Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #1 Del Skrevet 2. august 2011 Gullet har begynnt på barnehage og jeg jobber skift, dvs at jeg noen dager begynner kl 15, så kan jeg har fri et par dager i ukedagene hvis jeg jobber helg osv. Har dere ungen hjemme når dere har mulighet eller sender dere han eller hun i barnehagen likevel? Er det helt greit for ansatte at dere kommer senere på dagen? Henter mye tidligere og tar fri ungen nå og da? Eller er det slik at de ansatte helst vil at dere skal komme tidlig om morningen? Har 0 peiling jeg:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446129-hva-er-vanlig-ang-barnehage-og-fri-hvis-dere-foreldre-har-fri-feks-dere-som-jobber-skift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #2 Del Skrevet 2. august 2011 Først og fremst: du betaler for bhg plassen, så den kan du bruke akkurat som du vil. De ansatte har ingenting de skulle sagt, så lenge du sier fra hvis ungen får fri en dag f eks, eller hvis du leverer han seinere en dag. Til spørsmålet ditt : Jeg ville hatt ungen i bhg faste dager, selv om du noen ganger har fri midt i uken. Dette fordi ungene kan bli veldig forvirret hvis de ikke har ordentlige rutiner som de følger. Men jeg ville såklart gitt h*n korte dager, dvs levere seint og hente tidlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446129-hva-er-vanlig-ang-barnehage-og-fri-hvis-dere-foreldre-har-fri-feks-dere-som-jobber-skift/#findComment-143446142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #3 Del Skrevet 2. august 2011 Barnehagen her har kjernetid fra 9.30 til 13.30, det er da de har de organiserte aktivitetene som maling, baking, tur i skogen osv. Så om barnet skal i barnehagen den dagen ser de helst at det er der i kjernetiden. Men det er selvfølgelig greit om det kommer klokka elleve en dag også, det som da er viktig er å gi beskjed dagen før eller ringe på morgenen så de vet at han kommer senere. Det er også helt greit med fridager innimellom, jeg har full plass selv om jeg jobber bare 80%. Hvilken dag jeg har fri varierer fra uke til uke i tillegg.. I morgen har jeg fri og jentene skal ha fri fra barnehagen, det ga jeg beskjed om i dag så de krysset de ut i boken og venter ikke på dem i morgen. De vil også ha beskjed om barnet er sykt og ikke kommer, da ringer jeg på morgenen og sier ifra. Jeg har alltid fri en dag i uken, ungene har det ikke hver uke. Om jeg har mye å gjøre med hus, ærender o.l. får de en kort dag i barnehagen mens jeg gjør unna. Hender jeg passer på å trene litt også da, før jeg henter dem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143446129-hva-er-vanlig-ang-barnehage-og-fri-hvis-dere-foreldre-har-fri-feks-dere-som-jobber-skift/#findComment-143446147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå