Vicky 83 Skrevet 2. august 2011 #1 Del Skrevet 2. august 2011 Er det noen som har opplevd det før? Hvordan gikk det? Hos meg kom hodepinen etter laseroperasjon av øynene. Jeg har hodepine nesten hver dag og stort sett hele dagen. Det varierer litt hvor strek den er. Sitter mest fremme på den ene siden av hodet, men kan plutselig flytte seg over på andre siden eller til hele framsiden av hodet. Jeg ar hatt tørre øyne etter operasjonen også, men det er nesten helt bra nå. På grunn av laseroperasjonen og alt som har skjedd i forbindelse med den, har jeg vært ganske deprimert også. Huff, jeg ser fremtidsdrømmene mine gå vasken. Ser mødre i butikken som har to barn med seg og den tredje i magen. Den situasjonen håpet jeg selv på å komme i en gang også, men med konstant hodepine er det svært usikkert om jeg kan få flere barn enn gutten som jeg allerede har. Hodepinen vil også gjøre meg til en dårligere kone og mor:-( Og hva med jobb? Økonomi? ...... Og ikke minst tanken på å leve med nesten konstante smerter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sprelle Skrevet 2. august 2011 #2 Del Skrevet 2. august 2011 Du bør jo løpe til legen din for å få sjekket det siden du vet konkret at det kom fra en operasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143446372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla^ Skrevet 2. august 2011 #3 Del Skrevet 2. august 2011 Gå til legen slik at dere finner ut hvorfor du har hodepinen. Forhåpentligvis forsvinner dette av seg selv, men gjør det ikke det er det viktig at du får den smertelindringen du trenger. Selv har jeg konstant smerter i hodet, dette er etter en ulykke jeg var i for 13år siden. Jeg har hatt to svangerskap i ettertid, etter første svangerskap forsvant smerten helt, men den kom tilbake nesten på dagen når nr 2 kom ut. Men jeg har funnet smertestillende som fungerer og som gjør at jeg kommer gjennom dagene. Jeg har ett helt normalt liv med barn og jobb. Så det å ha vondt i hodet trenger ikke å sette en stopper for nye barn og livsgleden. Noen begrensninger setter det hos meg, men så lite at det tenker jeg ikke på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143446392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vicky 83 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 3. august 2011 Tusen takk for svar begge to. Jeg var hos legen et par uker etter operasjonen fordi jeg hadde så vondt i rygg, nakke og hodet. På den tiden var jeg utrolig anspent, så det ville ikke være unormalt at det forplantet seg videre opp i hodet. Det var også det svaret legen kom med. Han ville ikke gi meg hverken smertestillende eller henvisning til fysioterapaut fordi han mente dette var noe som kom til å gå over. Fysioterapi mente han at ville være å kaste bort pengene mine. Han prøvde heller å få meg til å se litt lysere på situasjonen. Han så med en gang at jeg var det som kalles labil da jeg kom inn på legekontoret. Tror nok at jeg skal ta en ny tur snart, men synes det er ubehagelig. Er liksom litt flau over det hele og synes det er vanskelig å forklare situasjonen. Kanskje jeg skal skrive det ned istedenfor. Camilla: Jeg ble litt glad når du snakket om smertelindring. Jeg har nemlig lest at de fleste med kronisk hodepine lever med smertene uten smertelindring, (men med betydelig redusert livskvalitet). Overfobruk av smertestillende kan etter det jeg har lest forverre hodepinen. Kanskje du tenker på annen smertelindring som kiropraktikk eller fysioterapi? Har du fått noen forklaring på hvorfor smertene dine kan forsvinne og komme tilbake i forbindelse med svangerskap? Hvilke type ulykke var du i? Kan jeg få spørre hvilke smertestillende du bruker? Hvilke begrensninger er det hodesmertene setter hos deg? Hilsen en som håper at livet kan bli litt lettere etterhvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143447639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 3. august 2011 #5 Del Skrevet 3. august 2011 Ja, jeg har opplevd hodepine over så lang tid. Hos meg kom den i romjula, etter en veldig hektisk høst og jul på jobb var jeg helt utslitt og som du veldig anspent. Jeg gikk til lege i februar, da hadde jeg hatt hodepine konstant siden romjula og legen mente jeg var utbrent. Jeg ble 100% sykemeldt. Hadde faktisk ganske god hjelp av naprapat, det anbefaler jeg virkelig. De behandler med en kombinasjon av massasje (varmer opp musklene først) og manipulasjon (som en kiropraktor). Nakken og ryggen ble mye bedre, og det ble også hodepinen. Var 100% sykemeldt i 3 uker og har siden vært gradert sykemeldt. Hodepinen lettet gradvis, har fremdeles mye vondt i hodet, men ikke hele tiden. Har migrene 1 til 2 ganger i måneden og hodepinen kommer tilbake så fort jeg blir sliten, så jeg kjenner på den hver uke, men ikke hele uken lenger. Jeg har håp om at den skal bli enda bedre, jeg føler meg piggere og bedre i kroppen nå så alt er mulig. Jeg har øresus og blir sliten av det, så legens teori er at det også trigger muskelspenninger og hodepine. Naprapaten anbefaler en vedlikeholdsbehandling hver tredje måned for å forhindre at jeg blir så stiv som jeg var på nyåret noengang igjen, og jeg føler det har effekt. Skjønner godt hvordan du har det og ønsker deg god bedring! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143447653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vicky 83 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 3. august 2011 Hei og takk for svar! Din historie støtter litt oppunder det min mann prøver å få meg til å tro at er grunnen. Han mener at (eller ihvertfall håper) at laseroperasjonen ikke kan få all skylden for smertene. Jeg har på sett og vis hatt et slitsomt år med en krevende baby, lite og oppstykket søvn. Jeg er enig i at det var slitsomt, men jeg var jo lykkelig.. Jeg var der jeg ville være i livet. Jeg håper at hodepinen kan gå vekk, men frykter at det skjedde noe i forbindelse med operasjonen som gjør at jeg vil ha hodepine livet ut. Det ironiske er at jeg til slutt ga opp å bruke linser fordi jeg hele tiden endte opp med hodepine. Etter noen år med briller tok jeg laseroperasjon, og er tilbake til hodepinen.. bare at nå går det ikke ann å få den vekk bare med å ta linsene ut..:-( Stemmer det at du har tatt laseroperasjon av øynene selv? Mener jeg har lest det tidligere. Takk for tips om naprapat. Håper du blir helt frisk til slutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143447696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 3. august 2011 #7 Del Skrevet 3. august 2011 Ja, jeg har også laseroperert øynene, men det er 8-9 år siden, så hodepinen min kan neppe skyldes det... Jeg sliter også med tørre øyne, men har egentlig alltid hatt det. Var derfor jeg ikke kunne bruke linser, var ikke nok tårevæske til at de kunne "flyte" noe godt på øyet og det ble vondt. Ble ikke verre av laseroperasjonen, men det har blitt verre siste året. Legen min lurer nå på om jeg kan ha fibromyalgi siden jeg også sliter med smerter i hofter/bekken, knær og stadig har betennelser under foten, i akillesen osv. Jeg håper selvfølgelig at han tar helt feil og at jeg bare er sliten og utbrent så jeg med tiden blir helt fin igjen. Lykke til videre du også, og jeg kan ikke si nok ganger at du burde prøve en naprapat. De gjør underverker med hodepine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446349-jeg-har-hatt-hodepine-i-over-25-mnd-h%C3%A5p-om-bedring/#findComment-143447750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå