Gå til innhold

Finnes det beroligende eller sovemedisin som ikke er vanedannende?

Anbefalte innlegg

Psykologen min nevnte en medisin for meg, men så husker jeg selvsagt ikke hva den heter. Medisinen var ikke vanedannende og kunne tas ved behov. Jeg kan selvsagt spørre psykologen min neste gang jeg skal dit, eller bestille en legetime, men jeg er så nysgjerrig på hva denne medisinen heter:p

Fortsetter under...

Finner en del antihistaminer (allergimedisiber) som har sløvende/søvndyssende effekt uten å være vanedannende.

Postafen (reisesyketbl) har denne effekten i en viss grad, men det finnes betydelig mer sløvende saker..

Annonse

Bruker circadin selv, kjempefornøyd. Har ikke merket noen bivirkninger annet enn at jeg våkner tidlig av meg selv (og føler meg uthvilt), men med unger som står opp tidlig er ikke det den verste bivirkningen. Man blir ikke slått ut av den slik som med sovemedisiner, man føler jeg bare behagelig trøtt (som om man har hatt en lang dag). Beste er at den ikke henger i dagen etter, det er jo bare et hormon - samme som hjernen produserer for å signalisere at det er natt. Brukt den i snart to år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...