Gå til innhold

Høst72 og Kosejent1 :-)

Glow2011

Anbefalte innlegg

Jeg skal også på UL 19. sept. Gleder meg veldig :-)

Familien og nærmeste venner har visst det ganske lenge da jeg hadde en sykehusinnleggelse (i forbindelse meg blødning) på ferie (med masse vennepar) i Tyrkia da jeg var 6 uker.

Ellers har vel nyheten nå begynt å sive ut og jeg har sagt det selv et par ganger. Men det sitter langt inne og jeg øver meg på å si selv at jeg er gravid :-) Synes det er så rart, det har jo ikke gått helt opp for meg enda....

Vi har vært skikkelig gal denne uken og kjøpt to brukte bagger til TFK twinner twist. Var noen bekjente som skulle legge de ut på Finn, men de lurte på om vi var intressert da de hørte om oss. Så da bare slo vi til. Så fikk vi høre at vi kunne få 20% på selve vognen om vi kjøpte før oktober og med 4 ukers bestillingstid, så ble det plutselig kjøp av vogn også. Men får returnere den om noe skal gå galt...Det er jo litt tidlig når jeg er bare 15 fulle uker, men nå skal jo dette gå bra, så da spiller jo det ingen rolle :-D

Håper livet er fint hos dere alle :-)

Fortsetter under...

Da har jeg fått time til ul sen 13. September:-) ikke lenge til i det hele tatt. Som jeg gruegleder meg! Her begynner flere og flere å få vite det, men fortsatt ikke alle, kun de jeg treffer personlig. Gratulerer med vognkjøp Glow, regner med at alt virker litt mer virkelig nå. Stor klem

Hei alle sammen

Det blir spennende med ordinær ultralyd for dere rundt midten av september! Nå er dere vel 15 uker på vei, og sjansen for at noe skal gå galt nå er veldig liten!

Glow, så artig at dere kunne se kjønn, i hvert fall på den ene tvillingen! Spennende å se om den andre er villig til å vise seg litt mer frem på ordinær ultralyd! Når det gjelder vogn kjøpte jeg en TFK twist, men bare sportsvognen og er veldig fornøyd med den! Den er stor og god, og bagene er også blant de største. Har litt lyst til å kjøpe en bag til den...

Med en del å gjøre på jobb og i helgene fremover, kommer de to siste ukene i 1. trimester til å gå ganske fort! Det skal bli godt å komme over i 2. trimester, det føles liksom litt tryggere å passere de "magiske" 12 ukene. Henvisning til duotest er sendt, og venter spent på innkallelse! Håper den snart dukker opp, og at resultatet av blodprøver og UL blir bra!

Kos dere med voksende mager, tror ikke det er så lenge før det skjer noe her...

Så bra du har fått time nå Kosejent1, blir veldig spennende :-D

Kjekt å høre at du er fornøyd med TFK vognen Høst72. Har noen venner som har den også, så har fått trillet den litt, men twinneren er jo noe bredere da :-) (Og tyngre...)

Håper de to ukene går veldig fort, så du kan komme over til oss på 2.tri. Kjenner skuldrene har sunket for hver uke nå i 2. tri. Nå er jo jeg faktisk ganske optimistisk :-D

I dag var jeg på sukkebelastningtest, da jeg har økt sjangse for svangerskapsdiabetes, med PCOS og tvillinger. Håper bare kroppen min oppførte seg bra etter å ha drukket to glass med noe som lignet og smakte som melisblanding, på fastende mage. Så har fått sukkerdosen for en god stund fremover :-D

Ha en super helg!

Heisan!

Nå er helgen snart over, en travel en for vår del, men absolutt hyggelig!

Jeg har bare hørt mye om disse sukkerbelastningstestene, men sluppet unna selv så langt. Litt usikker på om det er standard for oss på 38 år og oppover, eller om det er andre betingelser som ligger til grunn. Håper prøvene dine var fine Glow, spesielt den etter to timer! Hvor mange blodprøver måtte du ta? Godt at du er optimistisk og har senket skuldrene også! Er det sånn at du automatisk blir sykemeldt etter et visst antall uker når du venter tvillinger, eller er det noe man ser an hele tiden?

Jeg har fått time til ordinær ultralyd, den 24. oktober, og en ekstra svangerskapskontroll 3. november (antar at det skyldes lavt stoffskifte). Forrige gang fikk jeg også tilbud om en ekstra ultralyd i uke 32 (pga ivf).

Håper dere får en fin uke alle sammen!

