstår ikke hvorfor de skal være så vanskelig med dette jeg.... Men det er vel ikke meningen at jeg skal forstå heller...

Høres deilig ut med litt egenpleie, men med mitt bekken er det tortur å komme meg ut. Er vondt å kjøre bil og rygging er ett rent H¤%##". Buss kan jeg bare glemme for å stå å vente på den hadde jeg ikke klart :( Blir svimmen av å stå for lenge og ikke minst av varmen. Blæææ. Men etter fødsel, DA skal jeg ut å ha noen timer på meg selv!! Ellers vet ikke mannen hva godt han skal gjøre for meg <3 Hender ofte at han står opp på natta for å holde meg med selskap, enda han skal tidlig opp på jobb.

Skrevet

Føler så innmari med dere - selv har jeg vært hos en kvinnelig lege som skjønte meg veldig godt og jeg settes i gang i morgen, men det kan ta tid likevel siden jeg ikke er helt moden, men det begynner å skje ting. Pga alder skal jeg ikke gå over, men det blir noen dager uansett, selv om det ikke blir så mange dagene...

Petrine+spire: Skjønner ikke at du skal gå så lenge over, dette kan du si fra om. Det har kommet en lov som er gjeldende nå om at ingen skal gå mer en en uke over før de settes i gang...dvs du skal senest inn på overtidskontroll en uke etter ultralydterminen for avtale igangsetting dersom det ikke har skjedd noe - dette gjelder hele Norge og ingen sykehus kan unndra seg denne loven...

Men varmen nå er uutholdelig - omtrent ikke mulig å gå ut.

Tips: Bena i kalt vann, vifte (gulvvifte koster kun 200 kr på Rema 1000), sånne blå fryseelementer på hvert armlene i godstolen (fryselementene tulles inn i hvert sitt kjøkkenhånkle, hvis ikke blir det for kalt). Bør selfølgelig foreviges på foto for minner om dengang jeg gikk gravid:-)

Skrevet

Huff da, det hørtes ikke noe gøy ut, du som håpet på stripping. Og så jobbigt att du sliter så med vekten. Skjønner at det må være tufft, greit at babyen får det den trenger, men du må jo også få noe å gå på. Både til fødsel og etterpå..

Skjønner godt at det blir lenge å vente til den 12. Er det fastlegen du vart hos? Eller sykehuset? Du kan jo prøve den du ikke vart hos, kanskje den skjønner hvordan du sliter...?

De kan jo ikke bare la deg gå ned enda mer!? Nei, huff, dette var ikke moro. Masse klemmer fra meg også!!

Skrevet

Triduana; har lurt på hvordan det gått med deg.. Det hørtes så tufft ut med det arrvevet som gjør at du ikke åpnes mere... Hvis det er det som er orsaken så burte de vel følge opp deg bedre! Jeg føler jeg blir sint på dine vegner! Det skal vel ikke være så vanskelig å gi deg svar. Har det vart snakk om ks forresten? Masse, masse lykke til i morgen uansett!

Og forresten, hvis du vill skrive her så synes jeg du bare skal gjøre det:) Kan jo ikke bare solskinn og latter her inne heller... Virkeligheten er jo vanskelig ibland. Lov å klage synes nå jeg;)

Klem fra meg.

Skrevet

Hei Petrine. Det var kjipt at de ikke gadd å sjekke deg. Jeg har blitt sjekket 2 ganger denne uka, men det har ikke vært av fastlege eller sykehus... Jeg har vært til 2 forskjellige private jordmødre/akupunktur. Hos hun på mandag betalte jeg litt ekstra så tok hun en kontroll i tillegg til akupunktur, og hos hun jeg var hos i dag så var det hun som spurte om hun skulle sjekke kjapt... Hun tok jo ikke noen annen kontroll, men syntes visst det var kjekt i forhold til hvilke nåler hun skulle sette å sjekke selv hvordan åpningen var osv.

Så det er jo et alternativ hvis du vil bli sjekket og strippet. Kjipt å betale for det, men jeg syntes det var verdt det, spesielt siden jeg sitter her med sammentrekninger lavt nede i magen hvert 4. minutt...

Skrevet

Jeg får nok av kontroller og sånt, og alt er bra med ungen. Har begynt på side to til helsekortet for flere uker siden ;)

Men det er tøft å bare gå å vente på at de sannsynligvis allikevel må hjelpe meg å få ut ungen. Som dere andre er det mye vondter på slutten også, uten at jeg behøver ramse opp alle, for vi deler de fleste ;)

Det har ikke vært snakk om ks ennå, bare at de går inn å foretar en "mekanisk" åpning av livmorhalsen. Så vidt jeg har forstått er det rett og slett å rive den opp på en måte. Det er vistnok såpass vondt at de anbefaler at det settes epidural før de gjør det. Jeg er litt redd for epidural, særlig så tidlig, fordi det hindrer så mye av det naturlige med fødselen, men ser ut til at det blir det beste alternativet jeg kan håpe på.

