Silly88 Skrevet 3. august 2011 #1 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Jeg la ut et innlegg tidligere,men tenkte jeg kunne skrive det litt mer utfyllende. Situasjonen til mannen min og meg er den at vi vil ha et til barn. Jeg er fulltidsstudent, skal begynne på 2. året på sosionom (tenker å fortsette på skole etter barnet er født, og være fulltidsstudent). Mannen min har full jobb, og ønsker å være hjemme med barnet våres. Planen er derfor at han skal ta ut permisjon, etter at eg har vært hjemme med barnet i 6 uker. Men hvilke rettigheter har vi? Har han samme rettigheter som en mor ellers ville hatt (Har han krav til å få permisjon?). Og hvilke rettigheter er det jeg har? Kan eg få stipend den sommeren eg blir hjemme med barnet (Juni-August 2012 (eller får jeg ingen form for inntekt denne sommeren)? Får jeg engangsstøtte siden jeg ikke får foreldrepenger, eller mister vi dette siden far vil få foreldrepenger? Jeg har lest litt på NAV og lånekassen sine nettsider, men må innrømme at eg ikke blir helt klok på det.. Setter pris på ALLE svar, da eg ikke aner hvordan dette fungerer. Håper virkelig noen har vært i denne situasjonen selv, eller at noen bare vet hvordan dette er Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447314-fordeling-av-permisjon-og-rettigheter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå