Gå til innhold

Til syden uten lillegutt?-Synspunkt fra dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har veldig lyst at vi skal ta oss en uke i syden, uten lillegutt. Han kunne tenkt seg en tur iløpe av sept. Da er lillegutt akkurat rundet et år. Han skal bo av mine foreldre som passer han ukentlig 30-40 timer i uken, mens vi er på jobb. Jeg begynte i jobb 6 uker etter fødsel, så han er veldig knyttet til dem.

Men så er jo jeg veldig hønemor, liker ikke helt tanken på å være vekke fra ham en hel uke, tenk om det skal skje noe, eller han savner oss?

Alle jeg spørr, bare ler av meg og sier vi har godt av det. Jeg er ung, jobber mye, i tillegg til at jeg studerer. Så alle sier jeg har godt av å nett glemme alt sammen, og bare kose meg og være kjærester.

Han har jo sovet borte 5-6 ganger, men da har det bare vært for en natt. Jeg syns det er helt foferdelig å gi han fra meg, men etter en stund er jo dette glemt. Da bare gleder jeg meg til å se ham igjen. Vil det være på samme måte med en hel uke? Noen som noen gang har gjort dette?

Det jeg vil med dette innlegget, er egentlig andre sine synspunkt. I og med at ingen av vennene mine eller foreldrene mine vil høre om det. Ingen av vennene mine har unger, så tror ikke det skjønner helt hvordan jeg har det. De kommer bare med tilbud om han kan sove hos dem, noe som er helt utelukket. Får mannen meg overtalt, skal han sove av mine foreldre, som han er godt knyttet til. Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom ungen er så knyttet til dine foreldre som du skriver her, ser jeg ingen problemer med det. Du kommer nok til å savne han mer enn han savner deg.

Hadde ikke ungen vært så knyttet til dine foreldre, hadde jeg aldri verden gjort det. Men utifra akkurat din situasjon, ser jeg ikke noe problem med å dra!

Skrevet

Så heldig du er som har denne muligheten, også så engasjerte besteforeldre. Jeg blir helt sjalu. Dra!!!!

Skrevet

Jeg er helt enig med de to andre, bare dra og kos dere masse uten å få dårlig samvittighet når lillegutten din kommer til å bli godt ivaretatt av engasjerte besteforeldre :) Nyt ferien og plei kjærleiken, alle par trenger slike stunder i ny og ne =)

Skrevet

Jaa, vi er veldig heldige! Mine foreldre stiller alltid opp, de vil hjelpe meg mest mulig til å bli ferdig med studiene. Skal opp til fagprøven nå i august, og siste eksamen min på allmenn påbygging til jul. Så da blir det permisjon på meg igjen! Gleder meg:) Hadde aldri i verden hatt denne sjangsen, om mine foreldre ikke hadde hjelpt oss!

Men kjenner jeg ikke liker helt denne tanken, forlate lille "babyen" i en hel uke! Men alikavel så har jeg jo veldig lyst også.. Vi får se hva vi gjør. Er nok enig med dere, at det blir verre for oss foreldre, han storkoser seg jo med besteforeldrene. Der får han jo oppmerksomhet fra han våkner til han legger seg.

Skrevet

Må dere være borte en hel uke? Hva med en langhelg feks.

Skrevet

Heldiggris! Synes virkelig du skal dra. Vi hadde barnevakt en kveld for sønnen vår da han var seks uker, og han skal sove hos min søster når han er ca 4.5 måned. Har møtt en del "hevede øyebryn", men tror virkelig på at lykkelige, forelskeder og uthvilte foreldre er noe av det beste man kan gi til sine barn!

Skrevet

Ja, vi får tenke litt på det. Kjenner at det ikke virker helt rett å reise fra ham.. Ikke for en helg en gang, jeg hater å gi ham fra meg:P

Får gå i tenke boksen en stund, kunne jo kanskje ha tatt han med meg? Blir jo ikke den rolige ferieturen, men vi får se.

Noen som har reist med en 1 år gammel unge? Hvordan gjorde dere det på flyet, og turen generellt? Føler det kan virke litt slitsomt for alle parter med en så liten unge..

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde klart en hel uke uten barnet mitt, men ettersom han er såpass knyttet til de som skal passe han så tror jeg det er værre for deg enn for han... hvis du klarer å forsone deg med tanken på å være borte tror jeg ikke det blir noe problem! Det er ikke synd på barnet iallfall. Men bare en liten tanke- jeg vet barn som har blitt veldig skeptisk til foreldrene når de har kommet hjem etter ferie, men dette var lenger enn ei uke, akkurat som de ikke helt kjenner dem helt igjen (var mindre enn ett år gammel) og dette var selvfølgelig veldig sårt for mor når hun kom hjem. Men kan hende de bare var fornærmet også da ;) Hvis du føler deg usikker så ville jeg heller valgt langhelg, og tatt en hel uke litt senere. Som et slags kompromiss, hvis det lar seg gjøre selvfølgelig.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville klart en uke borte fra babyen når han var et år. De første dagene hadde det nok vært veldig kos, men tror ikke jeg hadde fått så veldig mye utbytte av de siste dagene. Jeg reiste bort 5 dager da jeg sluttet å amme førstemann, og da var han helt rar og ville bare være sammens med mammaen min da jeg kom tilbake, så det var skikkelig sårt og ekkelt;(

Jeg ville heller satset på langhelg, men det er meg, og jeg er veldig glad i ungene mine, og liker heller ikke å gi de fra meg når de er så små.

Lykke til med valget du gjør ihvertfall, det blir sikkert en fin tur hvis du bestemmer deg for å dra uten babyen;)

Skrevet

Jeg ville aldri reist til Syden uten ungene. Mest fordi dette er en type ferie som ungene også ville hatt glede av, så hvorfor ikke ta han med? Og 1uke er fryktelig lenge. Både for foreldre og barnet.

En langhelg til en storby derimot, ville jeg reist på uten barn.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg passet min lille niese på 1 år en uke mens foreldrene var i syden.Vi hadde det kjempefint og storkoste oss. Var absolutt ingen problem, og jenta var akkurat som vanlig, tror det var værst for mammaen. Reis på tur og kos dere, dere er heldige at dere har noen som hun er så trygge hos.

Skrevet

I deres tilfelle hadde jeg reist! Så utrolig fint å ha sånne foreldre som stiller opp! Jeg blir virkelig misunnelig:))

I vårt tilfelle hadde jeg aldri reist. Vi har dessverre ingen som barna er så knyttet til.

Kjenner plutselig at jeg savner besteforeldre til barna mine:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...