3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. august 2011 #1 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg er helt grønn på barnebursdager, så her trenger jeg litt hjelp av dere erfarne mammaer:) Dessuten er verken jeg eller pappaen i huset her de mest barnevante fra før, så tenker å ha det helt enkelt og ikke ta oss vann over hodet på første barnebursdagen, så vi inviterer bare gutta på gruppa til 4-åringen vår. Det er 9 stk, så hvis alle kommer blir det 10 gutter her ute. Tenkte å invitere fra 12-13.30. Gjør det enkelt med pølseservering først. Tenkte egentlig å ha litt vannlek ute med et par forskjellige spredere, men nå har 4-åringen her i huset plutselig funnet ut at sånt ikke er gøy, da... Så da lurte jeg litt på ballonglek hvor de får hver sin ballong rundt ankelen for så å prøve å smelle de andre sin ballong. Blir vel litt annen lek også før det blir kakeservering. Istedet for å fiske etter disse godte-/gaveposene lurte jeg på å ha skattejakt. Er det noen som har hatt det som har noen gode tips å dele? Lage skattekart? Jeg tenkte i grunnen mest å ha et par smågaver oppi posen og en pastilleske eller lignende. Såpebobler, klistremerker kanskje og en liten lekebil eller dinosaurleke. Teit? Andre forslag? En annen ting jeg lurte på er ifht trampoline... Tenkte egnetlig å annonsere den stengt for dagen, men det blir kanskje litt dumt? Hvilke regler kjører dere for trampoline? Som sagt, helt grønn på dette, så jeg må spørre;) Dukker jo nesten opp flere og flere spm for hvert spm jeg skriver ned;) Disse aktivitetene forutsetter jo pent vær... Forslag til inneaktiviteter?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubba75 Skrevet 3. august 2011 #2 Del Skrevet 3. august 2011 Vi har da hatt noen bursdager nå, men har ikke lagt opp til noe særlig voksenstyrt. Stort sett er det stas bare å komme å leke med andres leker. De har fått leke litt, så har de spist (både pølser og kake rett etter hverandre, så har vi hatt pakkeåpning med utgangspunkt i flasketuten peker på, så har det vært frilek til de ble henta. Vet de minste barna gleder seg veldig til fisking av godteposer. Vår eldste er 6 år og i de bursdagene hun har vært i nå så har de fått godteposer i hånda når de drar hjem. Har ei venninne som har vært med barnet sitt i flere bursdager, og hennes inntrykk er at det både er roligere og at barna har det morsommere i bursdager hvor de får litt ro på seg til å leke. Du kan jo eventuelt ha noe i bakhånd i tilfelle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143447606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 3. august 2011 #3 Del Skrevet 3. august 2011 Føler jeg begynner bli litt erfaren når det kommer til barneselskaper To timer pleier vi ha, og det går veldig fort! De bruker litt tid på å "lande", så det går fort en halvtime før du får servert pølsene. De spiser og koser seg også freser de fra bordet for å utforske. De synes det er kjempegøy å være på besøk, leke med lekene, se på rommet, løpe i hagen osv. Vips har det gått en time og du har nesten ikke rukket servere kake, hehe.. Noe særlig voksenstyrt lek er helt unødvendig til 4-åringer, de har mer enn nok med hverandre og de jager hverandre opp til et nivå hvor det kan være vanskelig å få "samlet de" til en styrt aktivitet. Vi har hatt skattejakt med skatte kart her, men det ble ikke så veldig vellykket. Alle skulle lese kartet, noen løp føre mens andre sto igjen og leste kart, alle ville komme først til skatten og det ble litt styrete egentlig. Da har det vært mer vellykket med pinjata, har knytt igjen alle godteposene og laget en stor konvolutt av gråpapir som jeg har stifetet igjen og dekorert med litt klistremerker og tusj. Ungene har fått slå på den på tur til den har gått istykker, men da kan du ikke ha noe oppi som kan gå istykker da En gang tok lillesøsteren min og gnudde små karameller o.l. ned i noen ballonger før hun blåste de opp og knøyt dem. Det var veldig gøy, la de utover gulvet også fikk de som klarte hoppe på en ballong til den sprakk snopet som lå inni... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143447640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filifjonka Skrevet 3. august 2011 #4 Del Skrevet 3. august 2011 Vi har alltid hatt minst to, gjerne to og en halv time. Det går utrolig fort! Jeg tror nok en og en halv time kan bli litt snaut. Du rekker i hvert fall ikke alt du har planlagt på den tiden! Vi har aldri hatt noen organiserte selskapsleker. Ungene har aktivisert seg selv, og syns det er veldig moro å få leke med andres ting. Tips: Er det noe bursdagsbarnet er veldig redd for så gjem det unna før selskapet. Vi har hatt skattejakt et par ganger, det er populært. Vi tegnet hint og gjemte lapper, så måtte de gå fra sted til sted og finne "skatten" på det siste gjemmestedet. Posene dine høres flotte ut, og veldig rause :-). Hvis du skal la dem bruke trampolina, kjør på med bare ett barn om gangen. Da må i så fall en voksen stå der som vakt, og organisere køen. Jeg hadde nok gjort det, men jeg forstår hvis du heller vil stenge den. Da må du nok ha mulighet for å stenge den fysisk, ellers vil noen bruke den likevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143447820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 4. august 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 4. august 2011 Tusen takk for svar, damer:) Fint å høre fra dere som har litt erfaring på barnebursdagsområdet. Ser jo at jeg gikk veldig ambisiøst ut med en haug med planer, men dere har jo rett i at de nok helt fint klarer å aktivisere seg selv, og blir det stille så kan vi heller ha noen aktiviteter i bakhånd som vi kan sette i gang hvis det trengs. Og tida blir justert til to timer. Vil så gjerne at det skal bli vellykka og gøy, men de har det nok gøy bare med å være sammen og utforske nytt sted og nye leker. Får senke skuldrene og tenke at det går så fint, så Takk for hjelpa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143449418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 4. august 2011 #6 Del Skrevet 4. august 2011 Her er mine erfaringer: - 1.5 time er for lite. Det tar tid å pakke opp gavene, servere mat og så kaker, og ha noen enkle leker. Vi rakk ikke alt vi planla da vi hadde invitert til 2 timer. Vi ønsket da vi hadde skrevet 2.5. - Hvis dere har plass til det: Jo flere barn jo bedre. da har de alltid noen å leke med, og alt går av seg selv. Vi hadde 25 oppmøtte i våres på utebursdag på 5 års dag og kunne fint hatt flere. satte ut masse leker som tålte utelek og lagde et enkelt langbord av noen planker, plater og bruskasser (Det er jo ingen som ser hva som er under engangsduken). - Trampolina var åpen og dette regulerte seg selv. Så små barn hopper ikke hardt, så de kunne fint være flere der av ganger og bare gynge opp og ned, falle litt og rulle rundt. - Ellers har såpeboblemaskin vært utrolig populært,, vannballonger på blink og diskotek. - Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143450048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. august 2011 #7 Del Skrevet 4. august 2011 Vi hadde 4 års bursdag nå i mai. Inviterte alle 4- åringene i bhg, og de ble vel rundt 10 barn. Spiste pølser, åpnet gaver, lekte litt i hagen, spiste kake og fisket godteposer og vips var to timer gått! ;-) Ble jo litt lenger siden foreldrene ble igjen og skravlet litt når de hentet. Var veldig greit bortsett fra en kjempesjenert jente, men det ordnet seg etter hvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447578-barnebursdag-4-%C3%A5r-hjelp-noen-spm/#findComment-143450815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå