September<3gutt Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Småen er begynt i bhg. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med mat og sove rutiner nå i begynnelsen. For han spiser og sover vanligvis ikke til de tidspunkt som er i bhg. Men det tilpasser seg nok etter hvert. Men det jeg lurte på var: Jeg leverer småen kl 06.40 i bhg, fo rå rekke jobb kl 7. Han pleier vanligvis å gå NAN og grøt til frokost. Men det blir jo litt tidlig gi han det før vi går. Så tenkte han kunne få NAN før vi gikk i bhg. Også att de gir han grøt når han kommer der. Men så har de frokost tid i bhg kl 08.30, da kan han jo f.eks spise litt skive, eller litt NAN hvis han vil ha. For det er jo altfor lenge å gå uten mat til klokka er 11-12... Hvordan gjør dere det med frokosten?
lillenims Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Har du spurt barnehagen? I vår barnehage var de veldig fleksible de første månedene, jenta sov feks to dupper og spiste nesten aldri samtidig med de andre barna. Hun fikk også med seg middagsglass fordi hun ikke spiste mye brød, og fikk disse når hun var sulten, ikke når det var spisetid. Hun var ca 10 mnd da. Jeg ville iallfall gitt litt mat hjemme før levering, enten melk eller noe annet, avhengig av mengden så må han enten få mer mat i bhg før 8:30 eller så holder det til 8:30. Han kan naturligvis ikke gå uten mat til 11. NAN og flaske ville jeg vurdert å kutte ut etterhvert, det er jo mer tungvindt enn vanlig melk/vann og kopp. men det bør IKKE være noe problem for bhg at han får det en stund til så lenge det er det han er vant med, og særlig ikke om han er nærmere 10 enn 12 mnd. Anbefalingen fra myndighetene er å ikke drikke kumelk før 12 mnd, men dette skyldes at melka ofte fortrenger mer jernrik mat fra kosten fordi unger ofte spiser lite enda. Er han storspist med grøt og brød går det fint å kutte ut NAN på dagtid.
September<3gutt Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2011 Ja, spurte idag når jeg var der, og de var fleksible på det med mat nå i begynnelsen Så da får han få grøt når han kommer i barnehagen. Han er 10,5 mnd, så jeg holder meg til NAN litt til. Men ser jo att det blir lettere når han går over til vanlig melk.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Åssen har det gått i bhg da? Gikk tilvenningen bra? Trives han? Hvor ofte er han der? Min begynner i sept, da er han 12 mnd. Gruer meg så mye hehe
September<3gutt Skrevet 3. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2011 Det gikk kjempe fint i bhg idag, han stor koste seg. Va svært fornøyd med å sitte i sandkassen og se på de store ungene Han er ikke noe sjenert for nye folk, så var ikke noe problem for han att jeg gikk. Han var 2,5 timer alene idag. Og han hadde vært fornøyd. Men var jo værst for meg, eg syns det var helt grusomt å gå fra han. Lurte på om jeg skulle snu og gå inn og hente han igjen Skal ha litt lengre dag i bhg i morgen. Også rekner jeg med det blir en rolig uke for han neste uken (uten fulle dager i bhg). Han skal gå 3 dager i uken. Blir 12 mnd i september min også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå