Gå til innhold

Dere som fullammet til 6mnd - ca hvor mye ammet dere da bayen var 8mnd?

Anbefalte innlegg

Da vi ikke har fått bhg-plass begynner jeg å jobbe i 50% stilling når snupsi er ca 8mnd. Har fullammet til 6mnd, og nå (hun er 7 mnd i dag) spiser hun 1 porsjon grøt om kvelden og har såvidt startet med litt brød på dagtid. Ammer enda mye innimellom og til måltidene.

Hvordan skal jeg gjøre det de dagene jeg jobber (fra 8-16)? Hvor mye er det realistisk at jeg ammer om en mnd fra nå?

Vet jeg har krav på ammefri, men tar mye tid om jeg skal kjøre fram og tilbake midt på dagen... Skal prøve å få mannen innom med henne for amming, men tror dere det holder med en gang om jeg da drar fra jobb i tre-halv fire tiden (ammefri)?

Litt kronglete kabal det her... :)

Takknemlig for tips/råd :)

Fortsetter under...

Da lillerusken var 8 mnd fikk hun "ordentlig" pupp morgen og kveld, en eller to ganger i loepet av natten, og et puppemaaltid kl.14 (innimellom kosepupp foer lur kl.10, men det var altsaa mest kos). Hvis vi var ute og fartet eller det var noe spesielt som gjorde at puppen kl.14 ble glemt (fort gjort, tro det eller ei), pleide hun aa si fra naar kl. var rundt 15/16, saa tok vi det da i stedet. Saa jeg tror vi kunne tilpasset oss den arbeidstiden du beskriver.

Hvis du er i tvil om det kommer til aa gaa bra, saa kan dere jo ta en "proeverunde" noen dager foer du begynner aa jobbe igjen, bare for aa se hvordan det er. Ogsaa er det kanskje greit at pappaen faar ha en flaske nan paa lur tilfelle det blir krise.

Lykke til!

Med førstemann ammet jeg morgen og kveld og en gang i løpet av dagen hvis han hadde tid når han var 8mnd og da fullammet jeg til ca 6mnd, tror vi var oppe i 2 grøtmåltider om dagen når han var 7mnd.

Med andremann gikk tilvenningen av mat mye tregere og han fikk melk mange ganger om dagen og også om natta når han var 8mnd.

Ettersom dere vet du skal begynne å jobbe, så er det jo bare å begynne forbredelsene til at du ikke skal amme mens du er på jobb allerede og innføre måltider da. Jeg ville begynt med middag som hun kan få mens du er borte. Jeg ble også anbefalt fra helsestasjon å ikke vente alt for lenge med å innføre middag sånn at de skulle venne seg til forskjellige smaker tidligst mulig.

Vel jeg praktisk talt fullammet til 8 mnd jeg, så jeg er vel ikke helt den rette til å svare.

Min anbefaling:

Amme før jobb + pumpe

Pumpe midt på dagen på jobb

Amme når du kommer hjem.

Ammefri kan du ta på morgnen/ettermiddagen.

Det betyr at du ihvertfall kan amme 3 ganger på dagtid. Pumpemelken kan far gi på flaske.

Det er anbefalt å amme til fylte 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...