Gå til innhold

Nå tok barnet mitt sine første skritt! Hvor lang tid går det før hun går rundt i huset og utenfor?

Anbefalte innlegg

Hun er 15 måneder gammel og har vært klar for skrittene en stund nå (øvd og prøvd). Men hvor lang tid går det før hun går etter meg i huset osv?

Når gikk deres barn ordentlig? Og når tok de de første skrittene?

Fortsetter under...

Min tok sine første skritt for 4 uker siden. Rekorden er fremdeles "bare" 6 skritt.. Jeg venter i spenning.. 13,5 mnd. Han er forsiktig av seg.

Når gutten min var 1år + 2 uker gikk han plutselig en hel dag, men så virket det som han glemte det eller ble litt redd så han krabbet i ca 3-4 uker. Men når han da gikk igjen var det perfekt.

Datra mi tok sine første skritt dagen før 10 mnd, etter 2 uker gikk hun mellom ting uten å holde seg, og uka etter fulgte hun etter meg overalt. Nå er hun 11 mnd og klarte for første gang i sta å reise seg opp uten å holde i noe! Så altså 3 uker fra første skrittene til nærmest løping rundtomkring, men hun liker ikke å gå med sko, så er vi ute går hun kun i sokkelessen eller barbeint ;)

Takk for svar:-)

Min bror gikk sine første skritt når han var 10 mnd, men falt og slo seg slik at han ikke turte å gå mer før han var litt over året. Datteren min er også ganske forsiktig (eller litt redd) av seg, hun er ikke den som stuper med hodet først ut i nye ting. I tillegg er hun bitteliten, ikke mer enn 73-74 cm over bakken og drøye ni kilo (prematur og enda ikke nådd igjen jevnaldrende).

HI

Annonse

Oi, her var det mange trege barn. Har de ikke fått mulighet til å utfolde seg? Mine gikk dde var 10 mnd, 11 mnd og 10 mnd. I løpet av en måneds tid gikk de rundt i huset i ganske høy fart. To av dem løp da de rundet året, og minstemann begynte å hoppe i en alder av 12 mnd! Han hadde jo da to større å lære av..

00.19, jeg vil nok heller tro at dine barn har vært tidlig ute med gåinga. Det vanligste er jo at barn begynner å gå når de er mellom 12 og 18 måneder gamle.

Så det er nok ikke det at barna våres ikke har fått mulighet til å utfolde seg. De er bare helt gjennomsnittlige barn de;-)

HI

Min eldste gikk sine første skritt alene da hun var 11 mnd gammel, tok 1 mnds pause, før hun begynte å gå for fullt igjen da hun fylte 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...