Gå til innhold

Sydentur m barn på 1,5 år ca- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har så lyst å reise til syden neste år og da helst Hellas:) Jenta vår er da ca 1,5 år og skjønner jo at hun da har et stort behov for å bevege seg.

Lurer på hvilke erfaringer noen andre har med å reise til syden med ca så gamle unger? Var det mer stress enn kos? Vil jo at hele familien skal kose seg:)

Fortsetter under...

Vi har vært i syden med begge våre da de var små. Ser at mange prioriterer at hotellet har fint bassengområde. Min erfaring er at på sånne steder blir det bare stress. Noen av bassengene har helt sikkert dypt vann så du må løpe etter hele tiden. Vi har dratt til steder med Strand nært. Utrolig hvor lenge små barn kan aktivisere seg med sand og vann. Vær på stranda morgen og tidlig kveld da det ikke er så varmt. Sørg for å bestille hotell med aircondition og be om sprinkelseng i forkant. Sydenturene blir annerledes med enn uten barn, men kan bli veldig koselige likevel

vi var på mallorca nå i juli med en på 1 år og 5 måneder.

Det gikk kjempebra.

Vi var på et hotell med bassenger og det fungerte fint. Der var barnebasseng som vi omtrent bodde i :)

Var også på stranda og det var stas.

Vår smårolling stortrivdes.

Ta med bleier, badebleier, solkrem, grøt og evt andre matvarer ungen er avhengig av.

Det er såklart noe anna å reise med små barn enn uten men det er absolutt verdt det :) Mye kos og bare normalt stress.

vi har vært på mallorca med en 1,5 åring. Gruet meg veldig fordi jeg har en veeeeldig aktiv krabat, som ikke klarer å sovne på fanget/i armene, sitte mer enn 3 min osv...

vi tok en Airbus 330-300, og det er absolutt en fordel å reise med et stort fly- ungen merket ikke en gang når flyet lettet og landet.

så hadde vi en leiebil hele perioden- dette gjorde ferien egentlig til ferie- vi kunne slappe av, rett etter flyturen - inn i bilen og 1times søvn for ungen var VIKTIG! og så kan man bevege seg fritt og kjøre til supermarket osv.

bare tenk på når dere går ut av huset og til flyet lander...hadde ikke sjans å orke et transferbus

når det gjelder hotellet, så likte vi å IKKE bo sentralt, da er det roligere, færre mennesker osv, men det er klart smak og behag :) så leiebilen var i planene våre på alle tidspunkter i ferien :)

også synes jeg mallorca opplevdes like trygt som norge...dette kunne jeg ikke si om hellas..

og det viktigste- 3,5t til mallorca var AKKURAT passe. Siste 40 min var de verste- da var gutten min trøtt og sliten, og ikke greide og sovne...

på vei tilbake hadde vi to ledige seter ved siden av oss-DET GJØR FORSKJELL og ha ungen i egen sete, gikk kjempebra på vei tilbake

Mine råd/erfaringer:

-velg bolig nært (helst på) stranda

-strandferie er kjekkere enn bassengferie

-leilighetshotell med kjølekap og kokemuligheter er å foretrekke fremfor hotell

-helst kort avstand fra flyplass til oppholdssted

-styr unna hellas++ i juli/august! (mai og september er fine feriemnd. for både store og små)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...