Ja håper virkelig prøvene er bra, litt usikker på hva de gjør om de ikke er det.....Spiser relativt lite sukker\karbohydrater allerede etter åresvis på lavkarbo. Ligger vel nå i øvre grense for lavkarbo kosthold, mens jeg tidligere har ligget mer på ekstrem lavkarbo. La litt om da jeg ble gravid da de lærde strides litt om dette med lavkarbo og graviditet.

Justerte seg også selv, da lysten på mer karbomat var veldig sterk de første 12-13 ukene :-D

Jeg måtte først ta en blodprøve, så sjekket de noe med den. Drakk så disse to glassene med sukkervann og måtte sitte uten for laben i to timer før ny blodprøve. Ikke noe stress, bare veeeeldig kjedelig og litt rar i kroppen etter sukkersjokket :-)

Når det gjelder sykemelding så sier jordmor og andre tvillingmødre jeg kjenner at man blir sykemeldt fra uke 28 uansett (da er man omtrent like stor som i uke 38 med enling), men at det vurderes nøye fra uke 22. Håper selv at jeg kan klare å jobbe til uke 28, men har lovet meg selv og alle rundt meg å ikke prøve å leke "superwoman". Vi har allerede lyst ut vikariatet mitt, så jeg begynner på intervjuer om et par uker. Litt rart å skulle være borte så lenge og at noen andre skal ha jobben min. Det lengste jeg har vært borte til nå var jo de 4 ukene i sommer, da jeg var litt sykemeldt... Men gleder meg også veldig til å kose meg hjemme med barn og mann :-D

Kjekt at du har fått dato for UL, deilig å ha noe konkret å se frem til.

Nå er det bare 3 uker igjen til min ordinære UL, så ukene flyr jo egentlig.

Ha en fin dag!

Annonse

Heisan jenter

Hvordan går det med dere? Håper at alt er bra! Jeg har i går og i dag spottet litt, og har vært litt usikker på om jeg burde sjekke det ut. Har ingen smerter eller ordentlig blødning, så tror vel egentlig at det ikke betyr noe, så jeg har egentlig bestemt meg for å se det an til i morgen. Mulig at det skyldes at jeg hentet et garderobeskap vi hadde bestilt og løftet delene inn i en henger alene.

Jeg har fått time til duotest (veiledningssamtale) i neste uke, og så ringte de meg fra Bærum sykehus for time til endokrinolog (i forbindelse med lavt stoffskifte). Fikk også time til en samtale med en diabetessykepleier rett etterpå. Vet ikke helt hvorfor, men glemte å spørre ;-) Det er også i neste uke.

Det er heldigvis ikke alt for hektisk på jobb for tiden, så jeg kan ta det litt med ro. Mulig det tar seg opp litt en periode snart, men tror nok jeg skal klare å unngå å stresse for mye.

Husker ikke helt når jeg hadde første time hos jordmor sist, men tenkte jeg skulle sjekke det og evt ringe og bestille time. Skal høre litt med endokrinologen hvor ofte han anbefaler legekontroller, så får jeg se litt an hvor mange jordmorkontroller jeg tar innimellom.

Hei jenter!

Jeg har også tatt sukkerbelastningstesten denne uka! De måler blodsukkerverdien, først fastende. Ligger den over 8 skal man ikke drikke sukkervannet. (Da er man i risiko for å utvikle svangerskapsdiabetes). Så måler de ny verdi etter 2 timer. Svaret på den får man ikke der og da, men via henviser. Skal til jordmor på fredag og får svaret der. Er spent. Jeg har hørt at dette er noe helt nytt de har innført, at alle over en viss alder (35 eller 38 tror jeg) skal gjøre det... Syntes også det smakte som melis og vann.

Høst, ang spottingen, så minner det om da jeg spottet bittelitt etter at jeg hadde løftet den vektstanga på 6 kg inn i bilen. Det er jo også veldig bra at du ikke har smerter, og at du ikke blør, men spotter. Det går nok bra!

Hold oss oppdatert da!

God klem!

Da blir det ultralyd på meg i morgen tidlig, da spottingen ikke har gitt seg. Ikke noe ordentlig blødning ennå, og heller ingen smerter. Krysser fingre og håper at alt er bra med den lille spiren!

Da er det vel bare for meg å forberede meg på sukkerbelastningstest også! Var det kald oppløsning dere fikk, eller var det romtemperatur på den? En sykepleier jeg snakket med ville sette den i kjøleskapet inntil den skulle brukes da det kanskje gjorde at smaken ikke ble så ille, men vet ikke om det stemmer. Synes jo at sjokolade som har ligget i kjøleskap smaker mindre enn en som har ligget i romtemperatur, så det er kanskje noe i det ;-)

Spennende å få høre hjertelyd i morgen Nina! Det var det jeg likte best ved kontrollene sist.

Jeg kommer til å legge inn en liten oppdatering i morgen, etter at jeg er tilbake fra ultralyd.

Klemmer

Håper det gikk bra hos jordmor, Nina og at prøven er fin.

Krysser alt jeg har for at du kommer med gode nyheter Høst72, det er litt av en berg og dalbane dette. Jeg blødde jo mye i et døgn i uke 6, og alt var bra. Så litt spotting uten smerter betyr nok forhåpentligvis ikke noe.

Jeg var selv hos jordmor i dag, men hun jeg skal gå til var syk og jeg fikk en ny en. Hun ville ikke lytte siden jeg bare er 16 uker, så det ble bare test av urin og blodtrykk, alt OK. Men vi snakket litt om total belastning og jeg fikk med meg noen formaninger om å ta det litt mer med ro. Ikke det at jeg har en veldig fysisk tung jobb, men som jordmor sa, det kan være like ille med et høyt arbeidspress. Denne uken blir det nok fort 10-12 timer overtid, og jeg er fremdeles stresset for alt jeg ikke har fått gjort. Så der må jeg bare gå litt i meg selv og legge om dårlige vaner. Purret legekontoret for svaret på sukkerbelastningstesten min, og den komme med prosten i dag. Håper veldig at det ikke er noe galt...

Ha en fin helg alle sammen, jeg ser frem til gode nyheter fra dere :-D

Å nei så trist. Jeg vet dessverre altfor godt hvordan en slik beskjed føles, det er så tungt og utmattende......Dere får ta vare på hverandre og jeg håper dere finner styrke og energi til et nytt forsøk når den tid kommer.

Mange gode og varme klemmer!

Annonse

Føler meg litt kjip nå som er lei meg og skal klage her for at jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes. Det er jo bare en bagatell i forhold til det Høst72 opplever i dag.

Men man er jo seg selv nærmest og akkurat nå er jeg litt nedfor. Mannen er offshore og her sitter jeg med tusen tanker og et brev fra legen på to korte setninger. Føler det bare er en endeløs rekke med bekymringer som ikke tar slutt. Er blitt henvist til KK Haukeland, så må vel bare avvente til jeg får en innkallelse fra dem.

Mye tyder vel på at jeg blir gående til hyppige kontroller der.....Men det går jo bra med de fleste som får påvist dette...

Hei Glow

Jeg synes det er viktig at man kan føle seg lei og trist og synes at verden er ufattelig urettferdig selv om andre har det verre! Man vil jo alltid kunne finne noen som har det verre. Det er lov å klage og syte.

Utrolig kjedelig at du har fått påvist svangerskapsdiabetes. I de fleste tilfeller vil det kunne reguleres med kosten, men noen må også begynne med insulin. Dersom du må det må du tenke at det er det beste for alle tre, og særlig de to små i magen!

Ta godt vare på deg selv og tvillingene, dette kommer til å gå bra! Får håpe du får snakket litt med mannen og at det ikke er for lenge til han kommer hjem! Skjønner at det er tøft med sånne beskjeder når man er alene.

Det går bedre med meg, selv om jeg frykter at løpet er kjørt - i hvert fall med egne egg. Vi har ikke diskutert donoregg ennå, vi får kanskje vente å høre hva Hausken sier. Jeg har fått en ukes sykemelding og tror kanskje jeg kommer til å benytte meg av den, hvis det ikke blir for tøft å gå her hjemme alene. Prøver å klemme og kose meg med sønnen min så mye jeg kan!

Klemmer til dere alle tre!

Dette var veldig trist både for deg Glow og Høst! Jeg tenker på dere masse. Glow! Du får nok god veiledning og informasjon på Haukeland, kanskje må du også begynne på insulin? Men det viktigste nå er å tenke på deg selv og de to i magen, kanskje på tide å slappe av litt mht jobbing?

Høst72 - jeg vet dere finner ut av veien videre, selv om det virker umulig nå. Tenker masse på deg!

Stor klem fra meg!

Fint å høre at du tenker fremover Høst. Det finnes mange muligheter der ute. Bruk tiden på å sørge og kose masse med lillegutten. Syntes sykemeldingen hørtes fin ut, men du vet hva som blir best for deg, og noen ganger er det godt å være på jobb for å glemme..

Ja utrolig kjipt Glow at du fikk påvist sukkersyke. Selv var jeg i grenseområdet, og skal trappe ned på frukt (spiser ellers lite sukker). Ny glykosetest om 4 uker.

Men en gladnyhet opp i alt det triste; Var hos jordmor på fredag, hun lyttet på magen, og fant hjertelyden til den lille! Fin hjertelyd! :-)

Hei jenter,

Da har jeg vært på ultralyd og vi fikk se et sprell levende knøtt på 20 cm med armer og bein. Alt sto fint til og alle mål tilsvarte at hvor langt jeg var på vei:-) Terminen ble flyttet til 17. februar, men det regnet jeg også med siden Hausken opererer med et svangerskap på 40 uker, mens sykehuset regner 40+2. Magen har også plutselig poppet ut de siste ukene, så nå ser jeg ordentlig gravid ut. Nå gleder vi oss! Vi har det meste fra før så innkjøpene blir nok ikke gjort før i januar, men endel rydding og leting blir det nok før det. Bekkenet er heldigvis greit igjen etter disse nålene og jeg har startet opp treningen som før med spinning og styrketrening. Merker at det er tungt, men vet det gjør godt for kropp og sjel. Både jeg og gutten har vært syke i omlag 4 uker nå med forkjølelse og ørebetennelser hos han og bihulebetennelse og bronkitt på meg, så merker godt at høsten har kommet!

Håper alt går bra med dere alle! Nå er det ikke lenge til UL Nina og Glow:-) Krysser fingrene også for at dere klarer å stabilisere blodsukkeret selv. Høst72, vet du har det tøft, men håper dere finner ut av det!

Stor klem fra meg

Heisann :-)

Så flott at alt er bra med babyen! Håper formen til deg og gutten også holder seg fin. Det er slitsomt med sånn langvarig sykdom, det tar en stund å komme seg på beina igjen, og særlig når man er gravid i tillegg.

Jeg var på KK i dag, for opplæring av blodsukkermåling. Det gikk fint og prøven jeg tok på meg selv der 1 time etter inntak av nøtte\tørket frukt blanding, var veldig fin. Så håper det fortsetter slik. Skal måle denne uken og tilbake på tirsdag for vurdering av en indremedisiner. Så neste uke er det UL på KK mandag og indremedisiner på Polyklinikken på tirsdag. Så det ryker noen timer fra jobben hver uke nå. Men men, ikke hvert år jeg er gravid med tvillinger, så skal legge den dårlig samvittigheten langt nede i en skuff :-)

I går var vi og hentet senger til tvillingene. Det er litt skummelt å ha de stående nå så tidlig, men det skal jo gå bra denne gangen :-) Er et vennepar som hadde to stk til sine tvillinger, men de har fått seg store senger nå, så da kjøpte vi de. Greit med alt vi kan overta fra andre, det blir nok utgifter med dobbeltopp av alt :-)

Nina: Jeg har sendt deg en PM med svar på det du lurte på og min erfaring. Jeg fikk forresten også verdiene mine i dag. 4,6 på fastende og 9,6 etter to timer. Og det skal vel ligge under 8. Men jordmor var fornøyd med kostholdet mitt, så hun var optimistisk i forhold til at dette skulle jeg kontrollere fint. Så nå er det stikking i fingeren 5 ganger for dagen, men det får bare gå sin gang. Er jo i værste fall bare i 5 mnd og det går jo fort :-)

Ha en strålende dag!

Heisan jenter

Så fint at alt var bra på UL Kosejent1! Og godt å høre at formen er bedre, kjedelig med så mye sykdom, både egen og barns! Og så fint at rygg og bekken er blitt bedre også!

Så godt å se at blodsukkeret ditt er bra Glow, håper det fortsetter sånn. Synes også du virker mer optimistisk - bra! Det blir sikkert også bra å snakke litt med en indremedisiner, jeg kjenner faktisk et par av indremedisinerne ved Haukeland, via jobben :-) De er veldig hyggelige! Det er ikke så stor del av arbeidslivet man er gravid, så da synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for å være borte litt nå og da, og med tvillinger blir det nok litt ekstra også! Man burde kanskje vært litt flinkere til å legge vekk den dårlige samvittigheten generelt, ikke mye fravær fra jobb som skal til før den sniker seg inn... Det var nesten litt rart å være borte i forrige uke, for jeg var jo ikke ordentlig syk, formen var jo fin, men så var jo humøret veldig opp og ned, og tårene kom lett.

Har snakket med Hausken i dag, og det var en mye mer positiv samtale enn jeg hadde sett for meg! Trodde nesten at anbefalingen ville bli å ikke forsøke mer, men der tok jeg feil! Hausken mente at aborten ikke hadde noe med de dårlige eggene mine å gjøre :-) Hvis vi orker nytt forsøk, ville han at jeg skulle fortsette med Klexane til uke 12 ved positiv test, og så ta Metformin i tillegg. I tillegg mente han at det kunne være positivt å ta et brett eller halvannet med p-piller først. Ønsket om en lillesøster eller lillebror til gullgutten min er fortsatt stort, og vi kommer til å gå for et nytt forsøk!

Skulle helst fulgt ca 5 uker etter dere, men sånn ble det ikke :-( Men får håpe vi får et nytt forsøk før jul. Tenker jeg ringer til dem allerede i morgen, sånn at jeg kan komme i gang med Metformin og p-piller fortest mulig ;-)

Jeg kommer til å stikke innom og følge med dere innimellom!

Så flott å høre at dere allerede ser fremover, det hjelper jo på å komme seg videre og man får et nytt håp.

Jeg vet godt hvordan den første uken etter abort er, en skikkelig berg og dalbane av følelser. Jeg følte meg fin i et øyeblikk for i neste å bare gråte og gråte. Da er det best å holde seg hjemme så det er lettere å styre kontakt med andre og føle man får igjen en viss balanse.

Veldig kjekt at Hausken var positiv, da er det så mye lettere å holde håpet og gå på en ny runde. Jeg har gått på metformin i to år og blodfortynnende til uke 12 denne gangen. Så har virkelig tro på dette.

Så bra at disse indremedisinerne er veldig hyggelige, høres jo så veldig alvorlig ut med indremedisinere :-) Jeg håper jo prøvene denne uken er bra, slik at de blir fornøyd og jeg bare kan leve som jeg gjør nå.

Masse lykke til og kom innom med en oppdatering på hva som skjer :-)

Hei jenter!

Så fantastisk UL Kosejent1! En liten en med armer og bein på 20 cm!

Er superspent på min UL som er i morgen kl. 0900.

Bra at bekkenet er bra igjen, og at du og gutten er friske igjen. Så flink du er som trener. Jeg går tur med hunden ca en time hver dag, og orker foreløpig ikke trene i tillegg til det... Merker at jeg blir lettere andpusten, og at jeg går langsommere en før, særlig oppoverbakker... Morsomt at du har fått skikkelig mage nå. Jeg har stor mage på kvelden og liten mage på morgenen...

Så bra du er i gang med blodsukkermålinger Glow2011! Høres ut som det går veldig fint. Og som du sier så er det jo bare 5 mnd det skal være sånn. Satser påat vi begge får til å regulere blodsukkeret selv. Jeg skal inn på ny måling om et par uker. Har kuttet veldig ned på frukt/bær og juice som har vært sukkerkildene mine siden graviditeten. Spent på om det har gitt resultat... Grattis med senger til de små! Skjønner følelsen med at det er litt rart ja... Vi har ikke kjøpt noe enda... Men kikker mer i blader/nettet enn før. Har til og med kjøpt med ukebladet "Gravid" he-he...

Koselig å høre fra deg igjen Høst72. Så utrolig bra at Hausken var så positiv!!! Krysser fingrene for at det blir forsøk på deg før jul! Ta godt var på deg selv fremover!

Ja da er det den store dagen i morgen for meg med ultralyden. Har ventet på den såååå lenge nå. Og du og Glow! Lykke til til oss begge! Og til deg på tir hos indremedisiner!

Stor klem

Heisann :-)

Da var UL unnagjort og vi er opp i skyene glade. Det var to friske og flotte babyer :-) Og vi føler oss super heldige som venter en gutt og en jente :-D

Så akkurat nå er livet bare helt fantastisk!!!!!!!!!!! :-D :-D

Håper det gikk fint på din UL også Nina.

Nå er det time med indremedisiner i morgen på Haukeland neste, håper han\hun er fornøyd med test resultatene. Har jo bare hatt fine målinger i 5 dager, så tror jeg kan klare å regulere dette med kosten.

Veldig lykkelig nå, men også veldig utladet. Var så nervøs før UL i dag at jeg var kvalm i mange timer på forhånd. Men nå skal jeg bare glede meg resten av svangerskapet :-)

Juhuuuu Glow, GRATULERER!!!! :-) Så utrolig stas med to friske og flotte babyer, og en av hvert kjønn!!! :-) Kjenner meg så igjen i dine reaksjoner! Hos oss så de også en frisk og flott baby, og at det blir en jente!!! Vi synes det er kjempestas, og jeg kjenner at nå begynner jeg å glede meg skikkelig!!! Og kjenner også som deg at jeg er ganske utladet etter dagen i dag.. Lykkelig, og utladet! :-)

Tvi-tvi hos indremed. i morgen!

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...