Gå til innhold

Har dere alltid mye mat i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kun skjedd en gang at jeg har latt være å handle pga tom felleskonto. Men hadde vi manglet mat hadde jeg brukt min konto og handlet (eller samboer brukt sin).

Handler når vi mangler noe uavhengig av dag/tid til neste lønning..

Annonse

Ja, vi har overfyllt kjøleskap på kjøkkenet+ at vi har et ekstra lite kjøleskap hvor vi oppbevarer melk, brus, egg osv. Vi har greitt med penger slik at vi greier oss gjennom hele måneden. Er det noen måneder vi er skrapet for penger har vi alltid 2-3 pk melk, hjemmelaget syltetøy, skinke og hvitost nedfryst. Går fint ant å fryse melk om du kjøper opp noen pakker når dere får lønning :)

Nei. Det har forøvigt null sammenheng med økonomi, men sammenheng med at vi har for lite giddis til å handle. Hater å handle, og blir mest bare kjøpt nødvendige ting. Akkurat nå har vi fire vridde tannkrem tuber. Det er ikke fordi vi ikke har penger til en ny, men fordi det blir glemt. Må ha melk, men gidder ikke stikke lengre inn i butikken for å hente skinke. Vi har både ost og syltetøy.

Handler mest på vei fra jobben, slitne, trøtte og travle. Planlegger ofte en atorhandel, men det blir ikke ofte nok. Desverre. Men må huske tannkrem i morgen, det er krise nå!

Nei, ikke når det nærmer seg ny uke og neste storhandel. Vi har måttet regulere kraftig innkjøpet i det siste. Helt utrolig hva de 4 klarer å spise, og alt går bare opp merker jeg.

To pakker prim i uka, 3 store pakker jubelsalami, 2 leverpostei, kjøttpålegg til oss voksne, minst en 1 kg hvitost, skinke, makrell i tomat, 2 tuber skinkeost osv.....

Herregud, og alt dette og mere til er bare i tillegg til middag og div. andre husholningsprodukter.

Akkurat nå er det ganske tomt i kjøleskapet vårt ja. har den siste uka brukt opp det vi har der inne fordi det er lite penger på konto. (er sykemeldt og får ikke sykepenger :() men vi har melk,juice,leverpostei,prim og nughatti så vi klarer oss til helga! brød har vi masse av i frysern og likedan middagsmat!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...