zassy☆ Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Hvordan er det med dere andre og søvn? Her våkner jeg 1-2 ganger om natten fordi jeg holder på å tisse meg ut! Det å skulle skyndte seg å velte seg ut av senga (og over samboer) når man er tissetrengt og gravid og ligger innerst i senga er sliitsomt, i natt var jeg så trøtt at jeg holdt på å miste balansen og falle overende da jeg fikk beina på gulvet Men ellers varierer det sånn med søvn..en natt kan jeg sove 10 timer tilsammen, og så i natt bare 4 og likevel lys våken når jeg våkner. Typisk er det de kveldene som jeg føler meg sliten og tenker at i natt kommer jeg virkelig til å få sove godt! Så ligger jeg der i eevigheter og søvnen kommer aldri..vurderer å stå opp igjen, men gidder ikke alt slitet det er å komme seg opp av senga Noe av det verste som fins er å ligge våken og bare vente på å få sove, blir gal av det. Og sånn har det vært oftere og oftere i det siste..vanskelig å sovne igjen hvis jeg først våkner. Sover du godt?
Undretrollet Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 God morgen Zassy Her sover jeg bedre nå enn på lenge Heldigvis... Har fått ungene til å sove i sine egne senger hele natta, og det hjelper jo myyye ... Ellers har jeg ikke latt meg selv få lov å gå på do om natta, så kan fort sove 8-10 timer uten å gå på do uten at det er noe problem. Første sv skap sprang jeg på do heeele natta Nok skryting Men jeg har ikke kynnere heller på natta nå... DET synes jeg er rart, hadde masse for noen uker siden, og de andre gangene har jeg ventet på at det var fødsel hver natt omtrent... Jaja, det er jo veldig bra!! Ha en fin dag!!
♥bebi♥ Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 Å sove kan man gjørra når man bli gammal.. Hehe, neida.. Men søvn ja.. Når jeg først får sove, så sover jeg ganske greit. Jeg våkner jo når jeg skal snu meg og hvis jeg må tisse.. Først må jeg finne en liggestilling som ikke gjør vondt noe sted.. Også når jeg våkner og skal stå opp, er det akkurat som at jeg er støl etter å ha liggi.. herregud haha.. Snart, zassy☆! Så får vi kroppen vår noen lunde for oss selv! (sett bort i fra amminga osv..) Da blir det lettere å sove
gledebarnet2 Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 God morgen:) Jeg har hatt det og delvis har det akkurat på samme måte;) Må opp og tisse ca 3 ganger om natta, men har ikke krefter til å reise meg opp... nå har vi omplassert møbler slik at jeg ligger ytterst og slipper å gå rundt senga om nattten;) ANBEFALES hvis dere har mulighet til det, omplasser møbler slik at du kan gå rett ut:) Men søvnkvalitet varierer fra natt til natt...og ofte er det vanskelig å sovne...
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 God morgon!! :0) Inatt (ursäkta att jag säger det) har jag sovit som en prinsessa! Förrutom de nattliga toalett besöken då. Men jag vaknade inte ens när man sambo plockade upp våran dotter ur sängen på morgonen. Han skulle ta henne i barnehagen idag så jag fick sova. Tänkte det hade gått smärtfritt, men när han säger att hon hade hyla och skrikit och inte ville i barnehagen lurar jag på hur hårt jag sovit! För jag har inte hört ett pip!! Underbart!! Jag glädjer mig mest till att sova på magen - det ska bli så skönt!!
Hobbiten Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 God morgen! Har det også slik, har ikke sovet en hel natt siden februar!!!!! Våkner 3-4 ganger pr natt - festlig! Våkner av at det verker i fingrene eller skuldrene, eller at det prikker i bena og do gåing. For ikke å snakke om liggestilling, og det å stå opp fra sengen.... Da er det uffing da! ...og ikke minst - å ligge der å ikke få sove, føler meg sååå alene. Skal bli godt å få sove godt igjen og slippe alle smerter det nærmer seg:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 hehe søvn??? Luksus ) Har det nok som deg, oppe 2-3 ganger for å tisse og å drikke. Så er det å våkne hver gang jeg skal snu meg, for det begynner jo å bli et prosjekt i seg selv. jeg kan våkne en halvtime etter at jeg sovnet og være lysvåken midt i natta ( Også er det dette med urolige føtter og varme føtter og halsbrann. jaja, det er bare 7 uker igjen sånn ca, og et blir dårlig med søvn når babyen kommer og. For da er det melkespreng, baby som våkner og skal ha mat, så våkner en selv inni mellom at babyen våkner for å sjekke at babyen lever osv osv. Nei, en får sove når en blir gammel ;o)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 3. august 2011 #8 Skrevet 3. august 2011 Sover stort sett godt bort sett fra 2-3 doturer og litt problemer med innsovning etterpå. De siste 4 mnd har jeg kun ligget på venstre side om natta pga bekkenproblemer og halsbrann, begynner å bli mektig lei av bare en stilling! Men i natt sov jeg kun 2,5 timer, før jeg var lys våken i 3,5 timer, og deretter slumret litt på morran før storesøster våknet. Nå skal den soves formiddagslur!
Cruella De Vil Skrevet 3. august 2011 #9 Skrevet 3. august 2011 Huff, nattesøvnen blir dårligere og dårligere her også... Jeg våkner gjerne av drømmer, eller av at jeg må snu meg (det er jo som andre har skrevet, etter hvert et prosjekt i seg selv... ). Jeg våkner også lett av lyder, eller av at jeg er helt gjennomsvett e.l. I tillegg får jeg større og større problemer med å sovne på kvelden, slitsomme greier, dette her. Akkurat nå har jeg ferie, og gutten min er hos besteforeldre, så nå føler jeg meg uansett mer uthvilt enn på lenge. Neste uke er siste arbeidsuken min før permisjonen, tipper den blir ganske tøff. Heldigvis har jeg masse avspasering å gå på, så jeg kan ta en forholdsvis rolig uke.
sensommer Skrevet 3. august 2011 #10 Skrevet 3. august 2011 God søvn har jeg ikke hatt på 4 måneder. Må opp å tisse rundt 8-10 ganger hver natt!! Sover max 1 time sammenhengende og den siste tiden er det svært vanskelig å finne en behagelig liggestilling. Men jeg er heldig alikevel for jeg har vært student så jeg har ikke vært nødt til å komme meg opp om morningen å være uthvilt (litt tøfft under bachelor skrivingen, men det gikk strålende alikevel) Nå er det det kun 24 dager til termin, gleder meg!!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 3. august 2011 #11 Skrevet 3. august 2011 JA!!! til mer søvn ) Lurer på hvordan det går ann å lade batteriet før nestemann kommer. Sover max 2 timer i strekk om natten, oppe å tisser 2 ganger, våkner for å snu meg, våkner av guttungen som er potte tett pga allergi, våkner av kynnere, svettetokter.... å ikke minst MANNEN SOM SNORKER. Holdt på å ta livet av han i natt!! Har noen "hærlige" skravlebøtter av noen kjærer som hver morning absolutt må vekke meg kl 05.30 HVER morning. Ikke nok med det..... bonden går forbi med melkekuer på veien opp til beitet, med ei hissige bikkje som bjeffer i ett forbi vinduet kl 7.30. Gøy på landet!!!
Light of my life Skrevet 3. august 2011 #12 Skrevet 3. august 2011 Jeg er oppe å tisser 3-5 ganger om natten. Sliter ofte med å sovne igjen etterpå, at det er ubehagelig varmt og vinduene står oppe mot en bråkete gate hjelper heller ikke I det siste har jeg også begynt å våkne fordi jeg er svimmel - ekkelt, men legen sa at det var normalt...? Gleeeder meg til lillefrøken er ute og det kun er amming (forhåpentligvis) som holder meg våken.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Har kun 13 dager til termin og har sovet stort sett godt! Hender en og annen natt at jeg ikke sovner igjen med engang etter de nattlige dobesøkene...Men da leser jeg til jeg blir trett.. Har kjøpt ny seng og har stort sett sovet som en gudinne siden vi kjøpte den Har lagt kladder i ny senga!! Første graviditeten gikk vannet i senga så den ble ødelagt..://
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 3. august 2011 #14 Skrevet 3. august 2011 Tror kroppen "forbereder" seg på våkenetter når den lille kommer til verden.. Tror eg sover 3-4 timer om nettene (IKKE sammenhengende) og har hatt det slik de siste 2-3 mnd.. Våkner nesten etter klokken (2-4-6-8) for å skulle tisse.. I tillegg er det varmt og vanskelig å finne komfortabel liggestilling.. Lille jenten i magen er superaktiv (spesielt når jeg skal sove) og samboeren snorker i tillegg til å gå i søvne.. Men-men, går overraskende bra likevel! Har nå bare 5 arbeidsdager igjen - så er det permisjon Sover bedre på dagtid enn på natten for øyeblikket - så da er det greit å ha fri. Har hatt 4 uker sommerferie i år, så er nok derfor jeg har overlevd med så lite nattesøvn over så lang tid.
zassy☆ Skrevet 3. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 3. august 2011 Litt forskjellig angående søvn da ser jeg. Heldig de som sover godt og lenge! Skal ta tipset om å ommøbelere litt slik at jeg får ligget ytterst..bare det at kjæresten må ha vekkerklokka ved siden av seg så han slipper å ligge å slumre "over meg" på morgenen, hehe, men vi har uansett snakket om at når babyen kommer så er det greit om jeg har vugga helt ved meg og at han legger seg innerst og vi får et lite nattbord der som han kan ha vekkerklokka på. Kanskje på tide å ordne det først som sist! Apropos vekkerklokke..kan man bruke det når babyen kommer? hehe..han må jo opp på jobb Men kan vel ikke slumre i evigheter lengre
Mamma i lykkerus Skrevet 3. august 2011 #16 Skrevet 3. august 2011 Jeg våkner og svimmel om nettene. Tror det kan være at når man ligger på ryggen presser babyen på hovedpulsåren. Jeg opplever det også hvis jeg ligger slengt på sofaen eller i samme stilling over lenger tid.
mornr2 Skrevet 3. august 2011 #17 Skrevet 3. august 2011 Trøtt som en strømpe.. :-p tisser annenhvertime, dag som natt. Gjort det i tre uker, og er nå "bare" 34 uker... Zzzzzzzz Våkner hver gang jeg snur meg også.... Også denne "fantastiske" varmen da... MÅ jo bli bedre etter at snuppa blir født, da kan man i det minste sove godt når man først sover! Hehe ;-)
kine Skrevet 3. august 2011 #18 Skrevet 3. august 2011 Nei nå er det ikke så mye søvn på natta gitt, er oppe 3-4-5 ganger hver natt for å tisse:/ og da er det litt kjedelig at doen er i helt andre enden av huset:p I tillegg sliter jeg med å sove i varmen....! Så er glad jeg er sykemeldt så jeg får sove litt på dagtid, ikke hver dag det går men...
jobber med saken har klart det Skrevet 4. august 2011 #19 Skrevet 4. august 2011 Ja, hva er egentlig søvn?? I natt trodde jeg det skulle bli en god natt:) Var stuptrøtt da jeg la meg. En halvtime senere startet mannen min å snorke... tenkte jeg ikke skulle gi opp.. en time senere begynte det å tordne og da klikker det for hunden.... så her sitter jeg,.. lys våken Vi som skal ha fullt hus i morgen.. dette kan bli spennende Håper dere andre sover:)
zassy☆ Skrevet 4. august 2011 Forfatter #20 Skrevet 4. august 2011 Uff jobber med saken har klart det, håper du sover nå?? Har begynt å grue meg til å legge meg jeg..er kjeempetrøtt når jeg går i seng, men så blir jeg liggende å vri meg i natt fikk jeg kjempevondt i magen også, kaldsvettet og var helt elendig! Like før jeg vekket samboeren, men sovnet til slutt..formen er ikke helt god nå i dag..og kjenner at jeg ikke har lyst å være alene, men han har jo dratt på jobb, må jo det. Men det går vel helst bra Ikke mange timene med søvn i natt heller gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå