kosejent1 Skrevet 19. september 2011 #51 Del Skrevet 19. september 2011 Gratulerer til begge to med flotte ultralyder! Dette er gøy:-) i februar får vi møte hullene våre! Ble terminene deres flyttet eller er vi fortsatt like langt? Vi vil ikke vite kjønnet denne gangen, så det blir en overraskelse, men både gutt eller jente er hjertelig velkommen. Nyt dagen og de voksende magene deres! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143594002
Høst72 Skrevet 21. september 2011 #52 Del Skrevet 21. september 2011 Gratulerer med flott ultralyd alle tre! Jeg kommer nok til å følge dere fremover, selv om jeg ikke hører til her ennå, men håper å komme tilbake hit i løpet av noen måneder - og da håper jeg at vi kommer helt i mål! Håper alt går bra med blodsukkermålinger Glow og Nina, det høres jo ut som om dere har kontroll og er flinke til å holde dere unna det søte! Kos dere og nyt de voksende magene alle tre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143599337
Nina 40+ Skrevet 28. september 2011 #53 Del Skrevet 28. september 2011 Hei dere! Hyggelig at du titter innom Høst72. Om ikke lenge har du en liten spire i magen og hører til her på "ordentlig". :-) Jeg fikk egentlig ikke ny termin. Jeg hadde tre forskjellige fra før; 15.feb fra BIM kalkulatoren, 16.feb fra utregningen til fastlegen, og 17.feb fra utregningen til jordmoren min. På UL landet hun på 16.feb. Jeg har forholdt meg til 15.feb, så da ble det en dags forskyvning. Hun på Riksen fortalte at IVF babyer ofte er litt større. Man vet ikke helt hvorfor, men tror det kan ha med hormonbehandlingen å gjøre, at de har så gode vekstforhold i starten. Var på ny glukosetoleransemåling i dag. Spent på svaret. Får vite det på fredag, skal til jordmor igjen da. Hvordan går det med dere? Det går bra her. Sprenger veldig i magen, særlig på kvelden. Sånn med dere og? Det begynner å synke inn at det er ei lita tulle i magen. UL-bildet av henne henger på kjøleskapet! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143623670
kosejent1 Skrevet 4. oktober 2011 #54 Del Skrevet 4. oktober 2011 Bare hyggelig at du titter innom Høst72 - snart sitter spiren og du får kanskje et august/september nurk)? Håper alt går bra med dere andre - vi er jo helt identisk på vei alle tre, men Glow du får vel dine tvillinger først:-) Så rart at de sier at IVF babyer blir større, det har jeg aldri hørt, men kanskje det er bra. Vi damer med lavt stoffskifte kan jo få små babyer så kanskje det veier opp? Gutten min var ihvertfall helt på snittet og veide 3600 gram to dager over termin. Jeg skal på en vekstestimering på sykehuset i uke 32/33 og får da vite mer:-) Jeg har så smått begynt å kjennen noen spark på kveldene når jeg legger meg ned, utrolig gøy! Det er sent i forhold til forrige mann, men jeg har morkaken foran så det er en forklaring på det. Alt begynner å bli litt mer virkelig nå og vi gleder oss til å ta imot lillebror/søster i februar. Bilsetet er kjøpt inn på salg og søskenvognen er i boks allerede.... Ellers får babyen overta alt etter storebror - det må bare finnes frem:-). Hvordan går det med blodsukkeret deres? Høres ut som dere har kontroll, men det er helt sikkert godt med ekstra oppfølging. Ha en super høstdag og så snakkes vi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143641786
Nina 40+ Skrevet 4. oktober 2011 #55 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja morsomt at vi er så likt på vei! :-) Blodsukkermålingen min var ikke bra. Den var på 9,1. Det var vel ca det du hadde Glow. Det ligger under henvisningsgrensa, men jordmoren min ringte KK og spurte om hun skulle henvise, og de hadde svart at "Ja ta og henvis henne". Så da venter jeg på innkalling dit. Blir vel å måle blodsukker 5 ganger daglig jeg og... Så moro du har fått kjøpt inn bilsete og søskenvogn Kosejent1. Jeg har så smått begynt å kjenne bevegelser jeg og. Tror det er det hvertfall! Kjennes som flere små luftbobler samtidig nederst i magen. Jeg har også morkaken foran så derfor litt sent her og.. Synes jeg kjenner litt flere ganger gjennom dagen. Men jeg plages også mye med tarmene. Er veldig oppblåst. Det sprenger i magen, og mot kvelden så svir det øverst i tarmen, under ribbeina. Og det svir når jeg trekker pusten. Har søkt på nettet, men ikke funnet særlig om det. Nevnte det for jordmor og fastlegen, og de mente at det nok kom fra tarmene for alt presses jo oppover nå. Har dere opplevd noe lignende? Presser det mye i magene deres? Ellers er formen bra, og jeg koser meg med tilværelsen. Ja, ha fine høstdager dere! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143643897
Glow2011 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #56 Del Skrevet 4. oktober 2011 Heisann dere :-) Da har jeg vært på ny kontroll hos gynekologen og babyene vokser og trives. Jeg fikk også målt livmorhalsen og er foreløpig i lavrisikogruppen for fortidlig fødsel, så det er jo helt supert. Det kan forandre seg, så skal igjen om ca 3 - 4 uker for ny kontroll og da mente hun jeg skulle sykemeldes. Så litt rart å ha så kort tid igjen på jobben. Mye som jeg må få unna før det :-) Kjekt at det går bra med deg Kosejent1 :-) Jeg har kjent liv i et par uker, men det varierer veldig fra dag til dag. Men litt artig når jeg kjenner på to steder samtidig i magen, det begynner å bli litt mer virkelig nå. Det blir nok gjerne jeg som får først ja, skal gjøre alt jeg kan for å gå til uke 38, etter det er de ikke prematur og egentlig klar, så da kan det bare skje :-) Kjedelig at du også har fått svangerskapsdiabetes, Nina. Jeg fikk beskjed om at over 8 var henvisningsgrunn. Jeg måler nå annenhver dag og foreløpig går det veldig bra. Skal på ny oppfølging på poliklinikken 18.10 og jordmor samme dagen. Mye kontroller fremover :-) Jeg har ikke noe veldig press opp over i magen, men hatt en pulserende smerte nederst i magen. Legen mente det kunne skyldes press på blæren, det ville gi en slik følelse. Det gir seg heldigvis om jeg legger meg ned, men ikke akkurat et alternativ på dagtid på jobben :-) Jaja ,mye vi skal igjennom de neste månedene, men premien er jo den beste i verden :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143644160
kosejent1 Skrevet 5. oktober 2011 #57 Del Skrevet 5. oktober 2011 Så koselig å høre fra dere! Nina, så kjedelig med svangerskapsdiabetes, men regner med at dere begge får god oppfølging på sykehuset og jordmor. Det går helt sikkert fint og det virker som dere begge har stålkontroll på både kostholdet og blodsukkeret. Glow2011, så fint at livmorhalsen er bra, krysser fingrene for at du går til uke 37-38, da har du gjort en super jobb! Tenk bare 3-4 uker igjen på jobb, hadde selv blitt stressa av tanken selv. Men etter det får du bare ta det rolig og ruge videre hjemme. Regner med at det er det beste for deg og babyene. Min form er egentlig veldig bra for tiden, men jeg er fortsatt litt trøtt. Heldigvis får jeg mulighet til å legge meg ned litt på ettermiddagen mens gutta ser barnetv eller er ute i parken etter middag. Har heldigvis lite vondter, men får noen tak i magen innimellom som jeg kjenner igjen fra forrige svangerskap. Husker jeg snakket med sykehuset da (var superredd for at noe var galt) og de ba meg bare legge meg ned med beina høyt, for det var helt sikkert bare livmoren som strakk seg. Vognen ble egentlig kjøpt inn på impuls da jeg grunnet sykdom i familien må hente nevøen min på 1,5 år i barnehagen endel denne høsten i tillegg til min egen sønn. To vogner får jeg ikke med meg, så da ble det til at vi kjøpte en tilbudsvogn i Sverige. Bilsetet slang vi også med da vi så det var på tilbud og vi vet vi trenger et nytt et (det gamle vi hadde har vi klart å ødelegge). Denne og neste uke har jeg supermye på jobb før jeg reiser en uke på en sen høstferie til varmen sammen med sønnen min og en venninne. Skal bli godt med litt sol og varme igjen, håper det forkorter ned ventetiden litt og at jeg får masse kvalitetstid med småtten, som om ikke mange månedene må dele mamma og pappa med en annen:-) Kos dere masse med magene deres så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143645564
Nina 40+ Skrevet 10. oktober 2011 #58 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei dere! Ja så fint livmorhalsen var bra Glow! Måler du den fordi du skal ha tvillinger? Det blir sikkert rart å slutte å jobbe, men kanskje litt deilig og. Bare gå hjemme og kose seg og lade opp. Det er jo så fantastisk det som er i vente. Formen min er også bra, men jeg er også fortsatt litt mer trøtt. Og merker at det er mye tyngre å gå i trapper og oppoverbaker enn før. Merker dere det? Jeg skal til KK vedr høyt blodsukker den 19.oktober. Skal ha med urinprøve. Vi har vel ikke fått svangerskapsdiabetes enda sånn jeg har forstått det, men vi har fått påvist nedsatt glukosetoleranse, og er defor veldig i faresonen for å få det. Krysser fingrene for at verdiene våre ikke stiger. Mener grensen for svangerskapsdiabetes er 11. Fy søren så topp det hørtes ut med en tur til varmen Kosejent1. Kos deg masse!!! :-) Vi får kose oss med deilige høstdager Glow! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143665641
Glow2011 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #59 Del Skrevet 11. oktober 2011 Heisann :-) God tur til varmen Kosejent1, det blir nok veldig deilig. Perfekt tid å reise nå da, så blir høsten og ventetiden enda kortere :-) Jeg synes ventetiden er veldig lang nå, men det er nok sikkert fordi vi har prøvd i 3 år og mistet 3 ganger på litt over et år. Så hadde jo et halvt svangerskap bak meg før dette. Samboeren og sa det her om dagen også, at dette er et laaaaangt svangerskap og han gleder seg så masse til vi endelig går inn i en ny fase med to babyer. Har vært i "bli gravid\være gravid boblen" så lenge. Jeg måler livmorhalsen pga tvillinger, siden belastningen blir stor tidlig. Det er blant annet derfor jeg må gå til gynekolog istedet for til vanlig lege eller bare til jordmor. Skal tilbake til legen 1. november. Så det blir hyppige kontroller fremover. Kjedelig med blodukkeret ditt, selv om det ikke er så veldig styr i hverdagen. Måler 5 ganger for dagen annenhver dag, litt pes å huske målingen som skal tas 1.5 t etter måltid, særlig når jeg er på jobb. Jeg har fått diagnosen svangerskapsdiabetes og hadde verdi på 9,5. Fikk som sagt beskjed at over 8 var grensen. Så da var jeg på KK for opplæring av blodsukkermåling. Så tilbake til indremedisiner uken etter for vurdering av målingene. Målingen var fine, så skal bare fortsette disiplinert kosthold og på ny kontroll nå 18.10. Jeg har ikke noe sukker i urinen, så har ikke høyt blodsukker til dagen. Men har kuttet ut omtrent alt av brød\frukt\pasta\ris\juice\sukker, dvs et moderat lavkarbokosthold. Jeg spiste et pølsebrød i et selskap en dag og da var verdien høyere enn den ellers er. Så ikke så mye som skal til for min del. Er det Haukeland du også hører til? Lykke til på onsdag, så må du oppdatere. Ha en fin dag begge to :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143669102
Glow2011 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #60 Del Skrevet 18. oktober 2011 Heisann :-) Håper det står bra til med dere begge! Her er en liten oppdatering fra meg :-) Var først hos indremedisiner på Haukeland i dag, som gikk igjennom blodsukkermålingene. Han synes de så fine ut og at jeg trengte ikke å komme tilbake der med mindre jeg fikk mange høye målinger i løpet av en uke. Så da ser det ut til at kostholdet mitt fungerer, men gleder meg til jeg slipper å vurdere alt som jeg putter i munnen. Det har blitt en og annen bit sjokolade og litt chips, men langtidsblodukkeret var fint, så det har heldigvis gått bra. Kvir meg litt til juletiden, blir mye fristelser over mange dager (egentlig uker) som jeg må klare å styre unna så godt jeg kan....Blir ikke desserter, julekaker, rødbrus og sjokolade dette året, men får bare holde fokuset på premien som venter :-D Var også til jordmor i dag og fikk høre at begge hadde det bra :-D Hun med en puls på 137 og han på 150, så det var nok en lettelse. Vært litt bekymret for jeg synes det er veldig uregelmessig med bevegelse fra dag til dag, men vet jo det er tidlig enda. Håper dere har fine dager i høstmørket (eller du er vel å besøker solen og varmen Kosejent1:-) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143694910
Nina 40+ Skrevet 20. oktober 2011 #61 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei dere! Så bra du klarer å regulere blodsukkeret med kostholdet Glow! :-) Og så fint å høre fin puls på de to små i magen! Jeg var på KK på Riksen i går. Det var ganske omfattende, med jordmor, gynekolog, indremedisiner og blodprøver. Men føltes trygt og fint. Visste ikke at jeg skulle ta UL så det var kjempekoselig å se den lille tulla igjen! :-) Alt stod bra til, ligger helt på gjennomsnitt ifht vekst, og vital og fin med masse bevegelser. Vedr blodsukker så var også mitt langtidsblodsukker fint. Jeg skal egentlig ikke være henvist da grensen er på 9 etter glukosebelastningen, mens jeg hadde 8, 8 (har surret litt og trodd det var 9,1 for jeg fikk oppgitt det først, men det var feil). Men de har tatt meg inn allikevel siden det er i grenseområdet. Men det er ikke sikkert jeg skal følges videre. Skal tilbake om 2 uker for å se om det er noen endringer, og så blir de å bestemme da om jeg skal følges opp videre hos dem eller ikke. Det var ikke snakk om nåler for å måle eget blodsukker. Men har vurdert litt å kjøpe ett da det ville være litt interessant å følge med, og se hva kropen min reagerer på. Spiser sunt jeg og. Men kan jo være variasjoner. Det blir mye brød (men Ingers rugbrød). Har kjøpt Ingers lavkarbo nå, skal teste det. Jeg spurte om sviesmerten øverst i magen under ribbeina. De mente at det kunne komme fra press mot spiserøret. Så sa de og at sviesmerter er ikke noe de bekymrer seg for, så det er godt å vite. Jeg kjenner bevegelser ca daglig nå, og bevegelsene er mye tydeligere nå enn de var før :-) Stas! Er du hjemme igjen Kosejent1, og har du hatt det fint? Kos dere med de voksene magene! Er dere store nå? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143702287
kosejent1 Skrevet 24. oktober 2011 #62 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vi kom hjem i helgen og har hatt det superdeilig. Sol og varme kan absolutt anbefales etter denne sommeren. Men må innrømme at det å reise med en aktiv 2 åring ikke akkurat er avslappende. Har løpt etter han hele dagen og det har blitt lite søvn på begge to, men vi har storkost oss. Ryggen/bekkenet er helt ødelagt igjen så jeg må prøve å få trent bort vondtene ellers blir det nok noen runder til med kiropraktor/massør. Begynner i morgen på bassengtrening for gravide 2 ganger i uken, også blir det nok en spinningtime med litt styrketrening hver uke. Får prøve å holde denne kroppen i bevegelse, vet at det hjelper på formen nå og ikke minst etter fødsel. Skal til første time hos jordmor på torsdag, blir spennende og håper hun er ok. Blir godt å kunne snakke med henne om bekymringer i svangerskapet og ikke minst forrige fødsel. Er litt skeptisk til helsestasjonen, da jeg har litt negative erfaringer med helsesøstrene der, men krysser fingrene for en god samtale likevel. Også får jeg vel høre hjertelyden?:-) Magen min er ihvertfall enorm, men har ikke gått opp så mye i vekt enda (godt er det da jeg har litt å ta av fra før). Som min niese på 6 år så pent sa det mens hun lekte gjemsel med min sønn:"godt du er så tykk tante for da kan jeg gjemme meg bak deg uten at noen ser meg". Ha en super uke jenter og så prates vi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143713436
Glow2011 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #63 Del Skrevet 27. oktober 2011 Så flott å høre at det gikk fint på diabetes undersøkelsen Nina. Det er jo greit å slippe å sjekke seg selv, men samtidig gir jo det en fin kontroll på hva man tåler, som du sier. Men tror nok du har god kontroll og at prøven vil være fin om to uker også. Jeg har hatt et par høye målinger, men da har jeg vært litt hjernedød og spist noe jeg ikke burde spise. Men det er jo det jevnt høye som er det farlige. Høres ikke noe særlig ut med de bekkenplagene dine, Kosejent1. Satser på at behandling og svømming hjelper på. Håper du har en fin opplevelse på Helsestasjonen i dag! Selv begynner jeg å bære preg av tvillinggraviditeten, og magen er nå tung og i veien :-) Jeg har også begynt å få noen ilinger nedover i rompen fra korsryggen og i lysken. Kommer både når jeg sitter, ligger og går, litt til og fra. Men får nevne det for legen på tirsdag. Håper da på ihvertfall 50% sykemelding, for det begynner å bli tungt og jeg sover dårlig, er jo helt zoombi etter lunsj. Magen tilsvarer vel for min del at jeg er ca i uke 29-30 og om ca 6 uker, tilsvarer magen at jeg er i uke 38-40. Så det er skikkelig hurtigdeig til heving her :-) Jeg har bare lagt på meg 6 kg til nå, og det er bare det som følger med graviditeten (i følge legen). Men jeg var ingen sylfide fra før av, så det passer meg fint. Blir tungt nok med to babyer i magen :-) Ha en strålende dag :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143723563
Glow2011 Skrevet 2. november 2011 Forfatter #64 Del Skrevet 2. november 2011 Hei igjen :-) Bare en oppdatering fra meg. Var på ny UL kontroll i går og alt så fint ut. Det var to aktive babyer :-D Vi var hos en ny gynekolog og hun slet virkelig med å få målt dem og mistet oversikten noen ganger. I tillegg var hun ikke veldig hyggelig. Så var glad samboeren var med og at jeg hadde blitt advart på forhånd om at hun er sånn. Hun er den eneste offentlige gynekologen i kommunen, så jeg har ikke så mye valg. Men håper jeg blir fulgt opp på Haukeland når det nærmer seg, for kan ikke si at hun fikk meg til å føle meg godt ivaretatt. Veldig kjedelig, siden alle andre jeg har vært hos (på Volvat og KK) har vært super hyggelige og virket mye dyktigere.... Hun fylte feil ut på papirer og da hun spurte om formen var fin, så sa jeg at jeg har fått noen ilende smerter i begge rompeballene og i lyskregionen. Så da bare svarte hun, "jaja det er vel bare bekkenløsning". Jeg har jo ikke peiling på hva bekkenløsning er, hva jeg evt må passe på etc. Men jeg fikk ingen råd. I tillegg så tvilte hun på om gutten var en gutt (vi har 3 stk 3D bilder av penis og pung fra før, men vet jo at ingenting er 100%) eller at de kanskje hadde byttet plass (noe jeg ikke har hørt om før. de beveger jo seg innenfor sitt området for morkaken er jo festet på to forskjellige steder) Men så sa hun at den andre var jente, så da ligger de nok der de har lagt hele veien. Hehehe, herlig dame Ble 100% sykemeldt, trodde det skulle bli 50%, men er glad i dag for at jeg fikk fulltid. Timen var så rotete at vi måtte nesten bare le etterpå :-) Det viktigste er jo at babyene har det bra. De lå forresten i tverrleie begge to, så håper de ikke fortsetter med det frem over :-D Skal på ny kontroll om to uker og samboer er heldigvis hjemme da også. Jeg er ganske selvstendig og må ikke ha han med, men tror jeg trenger støtten hans for ikke å bli fortvilet over denne gynekologen fremover :-) Håper alt står bra til med dere og at magene vokser og gror. Det begynner å nærme seg tredje trimester og en ny milepæl for oss :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143744448
kosejent1 Skrevet 3. november 2011 #65 Del Skrevet 3. november 2011 Kjempehyggelig å høre fra deg Glow! Så synd at kontrollen ikke var optimal, men godt at du ble 100% sykemeldt. Det trenger du både for innspurten av graviditeten og når gullene dine kommer:-) Jeg er heldigvis i god form om dagen, men må innrømme at jeg sover fortsatt ekstremt mye. I går gikk jeg til sengs før kl. 21:00 og sov til nesten kl. 07:00, det er 10 timer søvn det. Men nå er jo dagene mine ganske så hektiske med, trening, jobb, henting i barnehage, leking, middag og legging, så kanskje jeg trenger det? Har fått til en avtale med sjefen om at jeg jobber hjemmefra en dag og noen ganger to dager i uken og det merker jeg hjelper masse. Disse dagene er ikke de mest effektive jobbmessige, men jeg får hentet meg inn og kan ta meg en halvtime på øyet i lunsjpausen og heller spise mens jeg jobber. Timen med jordmor gikk fint, alt er bra med babyen, blodtrykket har økt endel siden sist, men absolutt normalt. Hjerterytmen lå på 148 og magen er akkurat på normalen. Fikk også snakket litt om forrige fødsel og barseltid som ikke var helt bra. Hun mente jeg har mye traumer og ønsket å ha meg til samtale hver 14. dag i en periode. Dette ble litt for mye for meg, så vi avtalte en ekstra kontroll i desember hvor vi bare skal snakke om fødsel (hva som gikk galt forrige gang og hva som kan bli gjort riktig neste gang). Ellers ble jeg anbefalt yoga, for avspenningens skyld, men får se om jeg orker det i tillegg til 3 andre treninger i uken. Håper alt går bra med deg Nina og Høst72 hvis du titter innom! Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143748282
Høst72 Skrevet 4. november 2011 #66 Del Skrevet 4. november 2011 Hei alle tre Så godt å se at det går bra med dere og de små i magen! Jeg er innom her av og til, men det er ikke så ofte jeg logger meg på. Jeg er i gang med p-piller, og starter på spray om ca to uker og rekker da akkurat et forsøk før jul dersom alt går bra! Håper Hausken har funnet superoppskriften og at vi lykkes bedre denne gangen! Kos dere videre med spark og voksende mager! Jeg har planer om å komme etter ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143752608
Nina 40+ Skrevet 16. november 2011 #67 Del Skrevet 16. november 2011 Hei på dere alle tre! :-) Så hyggelig med update fra deg Høst72! Du er vel i gang med spray i disse dager. Krysser fingre og tær for superoppskrift fra Hausken!!! :-) Håper det går bra med bekkenet deres Kosejent1 og Glow! Synd med den gynekologen Glow, men du tar det med godt humør. Får satse på bedre oppfølging på KK etterhvert. Fint du var fornøyd med jordmorkontrollen Kosejent1. Håper du blir fornøyd med forberedelsene til denne fødselen, og bra du setter grenser selv ifht hva ditt behov for samtaler er. Det går bra her! Formen er bra. Er heldigvis kvitt den sviesmerten øverst i magen - har vært borte i flere uker. Har vært tilbake på ny kontroll ifht blodsukkeret. Det så fortsatt bra ut. De ville ha meg tilbake om 4 uker for sikkerhets skyld. Fornøyd med det. Spiser Ingers lavkarbo brød nå i stedet for hennes rugbrød da det blir en del brød gjennom dagen. Magen har vokst særlig siste uka, og midjen er helt borte nå... Lagt på meg 5,7 kg. Var normalvektig før graviditeten, og er ikke så høy (163). Trives med magen. Men er litt bekymret for å gå høygravid på glattisen. Har et stykke å gå fra boligen og til garasjen. Og en liten bratt bakke ned til garasjen. Tenker jeg får bruke brodder. Hva tenker dere om det, høygravid og glatt føre? Tips? Hva slags sko/støvletter bruker dere nå som magen begynner å bli i veien? Jeg har hatt støvler med snøring, men det begynner å bli tungvint nå, så har byttet til noen med glidelås... :-) Ha fine dager jenter, spent på update fra dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143789762
Glow2011 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #68 Del Skrevet 17. november 2011 Heisann :-) Krysser virkelig fingrene for deg nå Høst!!! Masse lykke til med dette gullforsøket :-) Bekkenet mitt er mye bedre, det hjalp å bli sykemeldt og kunne ta det litt mer med ro. Formen er egentlig bedre enn på lenge :-) Var på ny UL hos gynekologen i går og alt så bra ut. Babyene er nå nesten 1kg hver og vokser som de skal. En i sete og en på tvers, men satser på de ligger seg bedre til rette før det blir for trangt. Gynekologen var like dårlig som sist og roter med hvem hun måler, ser på klokken og okker seg for at det tar for lang tid å måle de. Ikke så veldig betryggende. Men jeg er glad for at både babyene og jeg har det bra. Neste kontroll tar jeg hos jordmor, for jeg får ikke spurt legen om noen ting. Skulle f.eks få en terminbekreftelse, men det bare avfeide hun. Fantastisk dame :-D Så nå er det heldigvis 4 uker før jeg skal tilbake til henne, men da skal jeg til gjengjeld gå en gang i uken frem til fødsel. Men det positive da er jo at det begynner å nærme seg den store premien :-D Magen min ser ikke så stor ut, med klær, men målene tilsvarer at jeg er i uke 33 om jeg hadde vært gravid med en. Får masse kommentarer om at jeg har så liten mage, litt artig siden den egentlig er ganske stor :-) Så kjenner den er i veien og at tyngdepunktet er forskjøvet. Har sko med lisser enda, men det tar på nå, så må vel bruke de uten å knyte de om et par uker :-) Jeg har heldigvis bilen rett utenfor døren, så slipper å gå langt på glatten. For det er litt skrekken. I fjor var det mye is her i Bergen, men håper på en mild vinter. Jeg kan jo ikke måke innkjørselen heller når samboeren er borte. Så en ekte bergensvinter med 4 grader og regn kan jeg leve med i år (selv om jeg elsker snø og kulde om vinteren) får jo ikke stått på ski heller før ut i mars :-) Kos dere med den voksende magen, straks er vi i 3. Trimester :-) Ops dette ble langt, men sånn er det å være sykemeldt og ha god tid :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143793072
Høst72 Skrevet 21. november 2011 #69 Del Skrevet 21. november 2011 Så godt å høre at det går bra med dere og de små i magene! Jeg har startet opp på spray i dag, og starter med sprøytene om 2 uker allerede, og så blir det uttak i uke 51. Godt å være i gang igjen, selv om jeg stadig tenker på hvor langt jeg kunne vært på vei... Håper vi lykkes denne gangen, og at spiren sitter der i 9 måneder :-) Jeg hadde termin i slutten av november med gullgutten, og slapp heldigvis glatta! Tror det beste tipset jeg kan gi er å ta det med ro og gå med korte skritt, brodder er sikkert ikke dumt dersom det skulle bli en veldig isete vinter! Ta vare på dere selv og de små i magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143805972
Glow2011 Skrevet 28. november 2011 Forfatter #70 Del Skrevet 28. november 2011 Blir spennende nå som det nærmer seg Høst :-) skal se etter oppdatering fra deg. Vi andre er jo utrolig heldige å ha kommet til 3. Trimester og en ny milepæl :-) formen min er god etter forholdene, men klart det er tungt med to babyer i magen. Men jeg er så lettet for hver dag som går og drømmen om endelig å bli mamma, blir mer og mer reell. Fremdeles litt engstelig for at noe skal skje en gang i blant, men det er jo fantastisk at de begge to sparket meg både her og der, slik at jeg finner roen igjen :-) Nå er det meste av utstyr på plass og jeg har begynt å vaske kluter, sengetøy og klær. Er jo litt tidlig og hadde det bare vært en baby, hadde jeg nok ventet litt. Men jeg vet jo ikke hvor lenge formen er så bra som nå, så tenker at det er godt med alt som er gjort. Nå er jo det julehandling og julefering. De to første ukene i januar skal jeg bare holde meg helt i ro, da er samboer offshore og fødsel er helt uaktuelt Håper alt er bra med dere andre og formen er fin. God førjulstid :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143828403
kosejent1 Skrevet 29. november 2011 #71 Del Skrevet 29. november 2011 Masse lykke til med spraystart Høst72 - denne gangen sitter spiren i 9 måneder og du får en nydelig september baby. Glow2011 - Godt du slapper av og tar godt vare på gullene dine. Skjønner godt at det er tungt med to i magen. Hadde jeg gått hjemme nå hadde nok jeg også hatt mer klart, men håper på å bli ferdig løpet av januar jeg. Jeg er i grei form, men er fortsatt sliten, trøtt og svimmel. Vurderer å be om en 20 eller 40% sykemelding ved neste kontroll i slutten av desember. Merker at det er tungt med en 2 åring, full jobb og alt det ekstra. I romjulen skal jeg også på vestekstimering på sykehuset, det blir spennende å se hvordan den lille vokser. Legen mener at SF målet er noe lavt, men det vokser nok bare i rykk og napp for jeg kan virkelig se at magen vokser for hver dag som går. Nina 40 - jeg er usikker på dette med skotøy, men nå har jo ikke glatta kommet til Oslo enda. Når den kommer er nok ikke brodder dumt. Ha en super adventstid alle sammen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143830982
Nina 40+ Skrevet 5. desember 2011 #72 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei dere! Krysser for deg Høst 72, glad for deg at du er i gang igjen nå! :-) Ja skjønner det er tungt med 2 i magen Glow. Kjekt å få ordnet med utstyr nå mens du vet at formen er god. Og fint å kunne ta det helt med ro i januar når du er alene. Synd du plages med sliten, trøtt og svimmel Kosejent1. Det er jo masse ekstra når du har en liten en fra før. Jeg ville gått for sykemelding 40 %. Blir spennende med vekstmålingen i romjula, og så betryggende at du ser at magen vokser for hver dag som går! :-) Ja tenk at vi er i 3.trimester!!! :-) Synes det er uvirkelig at jeg har kommet så langt. Har begynt å kjøpe inn noe utstyr, og har kikket litt. Var og så på barnevogn sammen med mannen i dag. Men tenker også at det blir mye handling i januar. Er ganske busy med noe jobbgreier. Ikke så stressende bare tidkrevende.. Ja magen har blitt endel større, og kjenner kraftigere bevegelser i magen. Jeg var på UL i forrige uke, og lille tulla veier nå 1570 gram. Hun er helt gjennomsnittlig stor. Var så fint å se henne igjen. Skal på ny UL i begynnelsen av jan. Da skal mannen være med. Det er ifbm oppfølgingen på diapol. Ligger fortsatt greit an, men langtids-blodsukkeret hadde steget litt siden sist. Jeg har også spist litt mer søtt, så nå er det å trappe helt ned igjen. Ja heldigvis at glatta har latt vente på seg... :-) Blir nok bra med brodder og staver. Ha fin adventstid og kos dere med voksende mager! :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143849515
Høst72 Skrevet 16. desember 2011 #73 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei alle tre Hvordan går det med dere og de voksende magene? Det er jo forferdelig glatt i Oslo-området for tiden, så jeg håper dere går forsiktig! I går var jeg på UL for å måle eggposene, og det var skuffende få der i forhold til forrige gang (fikk ut 13 egg). De ringte meg fra Hausken og ville at jeg skulle gå to dager ekstra på Gonal-f for å få med de siste små... Det betyr at det blir uttak på onsdag og ikke mandag som jeg først trodde. Det var tre eggposer på hver side, og jeg trodde egentlig at det ville være omtrent dobbelt så mange i og med at jeg har gått på p-piller en periode... Får håpe at kvaliteten på dem er god, og at i hvert fall ett av eggene er bra nok til å bli satt inn igjen lille julaften! Og som klorer seg fast i 9 måneder. Det blir en litt annerledes lille julaften med tur til Haugesund i steden for å være hjemme og gjøre i stand til dagen etter, da vi får familien på besøk. Men blir det en lillesøster eller lillebror ut av det er det absolutt verdt det! Ha en riktig god førjulstid! Og GOD JUL og GODT NYTT ÅR! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143882392
kosejent1 Skrevet 20. desember 2011 #74 Del Skrevet 20. desember 2011 Lykke til med uttak i morgen Høst72! Regner med at innsetting lille julaften betyr lykke for dere:-) på fredag kommer du hjem til julepyntet hus, guttene dine og perfekte egg i magen! Håper alt går bra med både deg Nina med lille jenta i magen og Glow med to der inne. Krysser fingrene for at alle holder seg inne til 2012. Jeg gleder meg masse til juleferie nå og merker at kroppen trenger det. Svimmelheten ble heldigvis bedre da jeg etter råd fra jordmor begynte på jerntilskudd. Var til vekstestimering i dag på sykehuset da timen min ble flyttet fra romjulen. Det ser ut til at knøttet i magen blir et lite barn og estimert til under 3200 gram ved fødsel. Dett ene målet av magen var såpass lite at jeg må tilbake om 3 uker. Legger heller ikke på meg nok så fikk beskjed om å spise litt mer ribbe i julen - ikke den verste beskjeden å få:-) vokser barnet fortsatt for sakte blir det nok sykemelding og hvile på meg. Vel, det blir spennende uansett! Ønsker dere tre en god jul og et godt nyttår! Så snakkes vi plutselig på nyåret og Høst72 har en spire i magen. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143895548
Glow2011 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #75 Del Skrevet 23. desember 2011 Heisann alle sammen :-) Bra du får god oppfølging Kosejent1, viktig å lytte til kroppen og ta det med ro om det kreves. Satser på hyggelig oppdatering fra deg Høst. Håper det er en lykke uke hos Hausken denne uken, jeg har nær familie som har sitt første uttak/innsett hos dem nå. Så her krysser jeg fingrene som bare det :-) Selv var jeg på ny ul på tirsdag og alt står bra til. Vi fikk ikke nytt vekstestimat, for legen var så stresset og de beveget seg mye. Så da droppet hun det, men vi så de hadde vokst og alt annet var tilfredsstillende. Formen er fin etter forholdene, men har en fryktelig tung mage og det er mange netter med lite søvn. Kan ikke gå noe særlig uten å få kynnere, så nå blir det mye hvile fremover. Men jeg er bare så takknemlig for at jeg er kommet så langt og at det ser ut til å gå bra, at jeg har bestemt meg for å ikke klage og ikke ha fokus på det. Nå er jo det ikke så lenge igjen og det er helt sprøtt :-) Håper det går bra med deg også Nina. Jeg ønsker dere alle en fredelig jul :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143447132-h%C3%B8st72-og-kosejent1/page/3/#findComment-143898011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå