Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Hei Jeg er kvalm meste parten av dagen, har noen perioder jeg føler meg helt fin. Har ikke kastet opp, men må liksom sitte helt i ro (helst ligge) for at jeg ikke skal føle meg så kvalm. Blir veldig fort sliten, og orker ikke være så sprudlende. Jobber i barnehage, så får ikke gjort den jobben jeg føler jeg bør gjøre! Når jeg kommer hjem er jeg utslitt, ligger bare på sofaen. Ble mye klaging dette, men spm mitt er: Er dette noe man bare må bite i seg når man er gravid, eller er det mulig å bli sykemeldt? Takker for svar!!!
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Jeg ble sykemeldt pga ekstrem kvalme i mitt forrige svangerskap. Var sykemeldt i nesten to uker, og tror det startet når jeg var omkring 6-7 uker på vei. Høres veldig tungt ut å jobbe i bhg når man er kvalm hele dagen! Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men hos meg har kvalmen gitt seg i omkring uke 10-11 begge gangene. Du kan jo eventuelt høre med legen din om det er mulig å få en kort sykemelding, slik at du har noen dager på deg til å kunne ligge i sengen og slappe av.
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2011 Etter mine beregninger er jeg 7+1. Takk for svar
<3marsbaby12 Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Hei! Jeg er i åttende uke, og har vært helt utslått av kvalme i et par uker. Gikk til fastlegen i begynnelse av forrige uke, da jeg ikke klarte å komme meg på jobb. Ble sykmeldt i hele tre uker, uten å ha spurt en gang.. to dager senere var jeg hos fastlegen igjen pga fryktelige smerter, kvalme + diare(!) Ble lagt inn på sykehus i 3 døgn med intravenøst drypp fordi jeg var helt tom, gått raskt ned 5,5 kg og kroppen greide ikke å holde på verken vått eller tørt. Jeg er fortsatt mye dårlig og slapp, bruker dagen på å prøve å få i meg mat. Så ja, det er lov å bare være hjemme og ta vare på seg selv. Som fastlegen min sa, "det er du og babyen som er viktig nå"... Lykke til med formen, jeg gleder meg iallefall enormt til første trimester er over, og jeg får tilbake kroppen min litt;)
mulder Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Uff, hørtes forferdelig ut! Tror nok at jeg hadde gått til legen for å få sykemelding. Jeg har det akkurat som deg. Går hele dagen og er småkv
mulder Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Uff, hørtes forferdelig ut! Tror nok at jeg hadde gått til legen for å få sykemelding. Jeg har det akkurat som deg. Går hele dagen og er småkvalm, trøtt, uggen. Litt sånn bakrus... Når klokka blir 5 er jeg frisk som en fisk. Så jeg får hvertfall gode kvelder. Men jeg slipper jobb Er ansatt i skolen og har dermed lang sommerferie :D:D Lykke til videre!
Fru Eriksen Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 Hei Jeg er 9+6 på vei, og er 25% sykmeldt. Gikk til legen forrige uke fordi jeg var kvalm men først og fremst fordi jeg er så trøtt. Det hjalp veldig å redusere arbeidsdagen med ett par timer synes jeg. Har mer overskudd etter jobb og litt mindre kvalm. Synes du skal snakke med legen din og høre om du ikke i det minste kan redusere arbeidstiden din. Det er du og barnet som skal stå i fokus nå. Jo bedre du har det jo bedre har barnet det
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 4. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2011 Ja, der kom frokosten opp igjen! Takk for utrolig støtte jenter. Legen er stengt, så prøver å finne ut av hvem jeg skal kontakte. Håper på aktiv sykemelding eller 50%! Hvis dette skal fortsette i 5 uker til, så kommer jeg til å gå på veggen.. Hehe
lillemor34 Skrevet 6. august 2011 #9 Skrevet 6. august 2011 Skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg er 8 uker på vei og kvalm mer eller mindre hele tiden. Kaster opp en sjelden gang. Er så trøtt at jeg kan sovne hvor som helst. Gikk til legen for å få henvisning til tildlig UL, fortalte henne også om hvor kvalm og trøtt jeg var. Var ikke snakk om noen sykemelding der nei. Spurte ikke om det heller. For jeg vet hvor utrolig strengt det er med det her jeg bor. Orker ikke å få et nei. Men hadde håpet på at hun foreslo det. Jeg er sykepleier og alle luktene på toppen av kvalmen... uff... Angrer på at jeg ikke spurte om sykemelding. Så det er ik allefall verdt et forsøk. Smør enda godt på:-) Det heter jo så fint at man skal høre på kroppen:-)
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 7. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2011 Ja, er nok lurt å smøre litt på. Utrolig kjedelig om man skal bli så sliten at det går ut over den lille. Er jo fare for å miste så tidlig i fasen! Høres rart ut hvis du skulle få nei til en sykemelding. Det er ikke noe lettere eller bedre å være kvalm bare fordi det er pga graviditet! Skal til legen på mandag. Blir spennende å se hva han sier...
Småting Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Aktiv sykemelding forsvant 1. juli, nå er det kun gradert sykemelding som er alternativet - utrollig dumt - særlig for oss som har gode og dårlige dager om hverandre. 'Koste' meg med kvalme og svimmelhet tom. uke 42 med nr. 2, så jeg tør ikke helt håpe at dette går over om noen uker, men har ihvertfall ikke begynt å få maten i retur :-) Fokuser på å få et liv som er levelig, hadde ikke-gravide gått rundt og vært kvalme og kastet opp hele tiden, så hadde de blitt sykemeldt, ingen grunn til at man ikke skal bli det fordi det er en liten inni der.
LilleGull-12 Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 Jeg har det akkurat likedan som deg "Håpefull mars 2012". Jeg jobber også i barnehage, hvor vi nå tar i mot nye barn (og dermed har mange foreldre innom) og jeg er også kvalm det meste av dagen. Skikkelig slitsomt. Kaster ikke opp jeg heller, går bra så lenge jeg ligger på sofaen. Hjemme ser det ikke ut, for jeg makter ingenting. I morgen skal jeg ha med meg mariekjeks på jobb, og spise med jevne mellomrom. Også skal jeg prøve slike sjøsykebånd (bånd man får kjøpt på apoteket med ei kule på) Har hørt det skal hjelpe på gravidkvalme også. Verd et forsøk hvertfall. Håper det går over snart (for oss alle) Men tar også denne kvalmen og de ømme puppene med et godt tegn. Hadde en SA i mai, og vil ikke oppleve det igjen. Da er jeg heller kvalm og trøtt ) Lykke til med graviditeten til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå