Gå til innhold

Når begynte dere med gravidklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke trodd dette, men jeg gleder meg virkelig til jeg får mage.

Og så har jeg lyst på nye klær, men finner det meningsløst å kjøpe vanlige klær nå som jeg er 8+5 uker gravid. Får jo ikke brukt dem så lenge..

Jeg er førstegangs, og aner ikke noe om når jeg kan forvente å vokse ut av dongeriene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte over i mamma-bukse i uke 19/20 både denne gangen og med første. Bruker mest vanlige topper enda. Sånne med god strekk fra HM.

36+4 i dag.

Skrevet

Begynte med graviditetsbukser nesten med en gang, jeg var så kvalm, uggen og oppblåst så de vanlige dongeribuksene mine var helt utelukket uansett. Så fort de myke gravidebuksene med strikk i livet hang på meg brukte jeg de, og vokste inn i dem...

Gravidetopper og overdeler brukte jeg bare helt på slutten, brukte tunikaer og løse topper kjøpt i vanlige butikker nesten hele svangerskapet.

Skrevet

I første svangerskap brukte jeg kun mine egne klær hele tiden. Funker fint hvis du har bukser med lavt liv og evt litt stretch.

I andre svangerskap kjøpte jeg 1 gravidbukse som jeg begynte å bruke rundt uke 25-26 tror jeg. Brukte ellers kun vanlige klær.

Gidder ikke kjøpe særlig med gravidklær da vanlig klær funker fint og bruken blir så begrenset.

Skrevet

Aldri:) Brukte mine "vanlige" klær gjennom hele svangerskapet. Dongribuksene mine har lavt liv, så de passet like godt uansett. Jeg synes gravidklærne på H&M osv er utrolig kjedelige. Det finnes butikker og nettbutikker som selger mammaklær jeg synes er fine, men de er ofte svindyre og jeg gadd ikke bruke mye penger på det. Kjøpte i stedet "vanlige" klær, men gjerne med stretch eller en størrelse større. De kan jeg bruke nå også. Jeg gikk helst i kjoler mot slutten, og de er like fine nå:)

Skrevet

Må legge til at jeg skjønner godt at du gleder deg til å få mage:) Jeg har aldri før følt meg så pen som jeg gjorde da, på tross av halsbrann, søvnløshet og kvalme:)

Skrevet

Aldri. Gravidklær er penger rett ut av vinduet etter min mening. Det er 2-3 ganger så dyrt som normale klær, og man kan bare bruke dem en kort stund uansett. Spesielt første gangen når magen gjerne ikke kommer skikkelig før i uke 18-20.

Kos deg med å kjøpe nye klær nå du. Finn bukser med strikk eller snøring i livet, de har masse på helt normale butikker som VeroModa, BikBok ol, dette da inkludert myke jeans. Og så finner du lange topper og singleter, og klær som er skåret under brystene. Vips, en hel garderobe som passer gjennom hele svangerskapet, og like viktig for de fleste, den første tiden etterpå når de aller fleste fortsatt ser litt "gravid" ut de første 2-4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...