Tusen tusen takk :)

Klem

Skrevet

Prøvde å si ifra og om dette med nye rettningslinjer, men han mente det skulle være greit :( Han tolket det dit henn at da er jeg en uke over når jeg kommer til kontroll hos han igjen. Er fastlegen dette ja... Så her er det jo egentlig legen som melder meg inn til overtidskontroll på sykehuset som "bryter" de nye rettningslinjene... Jeg skal føde på Haukeland og der har de alltid vært trege med å sette igang fødsler. Min søster og 2 veninner gikk hele 18 dager over å da ble det så kritisk at det endte med hasteks!

Nei blir jeg å gå over helgen ringer jeg føden selv å ber om å få komme inn!

Skrevet

Anna75:

Ja jeg ble såååå skuffet for at han ikke ville sjekke engang :( Var hos fastlege. Har bare gått hos fastlegen denne gang. Nei denne vekten er ikke så bra for nå hadde jeg gått ned 1 kg på 1,5 uke og babyen har jo vokst så egentlig har nok jeg gått ned enda mer..

Ja jeg tror nok jeg kommer til å ta kontakt med føden over helgen om det ikke skjer noe til da.

Takk for klemmer, det hjelper =))

Skrevet

Veslefrøkna09 + juli2011 <3

Ja var skikkelig kjipt :( Ble såå lei meg. Kan jo være ett alt. hos privat jordmor ja. Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang så den skal jeg legge meg på minne. Betaler gjerne litt om så er!!

Hvordan går det med deg nå?? Blitt mer eller sterkere??

Skrevet

Ja gjør det!

I førrige uke var jeg på helsestasjon hos jm på kontroll og alt såg greit ut. Men jeg hadde vart i skikkelig dårlig form en stund og følte at jeg trengte noe mer, bedre oppfølging en hva jeg fikk hos henne. Siden jeg var så nerme termin (2. Aug.) så ringte jeg Riksen dagen etter å bad om å få en time hos dem... forklarte at at jeg følte meg dårlig, allment sliten og trengte å få snakke med noen. Så jeg fikk en time på sykehuset førrige fredag.

Det var så godt å snakke med dem, og jeg fikk time til overtidskontroll allerede på mandag 8. Så spurte jeg hvem eg skulle forholde meg til videre; fastlegen, jm, eller Riksen, og da skulle jeg bare forholde meg til Riksen etter dette samtalet og det var også godt, da har de ansvaret på en måte..

Det kommer jo selvfølgelig an på hvem man kommer i kontakt med på føden også, og en masse andre ting men det kan jo va vert et forsøk i hvertfall..?

Skrevet

Hei hei, jeg er her fortsatt. Har fortsatt sammentrekninger nederst i magen, som av og til er vondere og av og til ikke så vonde. Kommer med alt fra 4 til 15 min mellomrom. Er nok maserier/modningsrier, får håpe de i det minste har noen effekt!

Skrevet

Huff Petrine, føler med deg! Skjønner du er lei og blir frustrert når legen setter legetime såå langt frem i tid! Krysser alt jeg har for at du går naturlig i fødsel mye før det!! Sender deg en trøsteklem!

Skrevet

Er vel sikkert sånne rier som jeg har styrt med :( Slitsomt!

Nei vi får håper det tar seg opp Veslefrøkna09 + juli2011 <3 Vonde rier kom til oss hehehe :)

Skrevet

Huff ja zassy. Du aner ikke hvor nær jeg var å begynne å storgråte når jeg var inne hos legen. Måtte virkelig kjempe med meg selv. Er bedre nå da og vi, mannen og jeg, har bestemt oss nå for at om det ikke skjer noe innen mandag (som er overkommelig) ringer vi direkte til føden. Vi kyrysser også alt for at dette kan komme igang av seg selv så jeg slipper mer nå. Det er nok mye bedre både for meg og babyen at han kommer ut nå.

Takker for klemmen :) Den varmer.

Skrevet

Det er jo best for kroppen om det starter av seg selv. Men ellers har jeg stor tro på å la tårene komme når de presser på. Kanskje det er lettere da for helsepersonell å se hvor vondt du faktisk har det!!

Ålreit å ha en plan. Masse lykke til med den. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...