Gå til innhold

Er det tillatt med strømgjerde inntil tomta? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Vi har hyggelige naboer som har jordet rett ved der vi bor. De har strømgjerder overalt og helt inntil tomtegrensa vår.

I området er det mange små barn som bor og vesle pia mi på 1,5 år løper ofte under strømgjerdet (Nå i sommer har det vært avslått).

Jeg blir veldig bekymret og lurer på hvor hard den strømmen er mot små barn. Liker ikke at de har strømgjerde mot oss.

Har de lov til det tro?

Fortsetter under...

Kan aldri tenke meg annet enn at de har lov til å ha strømgjerde mot tomta di. Hvis du er redd for at datteren din skal få strøm av gjerdet, noe som forresten ikke er farlig, med vondt, så må du sette opp gjerde på din tomt.

Huffda hvis det stemmer. Tenker disse strømgjerdene som skremmer hester på 6-700kg vil jo gi et relativt kraftig støt til en på 11-12 kg?

Problemet er ikke så mye rundt huset der vi har gjerder, men først om fremst innkjørselen vår og der kan jeg ikke sett opp noe gjerde. Så hver gang jeg går inn og ut av bilen med handleposer og det som er, så kan hun få støt av gjerde.

Synes det er rart det kan være tillatt med strømgjerde i et boligregulert området med masse småbarn.

Er det noen som vet hvor kraftig et slikt støt er på et så lite barn?

Jeg vet ikke om det finnes noen lovgivning på området men området med jorder er nok ikke regulert til boliger. Kan du ikke ta en prat med naboen. Kansje dere kan finne en ordning der dere kan sette opp mer solide gjerder det ikke går strømm i eller noe slikt.

Vanlige strømmgjerder er uansett ikke farlige for mennesker. Det er litt ubehaglig, men ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...